خرید توافقی خرما در سیستان و بلوچستان آغاز شد

مدیر سازمان تعاون روستایی سیستان و بلوچستان گفت: خرید توافقی خرما در شهرستان‌های جنوبی این استان آغاز شد و تا پایان فصل برداشت ادامه دارد.

خرید توافقی خرما در سیستان و بلوچستان آغاز شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  عبدالحمید رسولی مدیر سازمان تعاون روستایی سیستان و بلوچستان  اظهار داشت: این نهاد برای کوتاه کردن دست سودجویان و ایجاد فرصتی همراه با حمایت مالی برای کشاورزان به منظور فروش بهتر محصولات‌شان و برقراری آرامش در بازار این اقدام را به اجرا در آورده است.

او ادامه داد: در این راستا ۶ مرکز خرید تضمینی خرما در شهرستان‌های جنوبی سیستان و بلوچستان دایر شده است.

مدیر سازمان تعاون روستایی سیستان و بلوچستان گفت: سال گذشته حدود ۲۰۰ تن خرمای درجه یک مضافتی از کشاورزان استان خریداری و در مجموع افزون بر ۹۷ میلیارد ریال به آنان پرداخت شد.

او صادرات خرمای تولیدی سیستان و بلوچستان به دیگر کشور‌ها را از جمله مهمترین برنامه‌های این نهاد برای معرفی ظرفیت‌های بخش کشاورزی استان ذکر کرد.

رسولی گفت: امسال برای ذخیره و نگهداری خرمای خریداری شده و سایر خرما‌های تولیدی کشاورزان استان سردخانه هزار تنی در سراوان آماده استفاده است.

سطح زیرکشت محصولات باغی سیستان و بلوچستان ۹۲هزار و ۷۶۰ هکتار بوده که ۶۱ درصد آن زیر کشت خرماست.

۵۷ هزار و ۱۶۲ هکتار از باغات سیستان و بلوچستان به کشت خرما اختصاص دارد که ۴۵ هزار و ۱۷۰ هکتار آن بارو و بقیه غیر بارور است.

کار برداشت خرما که از اواسط خرداد شروع شده تا پایان مهرماه در مناطق مختلف سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

بیشتر خرمای تولیدی سیستان و بلوچستان به انواع ربی، مضافتی، هلیله، زاهدی، پیارم، نگال و کوتومی اختصاص دارد.

بیش از ۷۰ نوع خرمای تولید شده این استان علاوه بر استان‌های دیگر به کشور‌های حوزه خلیج فارس، اروپایی و روسیه صادر می‌شود.

بیشترین نخلستان‌های سیستان و بلوچستان در شهرستان‌های سراوان، ایرانشهر، نیکشهر و سیب و سوران واقع شده است.

انتهای پیام/ع

صادرات خرمای تولیدی سیستان و بلوچستان به دیگر کشور‌ها

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۴ ۲۶ مهر ۱۳۹۸
یکی به داد نخل داران جنوب کرمان برسد که با این مشقت توهوای ۵۰درجه بروی بالای درخت خرما با ان ارتفاع انوقت یک عده ازخدا بی خبر دلال سودجو بیاید خرمای شهرستانهای قلعه گنج ومنوجان وکهنوج را بسیار پایین تراز قیمت خرمای دلگان که به ان اشاره شده بخرند
آخرین اخبار