وزیر دفاع آمریکا: ظرف دو سال آینده تسلیحات مافوق صوت تولید می‌کنیم

«مارک اسپر» از ساخت تسلیحات مافوق صوت این کشور طی دو، سه سال آینده خبر داد.

مارک اسپر: آمریکا ظرف دو سال آینده تسلیحات مافوق صوت تولید می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد این کشور احتمالا ظرف دو سال آینده تسلیحات مافوق صوت خود را تولید خواهد کرد.

وزیر دفاع آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه خبری فاکس نیوز در پاسخ به این سوال که واشنگتن چقدر به تولید تسلیحات مافوق صوت خود نزدیک است، گفت: فکر می‌کنم این مسئله احتمالا طی دو، سه سال آینده صورت گیرد.

اسپر همچنین با اشاره به سرنگونی یک فروند پهپاد آمریکایی ام کیو-۹ بر فراز یمن مدعی شد آمریکا پس از بررسی های لازم اقدام مناسب را در این خصوص در پیش می‌گیرد.

اوایل این هفته نیز رایان مک کارتی، مسئول امور ارتش آمریکا گفت واشنگتن به دنبال توسعه موشک‌های مافوق صوت با کلاهک‌های بالستیک در دامنه‌ای است که پیشتر در پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد ممنوع شده بود. همچنین هفته گذشته اعلام شد نیروی هوایی آمریکا برای نخستین بار موشک مافوق صوت خود را سوار بر یک بمب افکن بی - ۵۲ به منظور ارزیابی کیفیت ایرودینامیک آن با موفقیت آزمایش کرد. این موشک که در رقابت با سامانه‌های مافوق صوت چین و روسیه طراحی شده است، از قابلیت شلیک مستقل برخوردار نیست.

موشک مافوق صوت نوعی از موشک کروز است که  با سرعت ۷۶۷ مایل در ساعت، دستکم ۵ برابر سریع‌تر از سرعت صوت حرکت می‌کند و قابلیت پرتاب از زمین و دریا به هوا را دارد. در حال حاضر، آمریکا، روسیه و چین به این فناوری دست یافته‌اند.

بنابر اعلام سی‌ان‌بی‌سی، آمریکا در تلاش برای رقابت با روسیه و چین در زمینه تولید سلاح‌های مافوق صوت است. پس از آنکه دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به بهانه نقض پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میانبرد از سوی روسیه اعلام کرد تعهدات خود تحت این پیمان را به حالت تعلیق درمی آورد، در دوم اوت به طور رسمی خروج خود از پیمان موشکی ۱۹۸۷ را اعلام کرد. پس از این تصمیم، مسکو نیز پایان اجرای این پیمان را اعلام کرد.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد در سال ۱۹۸۷ میان آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سابق منعقد شد و یکی از اقدامات اساسی در جهت تنش‌زدایی در دوران جنگ سرد بود. پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد هر دو کشور را ملزم به از بین بردن موشک‌های کروز و بالستیک زمینی با بُرد حدود ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ مایل می‌کرد. مسکو و واشنگتن بار‌ها یکدیگر را به نقض این پیمان موشکی متهم کرده بودند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سید رضا میرطاهر
۱۳:۴۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
به جای تسلیحات مافوق صوت اصطلاح تسلیحات فرا صوت درست است. فراصوت ترجمه Hypersonic است در حالی که مافوق صوت ترجمه Supersonic است.در حال حاضر روسیه وآمریکا به توسعه تسلیحات فراصوت پرداخته اند که سرعت آنها بیش از3 برابر سرعت صوت مثلا 5 یا 6 برابر است .در حالی که حد سرعت مافوق صوت حداکثر 3 برابر سرعت صوت است.
آخرین اخبار