مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه:

حادثه بیمارستان شهدا پیگیری می شود/ با خاطیان برخورد خواهد شد

میثم حجتی پور گفت:حادثه بیمارستان شهدای کرمانشاه در حال پیگیری است و در صورت محرز شدن قصور با خاطیان برخورد می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، میثم حجتی پور مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه  درباره حادثه بیمارستان شهدا اظهار داشت: در بررسی‌های به عمل آمده و بر اساس مشاهده دوربین‌های مداربسته بیمارستان شهدا این بیمارستان بلافاصله پس از مراجعه فرد خدماتی به وی ارائه کرده است.

او افزود: پس از اینکه بیمار دچار حمله قلبی شد یک ساعت برای او عملیات CPR انجام شد که البته در پیشرفته‌ترین بیمارستان‌های دنیا نیز اینکه CPR موفق نشود کاملا محتمل است.


بیشتر بخوانید: ماجرای فوت مردی در حیاط بیمارستان شهدای کرمانشاه چه بود؟


مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه این بزرگنمایی‌ها حرفه‌ای نیست و پیگیری آن برای مدیریت درمان تامین اجتماعی محفوظ است، بیان کرد: بر اساس قاعده بیمارستان‌های دنیا پس از وقوع مرگ در بیمارستان کمیته مرگ و میر تشکیل خواهد شد که در بیمارستان شهدا نیز این کمیته تشکیل شده است.

این مسئول اضافه کرد: تشکیل کمیته مرگ و میر تنها به دلیل فوت این بیمار نبود و در همه بیمارستان‌ها پس از فوت بیمار کمیته مرگ و میر در سه جلسه تشکیل می‌شود که نخستین جلسه آن تشکیل شده است.

حجتی پور اضافه کرد: پزشک اقدامات اولیه را برای این بیمار انجام داده و پس از اینکه در حیاط بیمارستان دچار حمله قلبی شده برای او CPR انجام شده، اما اینکه در سطوح مختلف کار قصوری صورت گرفته یا خیر در دست بررسی است و در صورت محرز شدن قصور با فرد خاطی برخورد خواهد شد البته این احتمال بسیار کم است.

او عنوان کرد: روزانه در بیمارستان‌ها و در مرکز فوق تخصصی قلب استان تعداد زیادی مرگ و میر رخ می‌دهد و با توجه به اینکه اورژانس بیمارستان شهدا ماهیانه ۱۷ هزار نفر مراجعه کننده دارد نباید زحمات کادر درمانی بیمارستان زیر سوال رود و انتظار داشت که بیمارستانی با حجم مراجعات مرگ و میر نداشته باشد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمانشاه ادامه داد: در صورتی که لازم باشد فیلم مربوط به ارائه خدمات به این بیمار پخش خواهد شد که خدمت رسانی به وی چگونه بوده است.

این مسئول افزود: بر اساس قاعده بیمارستانی فردی که به بیمارستان مراجعه می‌کند باید پذیرش شود و اگر دفترچه به همراه نداشته باشد اندکی پروسه پذیرش وی طولانی‌تر خواهد شد.

حجتی پور بیان داشت: برای این بیمار نیز در ابتدا تریاژ انجام شده، پزشک به وی قرص زیر زبانی می‌دهد و پس از اینکه دچار حمله قلبی می‌شود به سرعت برای او عملیات CPR انجام می‌شود که در نهایت منجر به فوت او شده است.

 روز گذشته خبری در فضای مجازی دست به دست شد که یک بیمار قلبی با مراجعه به بیمارستان شهدا به علت همراه نداشتن دفترچه تامین اجتماعی پذیرش نمی‌شود و در حیاط این بیمارستان فوت می‌کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ب

آخرین خبرها از حادثه بیمارستان شهدای کرمانشاه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار