چین، کانادا را مسئول وخامت روابط دانست

چین، کانادا را مسئول وخامت روابط دو کشور دانست و از این کشور خواست در مواضعش بازنگری کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، دولت چین روز پنجشنبه در واکنش به اظهارات جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا مبنی بر اینکه اتاوا تسلیم پکن نخواهد شد تاکید کرد کانادا مسئول وخامت روابط این کشور با چین است.

گنگ شوانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در جمع رسانه‌ها گفت روابط چین و کانادا با مشکلات جدی رو به روست. مسئولیت کامل این مشکلات برعهده کاناداست.

پکن آزادی منگ وانژو، مدیر مالی شرکت مخابراتی هواوی را خواستار است که در ماه دسامبر سال گذشته به درخواست آمریکا بازداشت شد. آمریکا استرداد وانژو را خواستار شده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت ما از کانادا می‌خواهیم در مورد اشتباهات خود تفکر کند و مواضع و نگرانی‌های چین را جدی بگیرد و منگ وانژو را فورا آزاد کند.

پس از دستگیری منگ، چین مایکل کاوریج دیپلمات سابق کانادایی و مایکل اسپاور دیگر تبعه کانادایی را به اتهام جاسوسی دستگیر کرد. اتاوا این دستگیری‌ها را خودسرانه دانست و آزادی دو تبعه خود را خواستار شد.

گنگ همچنین بار دیگر هرگونه مداخله خارجی در مورد اعتراضات هنگ کنگ را رد کرد. این در حالیست که ترودو روز چهارشنبه اعلام کرد اوضاع در این مستعمره سابق انگلیس را از نزدیک دنبال می‌کند.

گنگ تاکید کرد کانادا در جایگاهی نیست که در مورد امور هنگ کنگ اظهار نظر کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چین ، اقتصاد جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار