طالبان: پس از صلح تنها حضور دیپلماتیک آمریکا را می‌پذیریم

گروه طالبان در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر حضور اطلاعاتی آن کشور در افغانستان اعلام کرد که این گروه پس از صلح، تنها حضور دیپلماتیک آمریکا را می‌پذیرد.

طالبان: پس از صلح، تنها حضور دیپلماتیک آمریکا را می‌پذیریمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، گروه طالبان در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر حضور اطلاعاتی آن کشور در افغانستان اعلام کرد که این گروه پس از صلح، تنها حضور دیپلماتیک آمریکا را می‌پذیرد.

ترامپ روز سه شنبه(20 آگوست) بر خروج نیروهای آمریکایی و تقویت حضور اطلاعاتی در افغانستان تاکید کرد. وی افزود که حضور اطلاعاتی آمریکا در افغانستان به منظور کنترل وضعیت این کشور تقویت خواهد شد.

گروه طالبان با انتشار بیانیه‌ای با این اظهارات رئیس جمهور آمریکا مخالفت کرده و گفته است که این گروه افزوده که دونالد ترامپ هنوز هم به افغانستان به چشم یک ایالت آمریکا نگاه می کند.

طالبان در بیانیه خود گفته است که ترامپ یا برای روند صلح افغانستان ارزشی قائل نیست و یا هم از موضوعات مورد مذاکره بی خبر است.

در بیانیه‌ای طالبان آمده است که هدف اصلی طالبان از گفتگو با آمریکا، خروج کامل نظامی آن کشور از افغانستان است و این گروه اجازه حضور هیچ نظامی آمریکایی را نمی دهد.

طالبان افزوده که نمایندگان آمریکا در مذاکره با این گروه پذیرفته اند که بدون حضور دیپلماتیک دیگر حضور هیچ نظامی خارجی در افغانستان قابل قبول نیست.

این گروه هشدار داده است که ادامه چنین اظهاراتی از سوی ترامپ به روند گفتگوهای صلح میان طالبان و آمریکا آسیب می رساند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Sweden
رحمت
۲۲:۴۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸
ما که میدانستیم طالبان همان مزدور آمریکا و عربستان هستن برای جلوگیری از انتشار و گسترش اسلام در دنیا و ادعای آنها در باره مبارزه با بیگانگان و علی الخصوص آمریکا را هیچوقت باور نکردیم و همچنین داعش را . ریشه شما مزدوران توسط مسلمان واقعی منطقه خشکانده خواهد شد .