رئیس سازمان چای کشور خبر داد؛

خرید تضمینی ۹۹ هزار تن برگ سبز چای امسال از باغات گیلان و مازندران

رئیس سازمان چای کشور گفت:تاکنون بیش از ۹۹ هزار تن برگ سبز چای به صورت تضمینی از چایکاران دو استان گیلان و مازندران خریداری شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، حبیب جهانساز رئیس سازمان چای کشور با بیان اینکه از ابتدای فصل شروع برداشت چای تاکنون ۹۹ هزار و ۸۰۰ تن برگ سبز چای باغات شمال کشور برداشت شده است اظهار داشت: ارزش ریالی این مقدار برگ سبز چای درجه یک و درجه دو استحصال شده از باغات چیزی در حدود ۲۶۳ میلیارد تومان برآورد می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور با تأکید بر اینکه ۵۵ درصد از این مقدار برگ سبز برداشت شده درجه یک و مابقی درجه دو بوده است عنوان کرد: شرایط مطلوب آب و هوایی در سال زراعی فعلی در کنار اجرای برخی اقدامات حمایتی سازمان چای کشور موجب شد امسال رونق خوبی در برداشت برگ سبز چای اتفاق بیافتد.

جهانساز تولید ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن چای خشک در سطح کارخانجات چایسازی دو استان گیلان و مازندارن را نیز مورد توجه قرار داد و ابراز داشت: برگ سبز چای در سه مرحله بهاره، تابستانه و پائیزه توسط کشاورزان برداشت می‌شود و استان گیلان به عنوان قطب تولید چای نیز چیزی در حدود ۹۰ درصد چای کشور را تولید می‌کند.

رئیس سازمان چای کشور در مورد روند پرداخت مطالبات چایکاران و مبالغ جدیدی که اخیراً به حساب کشاورزان واریز شده است خاطرنشان کرد: ۲ میلیارد تومان از مطالبات چایکاران دو استان گیلان و مازندران به حسابشان واریز شده است و مابقی طلب آنان نیز همانند سنوات قبل به صورت تدریجی و متناوب پرداخت می‌شود.

جهانساز حمایت‌های همه جانبه دولت و مدیریت اعمال شده از سوی سازمان چای کشور را از صنعت چای داخلی متذکر شد و خاطرنشان کرد: با توجه به انجام عملیات بهزراعی و مکانیزاسیون در سطح باغات چای، تجهیز و نوسازی کارخانجات چایسازی امسال چای استحصالی از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار است.

او توجه به بحث کمی وکیفی تولید چای و نظارت بر آن را از تکالیف و وظایف متولی چای کشور اعلام کرد و افزود: امسال با توجه به رضایت‌مندی چایکاران دو استان گیلان و مازندران بسیاری از آن‌ها متقاضی آبیاری تحت فشار، بهزراعی باغات، احیاء باغات رها شده و خرید ماشین‌آلات کشاورزی هستند.

رئیس سازمان چای کشور توجه به بحث کمی و کیفی تولید چای و نظارت بر آن را از تکالیف این سازمان اعلام کرد و بیان داشت: استقبال روز افزون مصرف‌کنندگان داخلی از چای ایرانی و رونق فروش آن در سطح خارج کشور مؤید کیفیت بسیار خوب این محصول ایرانی است بنابراین جایگاه مذکور باید هر چه بیشتر ارتقاء یابد.

منبع تسنیم

انتهای پیام/پ

برداشت  برگ سبز چای امسال از باغات گیلان و مازندران

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.