حریرچی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

چند هزار پزشک در ایران طبابت می کنند؟ +آمار دانشجویان پزشکی کشور

معاون کل وزارت بهداشت به تشریح آمار دانشجویان پزشکی و پزشکانی که در ایران طبابت می کنند؛ پرداخت.

2 صبح جمعه/ خدمات ارزنده جامعه پزشکی در طول ۴۰ سال گذشته/ پذیرش بیماران بین المللی با پیشرفت قابل توجه علم پزشکی در ایران/ در اوایل دهه ۶۰ بیماران برای انجام عمل جراحی ساده ۵۰ هزار دلار هزینه می‌کردندایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به خدمات جامعه پزشکی پس از انقلاب اسلامی اظهار کرد: جامعه پزشکی در عرصه‌های مختلف بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از پیشرفت قابل توجه و چشمگیری برخوردار است به طوری که در حوزه بهداشت و درمان و به خصوص بهداشت پیشرفت قابل توجهی داشته است.

آمار پزشکان و دانشجویان پزشکی در کشور

حریرچی گفت: در حال حاضر در حدود ۱۳۹ هزار پزشک  در کشور فعالیت می کنند و  ۵۵ هزار دانشجو در رشته پزشکی مشغول به تحصیل هستند تا حوزه بهداشت و درمان کشور نسبت به گذشته از پیشرفت بیشتری برخوردار شود.
 
او ادامه داد: در طول ۴۰ سال گذشته پس از پیروزی انقلاب اسلامی حوزه سلامت کشور با مشارکت پزشکان زحمت‌کش و خادم پیشرفت خیلی خوبی داشته و ارتقا سلامت مردم جامعه مدیون تلاش‌های گسترده فارغ التحصیلان پزشکی قبل و به خصوص بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.

کمبود جدی پزشکان در اوایل انقلاب با خروج تعدادی از همکاران جامعه پزشکی

معاون کل وزارت بهداشت تاکید کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی تعدادی از پزشکان از کشور خارج شده‌اند و به همین دلیل ایران دچار کمبود جدی پزشک در سراسر کشور شد به طوری‌که پزشک هندی، بنگلادشی و حتی فیلیپینی جهت ارائه خدمات بهداشتی درمانی به کشورمان سفر می‌کردند و جالب اینجا است که پزشکان خارجی فقط در شهر‌های بزرگ طبابت  مس کردند و شهر‌های کوچک و روستا‌ها نیز از داشتن پزشک محروم بودند.
 
حریرچی بیان کرد: در اوایل دهه ۶۰ سالانه بیش از ۱۰ هزار بیمار با هزینه‌ای بالغ بر ۵۰ هزار دلار  جهت انجام یک جراحی ساده به خارج از کشور سفر می کردند، اما خوشبختانه با پیشرفت حوزه سلامت و علم پزشکی نه تنها بیماری برای پیچیده‌ترین عمل‌ها به خارج اعزام نمی‌شود بلکه گردشگران سلامت جهت درمان خود به ایران سفر می‌کنند.
 
او گفت: در دوران ۸ سال دفاع مقدس جامعه پزشکی همگام با رزمندگان در خط مقدم جبهه‌ها حاضر بودند به طوری‌که از بیمارستان‌های صحرایی در همان خط مقدم راه اندازی و پزشکان اقدام به انجام جراحی مختلف مجروحان جنگی بدون هیچ ترسی و واهمه‌ای و زیر آتش توپ و گلوله دشمن می‌کردند.

بیشتر بخوانید: سوانح ترافیکی رکورددار بیشترین آمار مرگ‌ومیر هستند
معاون کل وزارت بهداشت افزود: جامعه پزشکی در دوران ۸ سال دفاع مقدس یک رکورد قابل توجهی از به جا گذاشتند به طوری‌که در همان خط مقدم جبهه اقدام به ارائه خدمات بهداشتی درمانی می‌کردند در حالی که در جنگ‌های بین المللی بیمارستان‌های صحرایی کیلومتر‌ها دورتر از خط مقدم برپا می‌شود و پزشکان اقدام به ارائه خدمات بهداشتی درمانی به مجروحان جنگی می‌کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار