مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان:

باور‌ها و دیدگاه‌های دینی و عاشورایی به نسل بعد انتقال یابد

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: باور‌ها و دیدگاه‌های دینی و عاشورایی باید به نسل‌های بعد انتقال یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ،حجت الاسلام نورالله ولی نژاد مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت : محرم فرصتی برای تجدید عهد بستن با ابا عبدالله الحسین (ع) است.

وی گفت: در ایام محرم امسال بیش از هزار و ۲۰۰ مبلغ در مساجد، هیئت‌ها و اماکن مذهبی شهر‌ها و روستا‌ها مشغول امر تبلیغ هستند.

ولی نژاد ادامه داد: در فعالیت هیئت‌های مذهبی در این ایام، بیان و تبیین هدف سیدالشهدا (ع) از قیام عاشورا و توجه به محتوای عزاداری بسیار مهم است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گلستان اضافه کرد: اهداف قیام سیدالشهدا در بیانات، خطبه‌ها، نامه‌ها و سخنرانی‌های ایشان همواره در طول تاریخ ثبت و تبیین شده و انتظار می‌رود مسئولان هیئت‌های مذهبی، مبلغان و وعاظ توجه به این مساله را مدنظر قرار دهند.

ولی نژاد بیان کرد: با قیام عاشورا روحیه شهادت و مکتب اباعبدالله الحسین (ع) در فرهنگ اسلامی ترویج شد و این شجاعت را دشمنان نتوانستند از اسلام بگیرند و همچنان پایدار است.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین شعائر الهی که باید بزرگ داشته شود، مجلس عزاداری و نوحه‌خوانی اباعبدالله الحسین (ع) است، زیرا به واسطه عزاداری برای امام حسین (ع) قلب انسان متوجه به سوی خدا می‌شود.

ولی نژاد با تأکید بر اینکه باور‌ها و دیدگاه‌های دینی و عاشورایی باید به نسل‌های بعد انتقال یابد، خاطرنشان کرد: حضور عزاداران و عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) در تجمع عاشوراییان حسینی جلوه‌های عشق‌ورزی، ولایتمداری، ایمان و اعتقاد و اتحاد و همدلی را به تصویر می‌کشد و حماسه‌ای ماندگار خواهند آفرید.

انتهای پیام / پ

تجمع عاشوراییان حسینی

برچسب ها: محرم ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.