اوضاع اقتصادی چه تاثیری بر پوشش تحصیلی مناطق محروم دارد؟

معاون آموزش متوسطه درباره روند پوشش تحصیلی در مناطق محروم و تعداد دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده توضیح داد.

چند درصد دانش‌آموزان ترک تحصیل کرده‌اند؟علیرضا کمریی معاون آموزش متوسطه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت پوشش تحصیلی دانش‌آموزان مناطق محروم اظهار کرد: موضوع پوشش تحصیلی عوامل متعددی از قبیل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دارد، اما خوشبختانه نسبت به گذشته پوشش رشد قابل توجهی داشته است.

او ادامه داد: در دوره متوسطه اول نرخ پوشش تحصیلی ظاهری یعنی عددی که از تقسیم تعداد دانش‌آموزان بر تعداد جمعیت سن متعارف همان دوره به دست می‌آید، نشان می‌دهد عدد آن به بیش از ۹۷ درصد رسیده است.

کمریی ادامه داد: در پسران متوسطه اول نرخ پوشش تحصیلی ظاهری بیش از ۱۰۱ درصد است که علت این عدد تکرار پایه و وقفه تحصیلی سبب می‌شود جمعیت سنی متعارف افزایش یابد.

معاون آموزش متوسطه تصریح کرد: در متوسطه دوم پوشش تحصیلی کمتر است و این نشان می‌دهد دانش‌آموزان ما به هر دلیلی ترک تحصیل می‌کنند درنتیجه وضعیت پوشش تحصیل در دختران در این مقطع بیش از ۸۳ و در پسران بیش از ۸۷ درصد است.


بیشتر بخوانید: هدف گذاری برای پوشش تحصیلی ۵۰۰ هزار دانش آموز اتباع در مدارس کشور


او با اشاره به اینکه در سال تحصیلی ۹۶ - ۹۷ نرخ ترک تحصیل متوسطه اول در دختران ۹/۳ و در پسران ۵۵/۴ است یعنی پسران به دلیل اشتغال و هر دلیل دیگری ترک تحصیل بیشتری داشتند.

کمریی افزود: در متوسطه دوم این آمار در دختران ۷/۳ و در پسران ۵۱/۴ برآورد شده است و در مناطق محروم یکی از عمده‌ترین دلایل ممانعت خانواده‌ها از حضور دانش‌آموزان است.

معاون آموزش متوسطه با تأکید بر ارتقای کیفیت آموزش به ویژه در مناطق محروم و لازم‌التوجه تأکید کرد: در نظر داریم تا شرایط به گونه‌ای پیش رود که دانش‌آموزان در هر منطقه‌ای از کشور که تمایل به حضور در کلاس درس دارند از این فرصت باز نمانند.

او بیان کرد: با توجه به اینکه آموزش دولتی به قدر کفایت در کشور توسعه یافته است، بعید می‌دانیم دانش‌آموزی مایل به تحصیل باشد، اما امکان آن را نداشته باشد.

انتهای پیام/

وضعیت پوشش تحصیلی دانش آموزان در سال تحصیلی موجود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار