برداشت خرما درعنبرآباد آغاز شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد گفت: برداشت خرما ازسطح ۶ هزار هکتار از نخلستان‌های این شهرستان آغاز و تا پایان شهریور ماه ادامه دارد.

برداشت خرما درعنبرآباد آغاز شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محسن طاهری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان عنبرآباد گفت : سطح زیرکشت خرما در این شهرستان ۶ هزار ۵۰۰ هکتار است که از این سطح ۶ هزار هکتار آن بارور است.

او افزود: بیش از ۱۰ رقم خرما در عنبرآباد داریم که شامل خرمای مضافتی، کلوته، خنیزی، مرداسنگ، ربی، قربانی، هلیله‌ای، زاهدی، پیارم است.

طاهری تصریح کرد: برداشت در ارقام میان رس شامل کلوته، مضافتی و خنیزی از نیمه دوم مرداد ماه آغاز و تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

او گفت: متوسط عملکرد خرما هشت و نیم تن در هر هکتار است و یش بینی می‌شود از مجموع سطح زیر کشت محصول خرمای این شهرستان ۳۰ هزار تن محصول برداشت و پس از سورت و بسته بندی به سردخانه‌های شهرستان منتقل شود.

مدیرجهاد کشاورزی عنبرآباد اظهار داشت:خرمای برداشت شده متناسب با نیاز بازار به بازار‌های داخلی و بخشی از آن نیز به بازار‌های خارجی صادر می‌شود.

او بیان داشت: تغییرات اقلیمی، تنش‌های دمایی و وقوع بارندگی در زمان گرده افشانی در باغات منطقه باعث خسارت  تلقیح نشدن ویا تغییر در تلقیح  و کاهش محصول در سطح باغات شده است.

طاهری گفت: تعداد ۴۰ سردخانه در شهرستان عنبرآباد با ظرفیت ۶۰ هزار تن کار نگهداری خرما را بر عهده دارند و این ظرفیت خوبی برای انبار محصول خرما در عنبرآباد است.

مدیریت جهاد کشاورزی بیان داشت: با هدف اقتصادی کردن محصول، برنامه حذف باغات پیرو فرسوده و غیر اقتصادی را با جایگزینی ارقام سازگار با منطقه و اقتصادی شامل زاهدی، پیارم، مجول در دستور کار داریم  و کشاورزان عزیز می‌توانند جهت راهنمایی لازم و دریافت نهال به مدیریت جهاد کشاورزی یا مراکز خدمات مراجعه کنند.

انتهای پیام/ح

آغاز برداشت خرما در عنبرآباد

برچسب ها: خرما ، برداشت محصول
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار