رهاسازی آخرین مرحله سهمیه آب کشاورزی

رئیس امور آب شهرستان مهاباد گفت: آخرین مرحله از سهمیه سالانه و شهریورماه بخش کشاورزی شهرستان مهاباد از امروز آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، خالد رحمانی رئیس امور آب شهرستان مهاباد گفت: در این مرحله ۲۲ میلیون مترمکعب آب از دریاچه سد این شهرستان برای تأمین مصارف بخش کشاورزی رهاسازی می‌شود.

او افزود: این رهاسازی با حجم خروجی ۱۰ مترمکعب بر ثانیه آغاز شده است و تا ۱۴ مترمکعب بر ثانیه نیز خواهد رسید که در مجموع ۲۳ روز برای رهاسازی کل آن زمان نیاز است.

رحمانی، با بیان اینکه تاکنون ۷۱ میلیون مترمکعب از آب سد مهاباد برای بخش کشاورزی رها شده است، گفت: با پایان آخرین مرحله آخر رهاسازی آب از سد مهاباد، ۹۴ میلیون مترمکعب سهم سالانه بخش کشاورزی کامل خواهد شد.

او، با اشاره به اینکه حجم ورودی آب به سد مهاباد به صفر رسیده است، افزود: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۲۷۶ میلیون مترمکعب از آب پشت سد این شهرستان به سمت دریاچه ارومیه رها شده است.

رحمانی در خصوص وضعیت سد مهاباد هم گفت: هم‌اکنون حجم آب پشت سد این دریاچه به ۱۱۸ میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال چهار میلیون مترمکعب بیشتر است.

رئیس امور آب شهرستان مهاباد اضافه کرد: در حال حاضر تراز سد مهاباد به یکهزار و ۳۵۰ متر از سطح دریا‌های آزاد رسیده که این مقدار نیز ۵۰ سانتیمتر بیشتر از تراز سد در مدت مشابه سال گذشته است.

انتهای پیام/ج

آغاز آخرین مرحله سهمیه آب کشاورزی از سد مهاباد 

برچسب ها: بحران آب ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.