شکوری: مشکل گیت گذاری ۲ ورزشگاه باید تا هفته دوم لیگ حل شود/ بدهکاران با تسویه حساب کامل از تمام بازیکنان جدیدشان استفاده می‌کنند

شکوری: مشکل گیت گذاری ۲ ورزشگاه باید تا هفته دوم لیگ حل شود/ بدهکاران با تسویه حساب کامل از تمام بازیکنان جدیدشان استفاده می‌کنندسرپرست دبیر کلی فدراسیون فوتبال گفت: برای هفته اول لیگ مشکلی نداریم، اما مشکل گیت گذاری ۲ ورزشگاه باید تا هفته دوم حل شود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره تمهیدات این فدراسیون برای برگزاری نوزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال بیان کرد: بین ۷۰ تا ۸۰ درصد خواسته‌های فدراسیون فوتبال برای استانداردسازی ورزشگاه‌ها برآورده شده است و برای هفته اول مشکلی نداریم. تنها بازی تیم شاهین شهرداری بوشهر مقابل سپاهان یک روز به تاخیر افتاد تا مسئولان ورزشگاه بوشهر بتوانند آن را تجهیز کرده و الزام‌های مدنظر فدراسیون را به صورت کامل رعایت کنند.

سیاست فدراسیون فوتبال حفظ امنیت جانی و مالی مردم است

او درباره اینکه تعویق یک بازی از هفته اول لیگ نشانه مثبتی است که ثابت می‌کند فدراسیون فوتبال قرار نیست درباره آماده سازی ورزشگاه‌ها کوتاه بیاید، گفت: بی شک سیاست فدراسیون فوتبال حفظ امنیت جانی و مالی مردم و طرفداران تیم‌ها است. با توجه به رویکردمان و سیاست ریاست محترم فدراسیون فوتبال، این موضوع برای ما بسیار مهم است پافشاری شدیدی روی بلیت الکترونیکی، شماره گذاری صندلی ها، نصب گیت‌های بازرسی و دوربین‌های مداربسته داشتیم و تا روزی که این الزام‌ها نهایی نشود تیمی نمی‌تواند در ورزشگاه خودش بازی کند.

برای هفته اول لیگ مشکلی نداریم، اما مشکل گیت گذاری ۲ ورزشگاه باید تا هفته دوم حل شود

شکوری درباره اینکه تاکنون کدام یک از ورزشگاه‌ها آماده نیستند، توضیح داد: به جز ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر ۲ ،۳ ورزشگاه دیگر مشکلاتی دارند که البته این مشکلات به برگزاری بازی‌های هفته اول لیگ لطمه نمی‌زند. گیت‌های ورزشگاه نقش جهان اصفهان و امام رضا (ع) مشهد تاکنون نصب نشده است، اما امیدواریم برای هفته دوم که تیم‌های سپاهان و پدیده میزبان هستند، گیت گذاری این ۲ ورزشگاه هم نهایی شود.

هوادار باید راحت در خانه اش بلیت بخرد و با خیال آسوده از ورزشگاه بازگردد

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال افزود: اگر ورزشگاهی آماده نباشد، تیم‌ها باید در شهر یا استان همجوار و بدون حضور تماشاگران بازی کنند. البته با توجه به بدون برگزار شدن بازی در شهر یا استان همجوار ورزشگاه محل برگزاری آن دیدار نیازی به رعایت الزام‌ها ندارد.


بیشتر بخوانید: اظهارات بهمنی درباره کارت‌های خبری برای پوشش رقابت‌های لیگ برتر فوتبال


این کار‌ها را برای آسایش و آرامش هواداران انجام می‌دهیم تا راحت در خانه شان با کارت ملی بلیت بخرند، به ورزشگاه بیایند و روی صندلی مخصوص خودشان بازی را بییند و با خیال آسوده به خانه هایشان بازگردند تا مشکلی از لحاظ مالی و جانی برای آن‌ها پیش نیاید.

گیت‌های طبقه دوم ورزشگاه آزادی آماده نیست

شکوری درباره دلیل فروش تنهه ۲۶ هزار بلیت برای بازی افتتاحیه لیگ بین پرسپولیس و پارس جنوبی گفت: با توجه به آماده نبودن طبقه دوم ورزشگاه آزادی و نصب نشدن گیت‌های موردنظر، فقط برای طبقه اول بلیت فروشی انجام می‌شود و فردا (پنج شنبه) از تماشاگران این بازی در طبقه اول پذیرایی می‌کنیم.

تیم‌های بدهکار به سازمان لیگ چک تضمینی بدهند و از ۵۰ درصد بازیکنان جدیدشان استفاده کنند

او درباره اینکه آیا مشکل باشگاه‌های بدهکار برای ثبت قرارداد‌های جدیدشان حل شد، گفت: بی شک باشگاه‌ها بدهی مالی دارند، اما حدود ۲ ساعت پیش جلسه بسیار مهمی در دفتر رئیس فدراسیون با حضور مسئولان آن و سازمان لیگ انجام و تصمیم بسیار مهمی گرفته شد. قرار شد یک فرصت به باشگاه‌ها بدهیم و تمام تیم‌های بدهکار به میزان مبلغ بدهی شان به سازمان لیگ چک بدهند و در این صورت می‌توانند از ۵۰ درصد بازیکنان جدید خود استفاده کنند تا زمانیکه از کمیته تعیین وضعیت و انضباطی برگه تسویه حساب کامل بگیرند.


بیشتر بخوانید: تصمیم عجیب فدراسیون فوتبال برای کمک به باشگاه‌های بدهکار/ چک بدهید و از ۵۰ درصد بازیکنان جدید استفاده کنید!


این چک به صورت امانت و تضمین نزد سازمان لیگ باقی می‌ماند. باشگاه باید تا زمان سررسید این چک با طلبکارانش تسویه حساب کامل انجام بدهد. به صورت مثال اگر تیمی که این چک را به ما می‌دهد، هشت بازیکن جدید گرفته باشد می‌تواند تنها قرارداد چهار بازیکن را ثبت و از آن‌ها استفاده کند و پس از تسویه کامل بدهی هایش از سایر بازیکنان جذب شده استفاده کند.

در بحث انضباط مالی تابع فیفا و AFC هستیم

شکوری درباره اینکه اگر تیمی در ادامه لیگ نتواند از حل مشکلات مالی اش بربیاید، فدراسیون تمهید خاصی برای آن تیم مانند کنار گذاشتن از جدول رقابت‌ها به کار می‌گیرد، گفت: انضباط مالی جزء الزام‌های فیفا و AFC برای باشگاه‌ها است و فدراسیون فوتبال هم از آن پیروی می‌کند. مطمئن باشید خواسته جامعه فوتبال، اجرای تعهدات از سوی باشگاه‌ها است و همه ما را در این رویکرد حمایت می‌کنند.


بیشتر بخوانید: افتتاحیه لیگ برتر فوتبال در دوره نوزدهم با تکرار دیدار پایانی لیگ هجدهم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار