تشکیل نخستین جلسه کارگروه ویژه توسعه دوچرخه سواری در مشهد

نخستین جلسه کارگروه ویژه توسعه دوچرخه سواری با هدف بررسی موانع و مشکلات این حوزه در شورای شهر مشهد تشکیل شد.

تشکیل نخستین جلسه کارگروه ویژه توسعه دوچرخه سواری در مشهدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  مجتبی بهاروند رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به تشکیل نخستین جلسه کارگروه ویژه توسعه دوچرخه سواری با حضور مسئولین مرتبط و سمن‌های فعال در این زمینه گفت: دوچرخه سواری در شهر مشهد با مشکلات و مسائل مختلف روبروست و طی ماه‌های اخیر اقدامات مختلف در این زمینه انجام شده، ولی کافی نیست.

او تصریح کرد: در این کارگروه مقرر شد تمام مسیر‌های دوچرخه سطح شهر با قید فوریت لکه گیری شوند و اصلاح و اتصال این مسیر‌ها نیز از موضوعات مورد بررسی در کارگروه بود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه به منظور ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه در گام نخست خود شهرداری باید اقدام عملی داشته باشد گفت: به این منظور مدیریت شهری می‌تواند تسهیلاتی را برای خرید دوچرخه ویژه کارکنان خود در نظر بگیرد تا فاصله منزل تا محل کار را رکاب بزنند.

بهاروند افزود: مسیر‌های جدید دوچرخه نیز به نحوی احداث خواهند شد که تداخلی با پیاده رو نداشته باشند چرا که این موضوع منجر به ایجاد مشکلات مختلف برای کسبه و عابران پیاده می‌شود.

او تصریح کرد:  در این کارگروه، با تاکید کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر مشهد، مقرر شد بوستان‌های جدید مجهز به مسیر‌های دوچرخه باشند و برای بوستان‌های قدیمی نیز در صورت امکان مسیر ویژه دوچرخه احداث شود.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه امکان استفاده از دوچرخه برای مسیر‌های طولانی وجود ندارد گفت: در صدد هستیم شرایطی فراهم شود تا شهروندان بتوانند در سفر‌های شهری خود در عین استفاده از دوچرخه، از ناوگان ریلی و اتوبوس نیز استفاده کنند.

او تصریح کرد: تصمیمات اتخاذ شده در این نشست به مثابه تصمیم و دستور شهردار بوده و اجرایی شدن آن‌ها از سوی شهرداری ضروری است.

در طرح شبکه مطالعات مشهد ۲۵۰ کیلومتر مسیر مناسب برای استفاده از دوچرخه در نظر گرفته شده، ولی هم اکنون کل مسیر‌های شهری مناسب در این زمینه ۱۲۵ کیلومتر است که به صورت ناپیوسته و جدا از هم می‌باشند.
 
انتهای پیام// ز.م
 

کارگروه بررسی موانع و مشکلات توسعه دوچرخه سواری در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.