استاندار یزد:

نیروی انتظامی وظیفه‌ای در قبال سرویس مدارس ندارد

استاندار یزد گفت: تمام مسئولیت ایاب و ذهاب و سرویس مدرسه دانش آموزان استان بر عهده مدیران مدارس است بنابراین مدیران در به کارگیری رانندگان دقت کافی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدعلی طالبی استاندار یزد چهارشنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه نیروی انتظامی وظیفه‌ای در قبال سرویس مدارس ندارد، گفت: این مسئولیت بر عهده مدیران مدارس است و نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها به عنوان ناظر در کنار آموزش و پرورش هستند.

او افزود: من قصد پیشگیری از بروز مشکل دارم بنابراین از آموزش و پرورش درخواست می‌کنم که در زمینه به کارگیری رانندگان، وسایل نقلیه، تجهیزات و غیره دقت لازم را داشته باشند تا امنیت دانش آموزان در رفت و آمد تامین شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با انشعاب مدارس نیز گفت: گزارشی از تمام مدارسی که با مشکل انشعاب آب و برق و گاز مواجه هستند، تهیه شود تا ادارات را موظف کنیم به سرعت انشعاب این مدارس را نصب کنند و مدارس برای اول مهر آماده باشد و هزینه آن نیز از سوی سازمان نوسازی مدارس، استانداری یزد و مجمع خیران پرداخت خواهد شد.

انتقاد استاندار یزد از  به کارگیری پیمانکاران غیرمتعهد در امر مدرسه سازی

طالبی همچنین با انتقاد از نحوه انتخاب پیمانکار و به کارگیری پیمانکاران غیرمتعهد در امر مدرسه سازی افزود: جالب نیست مدرسه‌ای که شش سال است ساخته شده، نمای آن بریزد و این نشان دهنده این است که در انتخاب پیمانکار مشکل وجود داشته و شخص دارای صلاحیت انتخاب نشده که لازم است در این زمینه نیز توجه لازم انجام شود.

طالبی در مورد مسائل مربوط به اتباع خارجی نیز گفت: مسائل مربوط به تحصیل اتباع خارجی بر عهده آموزش و پرورش است این در حالی که دفتر اتباع و امور مهاجران استانداری یزد، بیش از حد مسئولیت خود اقدام و به این مسئله ورود کرده است، ما در کنار شما هستیم و حمایت می‌کنیم و این مسائل باید با تعامل و هماهنگی برطرف شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.