امیر تقی خانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

«باور ۳۷۳» دفاع از آسمان کشور را کامل‌تر می‌کند/ ۱۵۰ طرح ملی در دستور کار ارتش

سخنگوی کل ارتش گفت: ۱۵۰ پروژه ملی در دستور کار مجموعه ارتش قرار گرفته است.

باور ۳۷۳ آسمان کشور را نفوذناپذیر می‌کند/ ۱۵۰ طرح ملی در دستور کار ارتشامیر سرتیپ دوم شاهین تقی خانی معاون فرهنگی و روابط عمومی و سخنگوی کل ارتش  در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رونمایی از سامانه بومی پدافند بردبلند باور ۳۷۳ با اشاره به قابلیت‌های این سامانه، گفت: تولید این سامانه و رونمایی از آن در روز صنعت دفاعی کشورمان، تنها نشان دهنده گوشه‌ای از توانمندی‌های داخلی و قدرت ابتکار و خلاقیت ما در مجموعه صنایع دفاعی کشور است.

او ادامه داد: این کار در طول یک دهه و با کار شبانه روزی فرزندان دانشمند ایران اسلامی در صنایع دفاعی و وزارت دفاع انجام و ثمره شیرینی را برای ملت ما به همراه داشت.

معاون روابط عمومی کل ارتش در ادامه با اشاره به قابلیت‌های سامانه بومی باور ۳۷۳ اظهار کرد: تولید و قرارگرفتن این سامانه در شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور، قدرت پدافندی کشورمان را افزایش می‌دهد. از فواید دیگر این سامانه می‌توان به قابلیت دفاع تکامل یافته از آسمان کشور، تقویت شبکه یکپارچه پدافندی کشور شده و همچنین، باعث می‌شود تا پوشش پدافند هوایی کشور هم در حوزه کشف و شناسایی اهداف و هم در حوزه درگیری و انهدام کامل تر شود.


بیشتر بخوانید: سامانه بومی پدافند باور ۳۷۳ رونمایی شد+ مشخصات، فیلم و تصاویر


او افزود: این سامانه با کمک دانشمندان و صنعتگران وزارت دفاع و همچنین با کمک مجموعه‌ای از صنعتگران، دانشگاه‌ها و مراکز علمی با محوریت وزارت دفاع و همچنین پشتیبانی نیروی پدافند هوایی ارتش به نتیجه رسیده است.

امیر تقی خانی با اشاره به پروژه‌های در دست طراحی و اجرای ارتش در مجموعه نیرو‌های ارتش خاطرنشان کرد: ۱۵۰ پروژه‌ ملی در داخل مجموعه ارتش و در نیرو‌های زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی در دستور کار قرارگرفته که مطالعه، طراحی، ساخت و تولید این دستاورد‌های در حوزه‌های رزم زمینی، پدافند هوایی و دریایی با بهره گیری از بهترین فناوری‌ها و با تکیه بر توان جوانان و با استفاده از فناوری‌های روز دنیا در مجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است.

او ادامه داد: با طی مراحل ساخت و تولید دستاورد‌های ذکر شده و با عنایت خداوند متعال در مناسبت‌های آینده از این دستاورد‌ها رونمایی خواهد شد.

انتهای پیام/

رونمایی از ۱۵۰ پروژه‌ ملی در ارتش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار