یک میلیارد تومان هزینه جام جهانی اسکی

فدراسیون اسکی کشورمان برای جام جهانی دیزین بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری اسکی  پیش از رقابت‌های جام جهانی (که از فردا تا سه شنبه هفته آینده میزبانی دیزین آغاز می شود) برگزار شد.

در این راستا عبدی افتخاری رئیس فدراسیون اسکی بیان کرد: ما تلاش سه ماهه برای آماده سازی پیست داشتیم که بهره بردار پیست دیزین در این راستا کمک دهنده اصلی بود. ما توانستیم ساختمانی برای تیم‌ها آماده کنیم و امروز نزدیک به زمان مسابقه است باید از همه عزیزانی که کمک دهنده ما بودند تشکر کنیم.

او گفت: اعداد و ارقامی که ما هزینه کردیم بالا است، بخشی از هزینه‌ها را فدراسیون، بخشی را بهره بردار، شرکت تجهیز و توسعه و بخشی را اداره ورزش استان البرز هزینه کرده اند. هزینه‌ای که فدراسیون انجام داده بیش از ۴۰۰ میلیون تومان است البته که بخشی از هزینه‌ها همچنان باقی مانده. همچنین ما باید ۱۰ هزار یوروجوایز نقدی به بازیکنان بدهیم و ما چند اسپانسر را مد نظر داریم. در نهایت مبلغی که فدراسیون هزینه خواهد کرد بالغ بر ۱ میلیارد خواهد بود.


بیشتر بخوانید: عنوانی تاریخی برای اسکی روی چمن ایران/ سولقانی در جایگاه چهارم جهان قرار گرفت


او افزود: پس از ۳ سال ایران میزبانی جام جهانی را برعهده گرفته است. تیم ملی از اردیبهشت ماه تمرینات خود را از اردبیل آغاز کرده است و ادامه تمرینات را در دیزین دنبال می‌کند.

او ادامه داد:تیم ملی در قهرمانی جهان سوئیس نتایج رضایت بخشی را کسب کردند و امیدوارم در جام جهانی بازیکنان بتوانند توانمندی خود را به نمایش بگذارند‌.. عملکرد تیم ملی در سوئیس نوید نتایج خوب در جام جهانی را می‌دهد.

رئیس فدراسبون عنوان کرد: مسابقات کاپ جوانان و جام جهانی بزرگسال اهمیت بالایی دارد. فرصت بسیار خوبی برای جوانان است و باعث می‌شود ما بتوانیم یک جوان گرایی انجام دهیم. سه روز ابتدایی مسابقات کاپ جوانان و سه روز پایانی جام جهانی بزرگسالان است.

عبدی افتخاری گفت: ۶ روز میزبانی به رشد و توسعه‌ی اسکی روی چمن کمک می‌کند. میزبانی یکی از ارکان اساسی توسعه و پیشرفت ورزش است. ما باید تلاش بسیار زیادی برای میزبانی انجام دهیم که کار دشواری بر عهده ما است.

او اظهار کرد:کشور ایتالیا و چک بیشترین تعداد نفرات را در جام جهانی دارد. کشور ایتالیا با ۶ نفر، اسلواکی ۲ نفر و چک ۸ نفر و اتریش ۴ نفر در مسابقات شرکت می‌کنند. ما در بزرگسالان با ۷ نفر و در جوانان ۸ نفر شرکت خواهیم کرد.


بیشتر بخوانید: ثمین داوری به مقام هشتم رسید


او عنوان کرد: در اسکی روی چمن کشور با ما ۸ کشور فعال هستند. فقط دو کشور اروپایی و ژاپن در این رقابت حضور ندارند.

افتخاری اظهار کرد: چمن ایران با کشور‌های اروپایی متفاوت است. چمن اروپا طبیعی و چمن ما فوتبالی است. میزبانی در ایران هزینه کمتری نسبت به اعزام شدن دارد.

او در پایان گفت: بخشی از هزینه‌های جوایز از مبالغی که از تیم‌ها دریافت کردیم پرداخت می‌شود و بخشی دیگر با مساعدت کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان تامین می‌شود.

شهیار افشار بهره بردار پیست دیزین بیان کرد: اسکی روی چمن به نسبت اسکی روی برف ورزش جدیدی است و باعث می‌شود که پیست اسکی در باقی سال به خواب نرود. ورزشکاران ما از سطح خوبی برخوردارند و نسبت به قبل رشد خوبی داشتند. تیم ایران تاکنون تا پای سکو پیش نرفته و در سوئیس شاهد درخشش آن‌ها بودیم و امیدواریم به زودی مدال کسب شود.

انتهای پیام/

آخرین اخبار از فدراسیون اسکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار