در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

چگونه همسر خود را خوشحال کنیم؟ + نکات مهم

یک روانشناس گفت: فرآیند خوشحال کردن می‌تواند در هر لحظه‌ای از رابطه زوجین اتفاق بیفتد و عمل و عکس العمل‌هایشان در یکدیگر تأثیر دارد.

حسن اکبرزاده روانشناس و مشاور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره راهکارهای خوشحال کردن همسر اظهار کرد: فرآیند خوشحال کردن می‌تواند در هر لحظه‌ای از رابطه زوجین اتفاق بیفتد، حال با توجه به رابطه متقابل و مشترک میان زن و شوهر، عمل و عکس العمل‌های هر کدام بر دیگری اثرگذار است.

این روانشناس با بیان اینکه روابط زوجین، یک رابطه خطی و علت معلولی نیست، گفت: رابطه زوجی یک چرخه است که هر کدام از زوجین می‌توانند هم علت و هم معلول طرف مقابل باشند، بنابراین همانند بسیاری از مسائل بیمار گونه و منفی، مسائل مثبت نیز در روابط خانوادگی و زوجین مسری هستند.

او افزود: خوشحالی یکی از زوجین، طرف مقابل و رابطه بین آن‌ها را تحت تأثیر قرار می‌دهد و اگر در این فرآیند به دنبال خوشحال کردن همسرمان هستیم، در واقع به دنبال خوشحالی و خوشبختی خودمان هستیم.


بیشتر بخوانید: چطور همسرم را عاشق خود کنم؟


اکبرزاده بیان کرد: برای ایجاد خوشحالی نیازی به اطلاعات خاص از رویکرد‌های مختلف روانشناختی نیست، با توجه به اینکه زندگی با مشکلات ترکیب شده است و هیچ زندگی‌ای بدون مشکل نیست، لذا در زندگی‌هایی که به صورت الگو مطرح هستند، زوجین آگاهی و مدیریت کافی را در ارتباطات بین فردی و زوجی دارند.

این روانشناس با اشاره به اینکه ایجاد خوشحالی حتی با صرف یک فنجان چای در یک موقعیت مشترک نیز اتفاق می‌افتد، اضافه کرد: زبان بدن شاد و پر انرژی، تشکر کلامی از همسر به دلیل یک آشپزی، مرتب بودن امورات منزل، قدردانی کردن از مسائل تربیتی مرتبط با فرزندان، تعریف و تمجید از بابت رسیدگی به مسائل شخصی و بهداشتی، بازخورد مثبت نسبت به فعالیت‌ها و پیشرفت‌های طرف مقابل از جمله مواردی است که باعث خوشحالی همسر می‌شود.

او ادامه داد: از دیگر راهکارهای خوشحالی همسر، گذراندن اوقات مشترک در منزل و خارج از منزل به صورت دوره‌ای و مستمر، ایجاد موقعیت‌هایی برای مسافرت به مکان‌های مختلف، تهیه کادو با توجه به علاقمندی‌های طرف مقابل، بخشیدن اشتباهات و سهل انگاری‌های طرف مقابل، ایجاد موقعیت‌هایی برای مذاکره در ارتباط با دلخورری‌ها و ناراحتی‌ها، ایجاد موقعیت‌هایی برای برنامه ریزی در مسیر زندگی و سهیم کردن طرف مقابل، مشورت گرفتن در تصمیمات مختلف زندگی، ایجاد روز‌های محبت با هدف بازخورد دادن ویژگی‌های مثبت طرف مقابل و غیره است.

اکبرزاده خاطرنشان کرد: خوشی و خوشحالی کردن در بطن  زندگی همه ما آدم‌ها وجود دارد، فقط کافی‌ است کمی آگاه و متمرکز باشیم، چراکه این مشکلات نیستند که در ما حال خوب یا بد ایجاد می‌کنند، بلکه نوع نگرش ما نسبت به مشکلات است که در ما حال خوب یا بد ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/

راهکارهای خوشحال کردن همسر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۴:۲۲ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
درود بر مادران ایران زمین .واقعا کارهای خونه و مهمتر از اون تربیت فرزند کار سخت و دشواریه...خداوند بهشون سلامتی بده...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
آرامش در کنار همسر ميتونه بهترين هديه باشه از جانب او به شما
Iran (Islamic Republic of)
داراب
۰۸:۴۱ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
بنظر من مهمترین مسئولیت زندگی بر دوش خانم خانه می‌باشد چراکه رسیدگی به بهداشت منزل تربیت فرزند خرید مایحتاج منزل همه برعهده خانم خانه است حتی بازگرفتن یک شاخه گل زمانی از محل کار به منزل
برمیگردیم میتوان باعث شادی و خشنودی خانم خانه شد
Iran (Islamic Republic of)
جاسم
۰۰:۴۹ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
دقیقا همین چوریه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
باشه با غذای خوب دیگه همه چیز حله
Iran (Islamic Republic of)
رها
۱۶:۱۵ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
سلام به نظر من مهمترین چیزی که آقایون رو خوشحال میکنه اینه که خانومش به امورات منزل به خوبی رسیدگی کنه غذاهای خوشمزه درست کنه قانع باشه و از همه مهمتر شاد و ترگل ورگل باشه وگرنه آقایون توقع کادو و تجملاتی نیستن ..ولی من خودم بیشتر با خرید رفتن و کادو گرفتن و بیرون غذا خوردن خیلی خیلی خوشحال میشم نمیدونم چرا؟؟ درضمن هوای همسرم رو خیلی دارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
منن دقیقا همین نظر رو دارم
آخرین اخبار