نیاز ۱۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری برای کاهش نرخ بیکاری

تک رقمی شدن نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری به ۱۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری تا پایان برنامه ششم توسعه نیاز دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، طهمورث الیاسی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری در شورای برنامه ریزی و توسعه و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان که با حضور محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد اظهار داشت: تک رقمی شدن نرخ بیکاری استان، به ۱۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری تا پایان برنامه ششم توسعه نیاز دارد.

او گفت: پارسال نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری از ۲۰ و هفت دهم به ۱۷ و چهار دهم درصد رسیده که سه و سه دهم درصد کاهش داشته است.

الیاسی افزود: بهار امسال نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری شش و یک دهم درصد کاهش داشته، اما همچنان در صدر رتبه بیکاری کشور قرار داریم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به وجود یک هزار و ۵۱۳ طرح نیمه تمام در این استان گفت: برای تکمیل و بهره برداری از این طرح ها، حداقل ۴۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

او ادامه داد: پارسال یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از صندوق توسعه ملی، یک هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال از اسناد خزانه، ۳ هزار و ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری و همچنین اعتبارات مطلوبی از منابع بازآفرینی حوزه پایدار شهری، استفاده از پسآب فاضلاب در شهر‌ها و شهرک‌های صنعتی، طرح‌های آبرسانی، گازرسانی به واحد‌های تولیدی، ساماندهی مطالبات شهرداری‌ها و ایجاد نیروگاه‌های پاک و تجدیدپذیر در چهارمحال و بختیاری جذب و هزینه شد.

الیاسی افزود: تأمین آب آشامیدنی از منابع پایدار، حمایت از طرح‌های دانش بنیان و تقویت بنیه اجتماعی اقتصادی چهارمحال و بختیاری باید جزو اولویت‌های مسئولان باشد.

او اضافه کرد: پارسال ۱۰۰ درصد اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و ۱۲۰ درصد درآمد‌های مالیاتی چهارمحال و بختیاری محقق شد.

انتهای پیام/ز

تکمیل طرح های نیمه تمام چهارمحال و بختیاری ۴۲ هزار میلیارد ریال نیاز دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.