علاقه رئیس‌جمهور آمریکا به زیر پا گذاشتن قوانین

اقدامات ترامپ در زمینه تضعیف قوانین حفاظت از حیات‌وحش صدای حامیان محیط‌زیست را درآورد

گروه‌های حامی محیط زیست شکایتی را علیه دولت آمریکا به دلیل تغییر در قوانین حفاظت از حیوانات در معرض انقراض تنظیم کردند.

شکایت حامیان حیوانات و محیط زیست از دولت ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، گروه‌های حامی حیوانات و محیط زیست از دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا برای تضعیف قوانین حفاظت از حیات وحش شکایت کردند.

گروه‌های حامی حیوانات و محیط زیست روز گذشته از دولت آمریکا برای طرح خود در خصوص تجدیدنظر در قوانین مربوط به گونه‌های در خطر که می‌تواند حمایت از آنها را کاهش دهد، شکایت کردند.

دولت آمریکا پیشتر اعلام کرد نحوه اجرای قانون حمایت از گونه‌های در حال انقراض را تغییر خواهد داد. گفته می‌شود این قانون از زمان تصویب در سال ۱۹۷۳ تا کنون توانسته مانع انقراض گونه‌های زیادی از جانواران شود.اما مقامات دولت ترامپ می‌گویند آیین نامه تازه تنها مقررات پیرامونی قانون سال ۱۹۷۳ را کاهش می‌دهد هرچند حامیان محیط زیست معتقدند این اقدام عملا قانون فعلی را نابود خواهد کرد. این آیین‌نامه حمایت از گونه‌های در حال انقراض را از حالت تضمین شده خارج می‌کند و عوامل اقتصادی را در تعیین اجرای آن دخیل می‌کند. منتقدان می‌گویند این تغییر انقراض گونه‌های در خطر را تسریع می‌کند.

هفته گذشته وزارت کشور آمریکا اعلام کرد تغییرات در این قانون نهایی شده است، اما گروه‌های حامی محیط زیست هشدار دادند قانون جدید تهدیدی برای گونه‌های در معرض انقراض است. ده دادستان کل ایالتی در آمریکا نیز اعلام کردند در خصوص این قانون از دولت شکایت خواهند کرد. قانون حمایت از گونه‌های در حال انقراض در زمان دولت ریچارد نیکسون، رییس جمهور سابق آمریکا اجرایی شد و امروز بیش از ۱۶۰۰ گونه گیاهی و جانوری را زیر حمایت خود دارد.

پیشتر نیز دو گروه حامی محیط زیست  از دونالد ترامپ به دلیل کاهش مجازات خودروسازانی که قوانین آلایندگی خودرو‌ها را در این کشور رعایت نمی‌کنند، شکایت کردند.

ترامپ از زمان ورود به رقابت‌های انتخاباتی بار‌ها قوانین حفاظت از محیط زیست را زیر پا گذاشته است. وی پس از ورود به کاخ سفید، آمریکا را از توافق آب و هوایی پاریس خارج کرد؛ توافقی که شامل تقریبا همه کشور‌های جهان به عنوان تلاشی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی است. رئیس جمهور آمریکا تاکنون بار‌ها به وجود مسئله گرمایش جهانی و تأثیرات آن بر آب و هوا شک کرده و حتی آن را به سخره گرفته است!

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار