بیماران غیراورژانسی در صف اورژانس

فقط ۲۰ درصد افرادی که به اورژانس‌های استان مازندران مراجعه می کنند بیمار اورژانسی هستند.

بیماران غیراورژانسی در صف اورژانسخورشیدی مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد بیش از ۸۰ درصد مراجعه کنندگان اورژانسی به بیمارستان‌های مازندران بیمار اورژانسی نیستند.

او با بیان اینکه نگاه مردم در مراجعه به اورژانس باید تغییر یابد، گفت: هتلینگ بیمارستان‌ها در مازندران و ارائه خدمات بیمارستانی در استان به صورت نمونه با استانداد‌های متداول و بهسازی محیطی با رنگ‌های روانشناسی انجام شد.

خورشیدی گفت: با فراهم شدن امکانات بهداشتی، تلویزیون، یخچال در بیمارستان‌های جدید، بیماران در فضای راحتتری بستری می‌شوند.

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی مازندران با بیان اینکه از ۸ بیمارستان خصوصی استان ۷ بیمارستان با تامین اجتماعی خدمات دارند، گفت: مطالبات بیمارستانی را با یکسال تاخیر پرداخت می‌شود و حجم بالای سند‌های ریالی محاسبه نشده با اجرای سند تحول سلامت تاخیر در پرداخت‌های بیمه تامین اجتماعی را سبب می‌شود.

او گفت: تنوع بیماری‌ها در بیماران سرپایی زیاد است و به این علت پاسخگویی داروخانه‌ها و پرسنل به مراجعه کنندگان سرعت کند تری دارد.

خورشیدی افزود: سقفی در نوبت دهی به بیماران در بیمارستان‌های تامین اجتماعی وجود ندارد، اما حجم مراجعه کنندگان به پزشکان متخصص در بیمارستان‌ها بالاست.

او ادامه داد: ۵ میلیون و ۲۰۰ بار مراجعه در مراکز زیرپوشش بیمارستان‌های تامین اجتماعی استان داشتیم.

اتتهای پیام/ز

۲۰ درصد از بیماران در مازندران، بیمار اورژانسی هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار