اخبارحوادث سی ویکم مردادماه ۹۸؛

کلاهبرداری اینترنتی با ترفند فعال سازی رمز دوم / سارق ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی در اصفهان

مهم‌ترین حوادث امروز سی ویکم مردادماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

  به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ، مهم‌ترین حوادث امروزسی ویکم مردادماه  سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کلاهبرداری اینترنتی با ترفند فعال سازی رمز دوم

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی"رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: شهروندان عزیز رمز دوم پویا (OTP) را از بانک‌ها و شعب مربوط به حساب بانکی خود مطالبه کنند و از ورود به سایت ها و لینک‌های معرفی شده در شبکه‌های اجتماعی یا دانلود اپلیکیشن‌های مختلف با هدف فعال سازی رمز دوم یک بار مصرف جداٌ خودداری کنند.

او افزود: اخیراً مجرمان سایبری با ایجاد صفحات جعلی یا ارسال پیام کاربران را ترغیب به فعال سازی رمز دوم یک بار مصرف و درج شماره کارت، رمز دوم، تاریخ انقضاء و cvv۲ کرده و با دریافت مبالغ اندک آن‌ها را به درگاه‌های جعلی پرداخت موسوم به فیشینگ هدایت و اقدام به برداشت از حساب می‌کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: متاسفانه برخی از شهروندان با جستجو از طریق موتور‌های جستجو و یا رفتن به لینک‌هایی که در دیگر سایت‌ها ارائه شده بدون توجه به نشانی سایت در دام سودجویان سایبری گرفتار می‌شوند.

سرهنگ مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: در صورت مراجعه به لینک جعلی ارسالی و درج اطلاعات کارت بانکی هرچه سریعتر به بانک مراجعه و نسبت به تغییر رمز دوم حساب اقدام کنید، همچنین بهترین و مطمئن‌ترین راه برای جلوگیری از گرفتار شدن در دام این نوع کلاهبرداران، مراجعه به بانک و فعال کردن رمز پویا برای حساب‌های بانکی است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان تاکید کرد: شهروندان هر گونه اخبار مربوطه را از طریق منابع موثق مانند رسانه ملی، خبرگزاری‌ها و سایت‌های رسمی سازمان‌ها دریافت کنند، همچنین در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.
 

سارق ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی در اصفهان

سرهنگ "حسین ترکیان سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت: در پی وصول شکایتی مبنی بر سرقت از منزلی در منطقه غرب شهر اصفهان، بلافاصله کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی وارد عمل شدند.
 
او افزود: پس از انجام یکسری کار‌های تخصصی و اقدامات خاص، سارق منزل شناسایی و در عملیاتی غافلیگرانه دستگیر شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه سارق دستگیر شده مقدار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال طلا و دیگر اموال با ارزش از این منزل سرقت کرده بود بیان داشت: اموال سرقت شده در مخفیگاه او کشف شدند که پس از طی مراحل قانونی به مالک بازگردانده می‌شوند.

سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان از تحویل متهم به مراجع قضائی خبر داد داد و تاکید کرد: بازگرداندن و استرداد اموال مسروقه شهروندان به آنان در اولویت کاری پلیس آگاهی است و هر گونه خرید و فروش اموال مسروقه و فاقد شناسامه معتبر غیرقانونی و جرم است که برابر قانون با مجرمان برخورد می‌شود.
 

دستگیری عامل برداشت غیرمجاز از حساب

سرهنگ "علی جعفری نژاد" فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه مبلغ ۲۰ میلیون ریال به صورت غیر مجاز از حساب بانکی وی سرقت شده، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتای این فرماندهی قرار گرفت.

او افزود: با بررسی‌های تخصصی انجام شده مشخص شد متهم با به دست آوردن اطلاعات و رمز‌های عبور، مبلغ ۲۰ میلیون ریال را طی چندین مرحله از حساب بانکی وی برداشت کرده است.
 
سرهنگ جعفری نژاد تصریح کرد: با انجام تحقیقات، متهم مذکور شناسائی و حسب دستور مقام قضائی دستگیر و در مواجه با مدارک و مستندات پلیس صراحتا به بزه انتسابی اقرار کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر به شهروندان توصیه کرد: از در اختیار قرار دادن کارت اعتباری خود به افراد غیر جداً پرهیز کنید، رمز‌هایی را انتخاب کنید که غیرقابل حدس بوده و همچنین به هیچ عنوان بر روی آن یادداشت نکنید. هنگام وارد کردن اطلاعات حساب خود در پرداخت‌های اینترنتی حتما از کیبورد‌های مجازی استفاده کنید. از تلفن ثابت منزل، همراه شخصی و محل‌های مطمئن جهت پرداخت هزینه تلفن ثابت و همراه استفاده شود در صورت پرداخت اینترنتی هزینه تلفن ثابت و همراه، از محل‌های مطمئن و دارای مجوز استفاده و تمامی عملیات پرداخت را خودتان انجام دهید.
 


واژگونی خودرو با سه کشته و مجروح

مهران محمدی پور رئیس جمعیت هلال احمر بخش میمه گفت: در این حادثه که امروز در دو راهی موته به سمت برزک رخ داد ۲ تن از سرنشینان خودروی سمند جان باختند و یک نفر مصدوم و به بیمارستان حضرت محمد (ص) میمه انتقال داده شد.
کارشناس پلیس راه شاهین شهر-کاشان علت حادثه را خواب آلودگی راننده اعلام کرد.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.