فعالیت جهادی برای رونق روستای تکاب شهداد

مسئول گروه جهاد سازندگی دانشگاه پیام نور کرمان گفت: هم اکنون روستای تکاب شهداد به عنوان هدف اقدامات جهادی قرارگرفته و در این منطقه کار‌های عمرانی، آموزشی وفرهنگی درحال انجام است.

مرتضی زاهدی مسئول گروه جهاد سازندگی دانشگاه پیام نور کرمان درگفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  گفت: گروه جهاد سازندگی شهید فرخ یزدان پناه از سال ۹۰ شروع به کار کرده وازسال ۹۵ وارد منطقه شهداد شده است.

او افزود: گروه جهادی برای افزایش اثربخشی وکارآمدی درمنطقه تصمیم گرفت یک منطقه را به عنوان هدف قرار دهد وبا استقرار در آن منطقه به اهداف خود برسد.

زاهدی بیان کرد: هم اکنون روستای تکاب شهداد به عنوان هدف قرارگرفته  و در این منطقه کار‌های عمرانی، آموزشی وفرهنگی درحال انجام است.

او تصریح کرد: دربحث کار‌های عمرانی با نیاز سنجی و همکاری جمعی از مردم روستا به این نتیجه رسیدیم که دومشکل اصلی این منطقه شامل اقتصاد روستا که مربوط به کشاورزی و دیگری  آب که به شکل قنات جریان دارد ، است.

مسئول گروه جهاد سازندگی دانشگاه پیام نور کرمان گفت: در روستای مهدی آباد منطقه شهداد برای احیا کشاورزی دربحث استخر‌ها فعالیت می‌کنیم.

او افزود: روستای مهدی آباد به دلیل اینکه آب قنات آن ضعیف بود و به روستا‌های ملک آباد ومهدی آباد نمی‌رسید گروه جهادی دانشجویان پیام نور کرمان تصمیم گرفتند یک استخر در آنجا برای ذخیره آب کشاورزی بناکنند تا اقتصاد کشاورزی این منطقه احیا شود.

زاهدی بیان کرد:استخر روستای مهدی آباد ۵۰ درصد آن تکمیل شد و ان شاء الله باهمکاری مردم روستا تمام خواهد شد تا باعث برکت زندگی مردم روستا شود.

او تصریح کرد: هدف گروه جهادی شهید فرخ یزدان پناه در این منطقه به خصوص روستای تکاب ایجاد کار‌های فرهنگی، آموزشی واقتصادی است تا بتوانند این منطقه را به منزله‌ی ظهور برسانند.

زاهدی از هدف دیگر این گروه گفت: هدف دیگر گروه این است که با حضور در روستا باعث انگیزه واشتیاق و شوربین مردم شود تا آن‌ها وارد صحنه‌ی فعالیت شوند.

او تصریح کرد: بازه‌ی زمانی اردوی تابستان ۹۸ از ۲۲ مرداد ماه تا ۳۱ مرداد بود که با انجام کار‌های عمرانی، فرهنگی وآموزشی تلاش شد به مردم روستا کمک شود.

انتهای پیام /ی

انجام فعالیت های عمرانی به همت جهادگران در شهداد

برچسب ها: سپاه ، اخباردانشجویی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.