رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی:

یک هزار دستگاه شتاب نگار زلزله در سراسر کشور نصب می‌شود

بیت اللهی گفت: بر اساس اصلاحیه قانون برنامه ششم توسعه یکهزار دستگاه شتاب نگار علاوه بر دستگاه‌های موجود در مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت نصب می‌شود

البه گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وزارت راه و شهرسازی، علی بیت‌اللهی رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه در آذربایجان‌غربی ۱۰ ایستگاه شتاب‌نگاری جدید برای زلزله نصب شده و ۱۰ ایستگاه دیگر نیز در آینده‌ای نزدیک به این تعداد افزود می‌شود، گفت: با کمک شبکه شتاب‌نگاری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ۱۰ ایستگاه شتاب‌نگاری جدید از نوع دستگاه‌های نسل چهارم که قابلیت ارسال اطلاعات را به صورت آنلاین دارند در استان نصب شد.

رئیس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: در جلساتی که در استان برگزار کردیم مقرر شده است تا با حمایت استانی ۱۰ ایستگاه دیگر نیز برای سامانه پاسخ سریع زلزله در شهر ارومیه و مراکز لرزه خیز استان نصب شود که با تصویب در شورای فنی استان کار نصب ۱۰ ایستگاه دیگر نیز در استان آغاز خواهد شد.

بیت‌اللهی همچنین بیان کرد: جلسه تعیین حریم گسل‌های شهر ارومیه نیز برگزار و حرایم گسل‌ها تعیین و مصوب شد که به زودی کار عملیاتی در این خصوص نیز آغاز می‌شود.


بیشتر بخوانید: آخرین جزئیات از تسهیلات خرید مسکن/ شهرک‌سازی در حریم شهرها برای افزایش قدرت خرید مردم است


او با اشاره به اینکه آذربایجان‌غربی استانی لرزه‌خیز به شمار می‌رود، توضیح داد: ساختمان‌های غیرمقاوم هم در مناطق شهری و هم در مناطق روستایی در استان فراوان است؛ بنابر این پایش زلزله در این استان بسیار مهم است که خوشبختانه مقدمات آن با همراهی برخی نمایندگان از جمله آقای بهادری نماینده ارومیه فراهم شده است.

دبیر کارگروه ملی مخاطرات طبیعی گفت: اصلاحیه قانون برنامه ششم که به تعیین حرایم گسل‌ها اختصاص یافته است و واقعا یکی از ارزنده‌ترین مصوبات مجلس نیز به شمار می‌رفته است مقرر شده تا در مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمیعت کار تعیین حریم گسل‌ها انجام شود.

بیت‌اللهی ادامه داد: در اصلاحیه فوق علاوه بر تعیین حرایم گسل ها، مقرر شده استان در یکهزار دستگاه شتاب‌نگاری زلزله علاوه بر دستگاه‌های موجود در مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمیعت نصب شود که در این اقدام مهم و حیاتی برای کشور مدیون مصوبه‌های مجلس و همراهی برخی نمایندگان هستیم.

او تاکید کرد: امیدواریم با این دست از فعالیت‌ها و مصوبه‌ها و آغاز عملیات نصب دستگاه‌ها قدمی در راه کاهش اثرات مخاطرات زلزله در تمامی کشور و به ویژه استان آذربایجان غربی برداشته شود.

انتهای پیام/

نصب ۱۰ ایستگاه شتاب‌نگاری جدید در آذربایجان‌غربی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار