جزئیاتی از نحوه پرداخت حقوق و مزایای کارکنان در سال جاری

کارمندان دولت اگر به دنبال آگاهی از نحوه پرداخت حقوق و مزایای خود هستند این مطلب را از دست ندهند.

جزئیاتی از نحوه پرداخت حقوق و مزایای کارکنان در سال جاریبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، از سال گذشته نحوه پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دستخوش تغییراتی شد؛ به طوری‌که حقوق مستمر (پایه حقوق) به طور مستقیم و بر اساس اطلاعات دریافتی از سازمان‌ها از سوی خزانه واریز و مابقی مزایا و فوق‌العاده‌های غیر مستمر با توجه به اعتبار در اختیار دستگاه اجرایی و از سوی سازمان مربوطه پرداخت می‌شد.

از دلایل تقسیم پرداخت حقوق به این برمی‌گشت که با توسعه بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد و بهای تمام شده، در دستگاه‌های اجرایی که این نوع از بودجه‌ریزی را در دستور کار دارند، از این اختیار برخوردار شدند که تمام اعتبارات را بر اساس تشخیص خود هزینه کنند و در مقابل در دستگاه‌هایی که از بودجه‌ریزی مبتنی بر عملکرد تبعیت نمی‌کنند، دولت مسئولیت پرداخت حقوق مستمر را بر عهده گرفته و مابقی را به دستگاه واگذار کرده تا با اعتبار مصوب خود نسبت به پرداخت اقدام کند.

این در حالی است که اخیرا سازمان برنامه و بودجه شیوه‌نامه اجرایی پرداخت حقوق و مزایای کارکنان و تمامی پرداخت‌های مشابه حقوق و دستمزد دستگاه‌های اجرایی را طبق ضوابط اجرایی قانون بودجه ابلاغ کرده است و نشان از ادامه روند پرداخت در سال گذشته دارد.

در این شیوه‌نامه که در واقع نحوه پرداخت‌ها و نوع مسئولیت سازمان‌ها و دستگاه‌های مربوطه را مشخص می‌کند، دستگاه‌ها موظف هستند به منظور اجرای هماهنگی در پرداخت حقوق و مزایای مستمر کارکنان، لیست حقوق و فوق العاده‌های مستمر کارکنان خود را مطابق آخرین حکم کارگزینی و مبلغ مندرج در قرارداد آن‌ها به صورت ماهانه و حداکثر تا ۲۰ هر ماه در سامانه خزانه‌داری کل بارگذاری کرده و با امضای بالاترین مقام دستگاه اجرایی و یا مقام مجاز از طرف وی و همچنین امضای ذی‌حساب از وزارت اقتصاد - خزانه داری کل کشور درخواست وجه کند.

البته مسئولیت صحت لیست حقوقی که دستگاه‌ها ارائه می‌کنند با بالاترین مقام اجرایی و ذی‌حساب یا مسئول امور مالی ذی‌ربط دستگاه اجرایی است.

وزارت اقتصاد باید مبالغ مربوط به مالیات، کسور بازنشستگی، حق بیمه تامین اجتماعی سهم دولت و کارکنان و حق بیمه‌های خدمات درمانی سهم دولت، دستگاه اجرایی و کارکنان را با رعایت مقررات به حساب‌های تمرکز وجوه نزد بانک مرکزی که به نام دستگاه‌های مربوطه است، واریز کند و ضمن واریز مبلغ سایر کسور به حساب بانک پرداخت اعتبارات هزینه دستگاه اجرایی، مبلغ خالص حقوق و مزایای مستمر کارکنان مستقیم به حساب بانکی آن‌ها واریز شود.

در مورد دستگاه‌های اجرایی دارای نمایندگی خارج از کشور نیز آن‌ها مکلف شده‌اند لیست معادل ریالی حقوق خالص حقوق و مزایای مستمر ارزی کارکنان رسمی و پیمانی خود را که در آن نمایندگی‌ها خدمت می‌کنند به صورت ماهانه و حداکثر تا بیستم هر ماه با امضای بالاترین مقام اجرایی دستگاه یا مقام مجاز از سمت او و با امضای ذی‌حساب از وزارت اقتصاد در سقف تخصیص اعتبار اعلامی درخواست وجه کند.

در این بین بانک مرکزی و بانک‌های عامل پرداخت کننده حقوق و مزایای مستمر کارکنان دستگاه‌های اجرایی موظفند وب سرویس استعلام شبابی بانکی کارکنان دولتی را براساس کد ملی در اختیار خزانه‌داری کل قرار داده و شرایطی ایجاد کند که وجه مربوط به حقوق بدون وقفه و در اسرع وقت به حساب بانکی کارکنان واریز و در نهایت به دستگاه‌های اجرایی اعلام شود.

گفتنی است که پرداخت حقوق‌ها در سال جاری از پرحاشیه‌ترین بخش‌های مربوط به قانون بودجه بود که در نهایت براساس مصوبه مجلس، دولت موظف به اجرای آن شد.

طبق قانون بودجه باید حقوق کارکنان ۴۰۰ هزار تومان به اضافه حداکثر ۱۰ درصد افزایش یابد که در رابطه با نحوه پرداخت بین مجلس و دولت اختلاف نظر وجود داشت و دولت معتقد بود که با هر روشی که پرداخت انجام می‌شود در نهایت بر مبنای همین مصوبه مجلس بوده و اگر نظر دیگری بین نمایندگان وجود دارد، تغییرات را اعلام کنند. در این بین نامه‌نگاری‌های بین رئیس مجلس و دولت هم انجام شد، اما تاکنون نتیجه آن مشخص نشده است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
کارکنان وزارت بهداشت به اسم پرداخت مبتنی بر عملکرد که از وزارت تعریف شده حق همه پرسنل را ضایع کرده و اسمش سامانه وزارتیه باطنش دخل و تصرف سلیقه مدیران بی عدالت است در ضمن هیچ نظارتی روی لیاقت و شایستگی و تناسب مدرک مدیران بیمارستان نیست و این باعث کج فهمی مدیران از مسئله حیاتی جان بیمار شده از یه طرف میخوان حق و حقوق و با تأیید این مدیران!!!در نظر بگیرند!! بی عدالتی محض!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام
وقتی همه شعار میدید که ۵ میلیون حقوق نجومی است باید آقای حاجی بابایی و امثال آن این بلا رو سر مردم بیارن وقتی کف حقوق ۱۵۰۰۰۰۰ است دیگه همینه وقتی مجلس که متاسفانه نمایندگان مردم هستند میگن ۴۰۰۰۰۰تومان به حقوق کارکنان اضافه بشه با این همه تورم این عمق فاجعه است متاسفانه امثال این نمایندگان دوست دارن مردم فقیر و بیچاره باشن و اینها نقش منجی رو داشته باشن آقای حاجی بابایی میگه ۲۵ ساله بودجه مینویسه وقتی با این همه گرونی کف حقوق ۱۵۰۰۰۰۰ تومانه دیگه چه انتظاری دارید
Iran (Islamic Republic of)
مهاجر
۱۷:۱۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام . ما بازنشستگان فکر میکنیم یا پاسگاری بین مجلس و دولت یه بازی فرموله شده است و اگر نه چطور میشه این آقا که با لطف رئیس جمهور شده رئیس برنامه و بودجه اینگونه جرات کند که بر خلاف قانون عمل کنه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
بعد از گذشت 5 ماه از اول سال هنوز نه دولت و نه مجلس نتونستن تکلیف یک حقوق رو مشخص کنن .دلمون خوشه که نماینده فرستادیم مجلس و ریئس جمهور انتخاب کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
خدا به ما مردم عادی فقط کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
بنده نیروی استیجاری با این همه هزینه ی ماشین این هم پژو با یک میلیون هفتصد چیکار کنم .با 41 سال سن مجرد هستم و جرات نمی گنم اسم ازدواج رو هم بیارم.به غیر از حقوق هیچ چیزی هم به ما تعلق نمیگیره.400 تومن افزایش حقوق داشتیم 150 تومن افزایش بیمه و اینکه کل بیمه رو هم از خودمون کم میکنن.امروز اخراج بشیم یا فردا خدا میدونه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
حقوق مدیران و حقوق بگیران نجومی هم فراموش شده چرا حقوق اینها اضافه نمیشود بیچاره ها گناه دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
ناراحت نباش در اولین فرصت فعلاً مشکل محاسباتی دارن یا باید برنامه ماشین حسابا رو عوض کنن یا صفرا رو بردارن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۲۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
باز به شما همینم مبدن ما که کارگران فصلی روزی 70 تومن بهمون میدن
-
ناشناس
۱۰:۱۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
فقط برای کارمندانه پس مدیران چی که حقوقهای نجومی میگیرن مخواهند حقوقها رو کم کنن روشون نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
معلوم نیست
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۴۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
جالبه؛ موقع کار کردن میگن همه باید هفته ای 44 ساعت برن سر کار.
بعد موقع حقوق دادن که میشه یکی مثل من 2 تومان بدون کسورات بگیره، یکی دیگه هم 6 تومان و 7 و بیشتر.
اگر عدالته، برای همه چیز عدالت باشه.
منی که حداقل حقوقو میگیرم هفته ای دو روز برم کار و اونیکه حقوقش بالاست همه روز بیاد سر کار.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
این دولت ظلم مضاعف به کارکنان کرد
Iran (Islamic Republic of)
یاس
۰۹:۰۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
از حقوق کارمندان جهاد کشاورزی خبر دارین؟؟؟؟
والا من یکی که به هرکی میگم فلان مبلغ حقوق میگیرم باور نمیکنن.....
لطفا به فکر ماها هم باشین
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۸:۵۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
الآن مدیر اداره من (جهاد کشاورزی)حقوقش 4 میلیون است این در حالی است که در همان شهرستان خدمه یک اداره میزان حقوقش 4200000 تومان است. و مدیر همان اداره 7 میلیون تومان حقوق میگیرد.حالا ببینید که من به عنوان یک کارشناس ساده حقوقم میخواد چقدر باشد. اگر در مورد حقوق ادارات مشابه که حقوق زیادی میگیرند حرف بزنید میگن آنها درامدزا هستند این در حالی است که اگر در عمل نگاه کنیم درامد وزارت جهاد کشاورزی بیشتر از سایر ادارات است ولی چون تمامی خدماتش رایگان است و کشاورزان معاف از مالیات هستند و تمام بخشهای درامد زای آن را به بخش خصوصی واگذار شده و به این دلیل چیزی به عنوان درآمدزایی به خاطر سیاست دولت این ارگان ندارد.
و برخی ادارات با فروش سرمایه های ملی به خود ملت ایجاد درامد میکنند مثلا فروش گاز و برق و آب و .... ولی کارکنان جهاد کشاورزی از با نثار جان و زمان خود موجب بهبود وضع معیشتی و امنیت غذایی و ... شده ولی حقوق مدیرش کمتر از حقوق یک خدمه در اداره دیگر است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
موضوع پرداخت حقوق از زمان احمدی نژاد شروع شد و این دولت فقط آن را خراب کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
یکی باید نوبخت رو راضی کنه یه خورده هوای کارکنان دولت رو داشته باشه.مجلس که کاره ای نیست.
-
ناشناس
۰۷:۲۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
حقوق معلمان که کمترین دریافتی را در بین کارمندان دولت دارند 400000تومان افزایش داشته و حقوق سایر کارمندان دولت که بالاترین دریافتی ها را دارند هم 400هزارتومان افزایش داشته آیا این برابری و عدالت است؟ آیا سختی کار معلمان با سایر کارمندان یکی است؟ برای امتحان هم که شده مسئولین و سایر کارمندان یکماه بیایند کلاس 40نفره را برای دانش آموزان تدریس کنند و اداره نمایند ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
شما دیگه خیلی طلبکاری نصف سال که تعطیل مطلقید و در نصف بعدش هم یک دهم کار ادارات پر ترافیک کار نمی کنید
Iran (Islamic Republic of)
امین
۰۳:۲۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
پدرم خرداد بازنشست شده حقوقش با این افزایش ها اگه شاغل بود 3میلیون چهارصدمیشد ولی چون حقوق بازنشستگی برمبنا میانگین24ماه آخراست حقوق سال قبل وقبلش کم بوده الان میانگین باید2/5بگیره واقعامتاسفم با این چجور زندگی کنیم باورکنیدپدرم مریض هم هست 30سال جوانیش گذاشت درست کارکردقسط جهزیه ازدواج هم میدیم هرماه خودمم هنوزهیچی واقعاموندیم دردمون به کی بگیم بازم درپیری ومریضی بره کارکنه؟!
Iran (Islamic Republic of)
سیاوش
۰۱:۵۵ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
موضوع تبعیض در پرداختهاست. یک فیش نشان داده میشود ولی فیشهای حقوقی مخفی نشان داده نمیشود.
Netherlands
ناشناس
۰۰:۳۰ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
پرداختها درایران مثال سرگردنه است .هردستگاهی زورش بیشتر حقوق کارکنانش رابیشترمیدهد .تاعدالت واقعی درپرداخت هازمانی به اندازه تغییر ودگرگونی فرهنگ وبینش ها لازم است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
دولت
چرا حق کارمندان رو پایمال کرد؟
پس صلابت مجلس کجاست؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
نجف
۲۳:۵۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
تورم ۳۰۰ درصد افزایش حقوق ۱۹ درصد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
مبتنی بر عملکرد!!!
مثلاً امثال من نوعی که بخاطر دو سال خدمت سربازی در جبهه و زمان جنگ هیچ عملکردی در بیست و چهار ساعت حضور در جنگ نداشتیم که الان باید تمام این مزایای ما رو قطع کنن و دو سال زودتر بزور بازنشستمون کنن و حتی سنوات بی ارزش شده بازنشستگیمون را هم بهمون ندن در صورتیکه هم دوره ایهای ما هنوز دو سال سرکار خواهند بود با مزایای کامل
اگه دولتمردان محترم یه درصد برا رزمنده های زمان ۸ سال دفاع مقدس هم ارزش قائل میشن دو سال سربازی رو که جزء سابقه کارشون حساب کردن لااقل اضافه کار و کارانه و سایر مزایای رزمندگانیکه ۲۴ ساعته در جبهه حضور داشتن و حتی جون و سلامتیشون رو هم اونجا جا گذاشتن را بپردازن حالا ما هیچی خانواده و زن و بچه امثال ما چه گناهی کردن
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۳:۱۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
ماکه چیزی نفهمیدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
حقوق کارکنان 400 هزار توان اضافه شده 400 درصد وسایل رو گران کردید علی برکت اله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
متاسفانه حقوق رو در هر وزارتخانه به هرشکل بخواهند میدهند نیروهاس نظامی وانتظامی وسپاه ،وزارت نفت و...سلیقه ای پرداخت مینمایند حقوق کارکنان شاغل نفت ۱۸درصد باضافه ۱۳درصد شایستگی جمعا ۳۱درصد .لطفا بفرمایید کجا عدالت است آیا مرجعی برای رسیدگی وجود ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
برادر من شایعه سازی نکنید وقتی اطلاع کافز ندارید لطفا اظهار نظر نفرمایید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
کاش حقوق همه دستگاههای دولتی با عدالت پرداخت میشد، یه سری ادارات هستند که چندبرابر ادارات دیگر حقوق دارند کاری هم انجام نمی دهند، البته به جز مزایاشون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
همسان سازی حقوق تنها راه احیای عدالت
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۲۲:۱۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
خدا کنه که حقوق کارمندان دولت بهتر بشه ما کارگران که مهم نیستیم!!!
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۱:۵۱ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
یه مسلمون تکلیف افزایش حقوق وزارت جهاد کشاورزی رو معلوم کنه.بخدا اوضاعمون فاجعه باره یه کیف مدرسه برای بچه کلاس اول خریدم ۲۲۰هزارتومن والله شرمنده خانواده هامونیم لطفا درک کنید
-
ناشناس
۰۸:۱۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
وضعیت مراکز بهداشت نیز خیلی اسفناکه و فقط به پزشکان می رسن. این وضعیت باعث میشه کم کم کارمندان به فکر دریافت .... بیفتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
بهداشت درمانیا بخصوص پزشکاشون که اصافه کار و کارانه و پرکیس فول میگیرن حتی پول دارو و درمان و ... حالا بازنشسته هاشون رو بگید
Iran (Islamic Republic of)
حسین رحمانیان
۲۱:۳۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
حالا دولت حقوق امسال مارا که کم کرده پرداخت کنه تا سال آینده
Iran (Islamic Republic of)
مربیان سازمان آموزش فنی و حرفه ای
۲۱:۲۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
بعضی از کارمندان مثل مربیان فنی و حرفه ای حقوقشان تا 1م کمتر از هم ردیف خودشان در اداره دیگر است این‌رو چی کار میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
فقط باید همسان سازی شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
کارمندان قراردادی هم خدا رو دارند
Iran (Islamic Republic of)
کارمند رسمی
۰۶:۳۷ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
کارمندان قراردادی و ۹۵ درصد کارمندان پیمانی فقط پارتی دارند
خدا فقط یار مظلومان است
Iran (Islamic Republic of)
کارمند پست
۲۰:۵۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
همسان سازی حقوق کارمندان دستگاههای اجرایی مختلف اجرا شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
ین روش به درد ما نخورید بلکه حقوق کمی شاید زخمی را مرهم کند خرده قرضی را سرهم...!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۳۰ مرداد ۱۳۹۸
کی به کیه، بازنشستگان بعد یک عمر خدمت صادقانه انتظار دارند آبروی آنان در دوران سالمندی در بین خانواده و اقوام محفوظ بماند عمری با عمل درست و به دور از هر گونه خلاف قانون و ضوابط خدمت کرده اند و حالا انصاف نیست که در زمان ناتوانی جسمانی به لحاظ عدم توانایی مالی جلوی همسر و فرزندو عروس وداماد نوه ها سر شکسته شوند بر سید به داد بازنشسته ها قبل اینکه دیر شود بازنشسته ها آینه شاغلانند .
آخرین اخبار