شمارش معکوس برای اهالی پاستور؛

جدی‌ترین گزینه وزارت آموزش و پرورش کیست؟

کمتر از ۲۰ روز به پایان مهلت قانونی سرپرستی آموزش و پرورش فرصت وجود دارد و در این میان اسامی مختلفی برای تصدی وزارت مطرح است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ۱۹ خرداد امسال و بعد از چند روز بلاتکلیفی در سکانداری وزارت آموزش و پرورش سید جواد حسینی گزینه‌ای که کمترین احتمال برای انتخاب را داشت، سکان این وزارتخانه پر جمعیت را به عنوان سرپرست به دست گرفت و حتی مدعیان وزارت که از گوشه و کنار اسامی آن‌ها مطرح می‌شد، کنار زد.

براساس قانون اساسی کشور تعیین تکلیف معرفی وزیر بعد از سه ماه باید روشن شود و حالا آقای رئیس جمهور کمتر از ۲۰ روز برای انتخاب گزینه نهایی فرصت دارد؛ در اصل ۱۳۵ قانون اساسی آمده است که «رئیس جمهور می‌تواند برای وزارتخانه‌هایی که وزیر ندارند حداکثر برای مدت سه ماه سرپرست تعیین کند.» 

جدی‌ترین گزینه وزارت آموزش و پرورش کیست؟

وزارتخانه پر مخاطب در انتظار ناجی مطمئن

بار‌ها و بار‌ها از آموزش و پرورش به عنوان پرمخاطب‌ترین وزارتخانه یاد می‌شود، موضوعی که موجب می‌شود انتظارات بسیاری از این مجموعه عیالوار وجود داشته باشد بنابراین سکاندار توانمند و مستقلی می‌طلبد که ضمن آشنایی با نیاز‌های آموزش و پرورش، برخلاف وزرای گذشته تغییر عادت دهد و به جای منتقد در مقام مجری وارد میدان عمل شود.

فارغ از نگاه‌های سیاسی که وزارت تعلیم و تربیتی کشور را به حیاط خلوت انواع جناح‌ها و احزاب تبدیل کرده است، معلمان و دانش‌آموزان اصلی‌ترین مخاطبان این نهاد، به دنبال تحقق حداقل خواسته‌هایشان هستند که هیچکدام رنگ و بوی سیاسی و حزبی ندارد، همه انتظارات از جنس صنفی است.

عده‌ای از معلمان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش درباره انتظار خود از وزیر آموزش و پرورش معتقد بودند این نظام آموزشی فردی مستقل می‌طلبد که حداقل آنچه در سند تحول بنیادین بیان شده است، اجرا کند، مسائلی از قبیل هدایت تحصیلی گرفته تا نحوه و کیفیت آموزش به دانش‌آموزان.

برخی از این معلمان که در استخدام رسمی آموزش و پرورش نیستند، خواستار تعیین تکلیف وضعیت خود شدند، آن‌ها در تشریح مطالبت صنفی خود گفتند که حداقل حق و حقوق شان را می‌خواهند دریافت کنند.

رضایی کارشناس آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش درباره انتظار از وزیر آموزش و پرورش گفت: این نهاد با مشکلات مزمن و پیچیده‌ای مواجه است و انتظار داریم تا وزیر بعدی مشکلات را متوقف کند و توسعه ندهد و همین کار دستاورد بزرگی است چراکه یک فرد به تنهایی توان رفع همه مشکلات را ندارد.

او ادامه داد: وزیر انتخابی باید نسبت به ادعا‌های مطرح شده اعتقاد داشته و صرفا صحبت‌هایی مقبول رسانه نداشته باشند؛ اگر وزیری واقعا قصد کار داشته باشد نیاز به سر و صدا ندارد و با رویکرد فرهنگی هدف را دنبال می‌کند.

این کارشناس آموزشی بیان کرد: اکنون معلمان از وضعیت معیشت و عدالت گلایه دارند و همین موضوع باعث آزردگی و افسردگی معلمان می‌شوند و انتقادات به جایی هم در این مورد دارند.

جدی‌ترین گزینه وزارت آموزش و پرورش کیست؟

ظنی خوش‌بینانه به نام ورود وزیر «زن»

سال ۹۶ بود که رئیس‌جمهور دستورالعمل اجرایی نحوه انتخاب و انتصاب مدیران حرفه‌ای با افزایش حضور مدیران زن تا ۳۰ درصد را ابلاغ کرد و این موضوع باید تا پایان برنامه ششم به نتیجه برسد.

فاطمه ذوالقدر عضو فراکسیون زنان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش درباره معرفی وزیر زن اظهار کرد: با توجه به نزدیکی شروع سال تحصیلی از دولت خواستیم که گزینه را هر چه سریعتر معرفی کند و قرار بر این شد تا در هفته آینده گزینه وزارت اعلام شود.

او درباره انتخاب وزیر زن ادامه داد: با توجه به اینکه آقای روحانی در دو دوره فعالیت خود وزیر خانم نداشتند و از طرفی ۶۰ درصد آموزش و پرورش را زنان تشکیل می‌دهند، چه بهتر که از ظرفیت خانم‌ها استفاده شود و امیدواریم گزینه خانم و توانمند معرفی شود  و رای بیاورد.

جدی‌ترین گزینه وزارت آموزش و پرورش کیست؟

مروری بر گمانه زنی‌های حول گزینه وزارت

در میان بازار داغ گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب وزیر آموزش و پرورش اسامی متعددی از گوشه و کنار به گوش می‌رسد که در ادامه به برخی از این اسامی و سابقه کاری آن‌ها اشاره می‌شود.

سید جواد حسینی سرپرست فعلی آموزش و پرورش و جز جدی‌ترین گزینه‌های وزارت که سوابق کاریش نشان می‌دهد آخرین پست او معاون سیاسی استانداری خراسان رضوی بود، البته محمود فرشیدی دبیرکل کانون تربیت اسلامی معتقد است که انتخاب وی به دلیل موضع‌گیری‌هایی که دارد، به عنوان وزیر منتفی است.

او متولد ۱۳۴۶ و دارای دکترای تخصصی جامعه شناسی از دانشگاه ملی، دولتی و آکادمی علوم روسیه است.

وی لیسانس پژوهشگری اجتماعی دانشگاه فردوسی مشهد و کارشناسی ارشد جامعه شناسی دانشگاه اصفهان را در روزمه تحصیلی خود دارد.


بیشتر بخوانید: سید جواد حسینی سرپرست جدید وزارت آموزش و پرورش کیست؟


فاطمه سعیدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس متولد سال ۴۱ و کارشناس ارشد مدیریت آموزشی است.

او سابقه کار به عنوان معلم و مدیر مدرسه را در تهران و کرمان داشته است همجنین کارشناس دفتر امور زنان و کارشناس مسئول دفتر وزارت آموزش و پرورش را در کارنامه کاریش دارد.

محسن حاجی میرزایی دبیر هیئت دولت متولد ۱۳۳۸ و دانش‌آموخته دکتری جامعه‌شناسی از دانشگاه آزاد تهران شمال است.

او مسئولیت‌هایی، چون رئیس مرکز مرکز ملی بهره‌وری ایران، مشاور و مدیر کل دفتر امور مدیران ارشد دفتر رئیس‌جمهور، مشاور وزیر آموزش و پرورش و قائم مقام معاون آموزش و معاون اداری و مالی سازمان نهضت سواد آموزی را در کارنامه کاری دارد.

مجتبی زینی وند رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی، متولد سال۱۳۴۶ است.

او دارای دکترای مدیریت فرهنگی است که تا کنون با سمت‌هایی همچون مشاور وزیر و سرپرست دفتر وزارتی وزارت آموزش‌وپرورش، مدیرکل مدارس غیردولتی آموزش‌وپرورش و عضویت در کمیته خاص شورای عالی آموزش‌وپرورش را تجربه کرده است، پیش از این هم گزینه‌ای محتمل به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش بود، اما در نهایت این سمت به حسینی رسید.


بیشتر بخوانید: واکنش زینی‌وند به خبر انتصابش به عنوان سرپرست آموزش و پرورش


صندلی وزارت سهم شخص یا حزب سیاسی؟

آموزش و پرورش با میانگین فعالیت حدود ۲ سال برای وزرا در دوره هشت ساله دولت تدبیر و امید، وزارتخانه بی ثبات از منظر مدیریتی محسوب می‌شود که حالا جدا از تورم کار‌های روی زمین مانده و نصفه و نیمه وزرا، محل آزمون و خطا شده است.

کمتر از دو سال به پایان کار دولت فعلی باقی مانده و وزیر آموزش و پرورش اندر خم تصمیم رئیس قوه مجریه است تا شاید بتواند قفل‌های زنگار گرفته مشکلات آموزش و پرورش را بگشاید.

گوی و میدان برای موج‌سواری و مطرح شدن اسامی گوناگون در این روز‌های تابستانی و پر التهاب آموزش و پرورش آماده است؛ هرچند تجارب قبلی انتخاب وزرا در ۶ سال گذشته نشان داد که ضعیف‌ترین و حتی دورترین گزینه در نهایت انتخاب شده است و اکنون هم باید دید وزیر جدید به تبعیت از رویکردقبلی دولت معرفی می‌شود یا خیر؟ هرچه باشد با اوضاع و احوال زمان فعلی، تسریع در اعلام گزینه اصلح ضرورت دارد.

گزارش از آتوسا دولتیاری

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
همکار
۰۹:۲۵ ۰۵ شهريور ۱۳۹۸
وزیر ؟؟!!!
تا نخواد مشکل آموزش و پرورش از جذب نیروهای کار آمد و رفع مشکلات اقتصادی و اقتدار معلمی و.... حل نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۵ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
حسینی به والله به درد اموزش و پرورش نمیخورد!حدیث مفصل بخوان ازین مجمل
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۸:۱۸ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
سید حمایت میرزاده هم خیلی شاخص و لایق وزارت اموزش و پرورش هستش
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۱:۴۴ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
چرا حاج بابایی وزیر نمیشه!!!!!؟؟؟؟؟ تنها کسی که به درد آموزش و پرورش میخوره حاج باباییه.ملاحضات سیاسی رو کنار بذارید
United States of America
ناشناس
۱۹:۰۹ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
به نظر من بهترین گزینه باید بر اساس انتخاب خود معلمین باشدو رای گیری شود والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
وزیر‌مناسب‌برای‌اموزش‌وپرورش‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
بهترین وزیر هم بیاید فقط می تواند حضور فیزیکی داشته باشد.ما ودولت اول همه با هم باید بریم اونا رو حل کنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۶ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
وقتی با دیگر کارمندان مقایسه کنیم متوجه میشیم که این حقوقی که ما میگیریم فقط هیچی
United States of America
جهانشیر روشن
۱۱:۱۹ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
اینجانب بعنوان بشکسوت فرهنگی وکسی که از از اول انقلاب با اقای محسن میرزایی کار کردم اگر اموزش وپروش پوپا ودرت حسابی میخواهید ابسان بهترین گزینه برای تصدی این وزارتخانه هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
من یک معلم هستم و از عملکرد آقای حاجی بابایی بسیار مطمئن هستم ایشان بسیار دلسوز و خدمت گزار مردم هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
آموزش و پرورش بدون وزیر خیلی بهتره
هر وزیری اومده و طرحی داده وضع رو بدتر کرده
پس بهتره به حال خودش رها بشه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۹:۳۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
طرح رتبه بندی که سرکاریه برای اینکه باروحیه برویم کلاس الان چسبیدند به طرح معلم تمام وقت چون براشون صرف میکنه ادارات دیگه چه خبره اموز پرورش چه خبره اینها کمک هزینه ازدواج فرزندانمان را ۴ ساله ندادند که الان ارزشش یک دهم شده است معوقات که اینطور فقط دعا میکنم زودتر بازنشسته بشم
-
ناشناس
۰۸:۴۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
حاج بابایی بود که توانست بیمه واقعی طلایی و حتی کمک هزینه دندانپزشکی را برای معلمان بوجود آورد .
Iran (Islamic Republic of)
سیامک ذبیر ادبیات
۰۸:۴۵ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
به خدا آموزش پرورش بدون وزیر بهتر اداره می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
من هیچ نظری واقعا ندارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
وزیر بایستی یک چهره قویتر از اینهایی که بوده باشد چون تمام این نشان دادند که نتوانسته اند مشکلات اموزش و پرورش رو حل کنند بلکه بر مشکلات قبلی افزودند و این کوه مسائل به نوعی نتیجه ضعف همه اونا بوده!!!
-
ناشناس
۰۸:۱۵ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
آموزش و پرورش فعلی ما بدون وزیر بهتر اداره می شود
Iran (Islamic Republic of)
سید
۰۷:۱۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
فقط دکتر حاج بابایی
Iran (Islamic Republic of)
سید جلال
۰۶:۵۷ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
با تجربه دلسوز و کا ر آمد : حاجی بابایی
Iran (Islamic Republic of)
رحیم
۰۲:۰۵ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
باسلام ساختاراموزش وپرورش در کشوری زیر بنای نقطه فوت ان هست ودر جامعه ما از ان لحاظ با دیگر کشورها فرقی نداریم ولی در راس این وزارت خانه افرادی که همش حرف میزند وهیچ عملی ندارند میبینیم همان عالم بی عمل ،وزیری معلم را در جایگاهش ارزش میدهد که لیاقت وزیری را داشته باشد ودرد امروز معلمان که خیلی وقت رنگ پریده از جمله جایگاه معلم ،بیمه تکمیلی ،از لحاظ مادی ومعنوی ،رتبه بندی، نظام هماهنگی ،شورای سندیکای،صندوق فرهنگیان و....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
وزیر فقط حاجی بابایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
وقتی خرید خدمات بشه معلم کلمه طول میکشه را با (ت) می نویسه ..وزیر باید مخالف طرح خرید خدمات و اعتقاد به دولتی بودن مدارس داشته باشد و طرحهای مانند گرفتن هزار از هر فیش برق و اب و گاز برای اموزش و پرورش ارایه دهد نه مدرسه را واگذار بکند و طرف فکر سود باشه و ریالی به مدرسه هزینه نکنه و خرابه تحویل بدهد ...اموزش وظیفه دولت هست و مالیات حق دولت امروز اکثر مشاغل ازاد مالیات نمی دهند مانند پزشکان و دندانپزشکان و ازمایشگاهها و بازاریها و کبابیها و مکانیکان و صافکاران و تراشکاران و لوازم یدکی فروشی پس اموزش وظیفه دولت و گرفتن مالیات حق دولت و این مالیات خرج اموزش و بهداشت شود نه وزیری بیاد که فکرش واگذاری مدارس باشه ..حاج بابایی مخالف واگذاری مدارس هست پس وزیر با لیاقتی هست
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۱:۲۶ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
درود خدا بر حاج بابایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
معلمان هرگز وزیر زن را نمی خواهند چون زنان توان اداره این وزارتخانه را ندارند. حسینی گزینه مناسبی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۱ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
اموزش رایگان وظیفه حاکمیت است و دولت نباید از اموزش به هر طرقی بکاهد و از طرف دیگه پزشکان و دندانپزشکان و صاحب ازمایشگاهها و تراشکاران وسایل خودرو و کبابیهای مکانهای تفریحی و بازاریها با درامد بسیار بسیار بالا فرار مالیاتی داشته باشند شاید به جرات می توان گفت که جامعه پزشکی حدود ۷هزار میلیارد فرار مالیاتی دارند و دولت هم به هر نوع از اموزش می کاهد مثال طدح خرید خدمات چه طرحی هست و چه کسانی با این طرح وارد شدند و ایا اینان بعد مدتی استخدام نمی شوند پس حق کسی که با سواد و با انگیزه هست ولی پارتی ندارد چه کند...معلم باید استخدام باشد معلم باید انقلابی و به روز باشد و جناب حاج بابایی مخالف طرح مسخره خرید خدمات هست...لطفا وزیری بیاید که با این طرحها مخالف و ازمون استخدامی برابر برای همه برگزار نماید و اعتقاد به دولتی بودن مدارس داشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۰۱:۱۴ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
اموزش و پرورش وزیری همچون حاج بابایی می خواهد اموزش و پرورش وزیری می خواهد که طرحهای مزخرف مانند خرید خدمات را قبول نداشته باشد دولت به جای گرفتن مالیات درست از مشاغل ازاد و پردرامد همچون پزشکان و دندانپزشکان و ازمایشگاهها و مکانیکان و لوازم یدکی فروشی و غیره از اموزش می کاهد طرح خرید خدمات یعنی ویرانی و رانتی شدن اموزش و پرورش است و همین افراد هم به امید استخدام امدند پس از اول ازمون بگیرند و امکان ورود برا همه به طور مساوی باشه و فرد با سوادتر و علاقه مندتر وارد شود..دولت باید مالیات درست بگیره و اموزش درست و رایگان ارایه دهد.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۱:۰۰ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
جدی‌ترین گزینه وزارت آموزش و پرورش کیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
بابا دل تون خوشه این آقای حسینی چون میدونه قبل از مهر باید معرفی بشه میگه اینجوری و اونجوری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۳ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
آموزش و پرورش فعلا رها شده ست
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سعید پژمان
۰۰:۳۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
بعضی از همکاران چنان نظر می دهند که انگار قرار است انتخاب وزیر با نظر ما یا از بین ما انتخاب شود . حواسمان باشد مادامیکه وزیر از جنس خود و از درون خودمان نباشد و مادامیکه فردی مستقل و وامدار گروه و جناح خاصی نباشد نمی تواند خواسته ها و نیازهای ما را مرتفع و یا حداقل پیگیری کند. انتخاب چنین فردی هم عملا محال است.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
سعید پژمان
۰۰:۳۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
بعضی از همکاران چنان نظر می دهند که انگار قرار است انتخاب وزیر با نظر ما یا از بین ما انتخاب شود . حواسمان باشد مادامیکه وزیر از جنس خود و از درون خودمان نباشد و مادامیکه فردی مستقل و وامدار گروه و جناح خاصی نباشد نمی تواند خواسته ها و نیازهای ما را مرتفع و یا حداقل پیگیری کند. انتخاب چنین فردی هم عملا محال است.
Iran (Islamic Republic of)
اندی
۰۰:۲۴ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
جناب احمد رضا اکبری لطفا از طرف فرهنگیان اظهار نظر نکن.. چه کسانی شمارا نماینده فرهنگیان معرفی کرده که میگویی ما فرهنگیان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
وزیرفقط سیدجوادحسینی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
مشکلات اموزش وپرورش ریشه ای هروزیربیادمعجزه ای نخواهدتوانست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
وزیرفقط نجفی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۷ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
کسی که حتی نه تنها با همسر اولش بلکه با همسر دومش و حتی با دخترش هم به انصاف رفتار نکرد چگونه می تواند با 14 میلیون دانش اموز معصوم و یک میلین معلم محجوب و نجیب منصفانه رفتار کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
باسلام وادب. هرکسی که درآموزش وپرورش چندسالی خدمت کرده باشد چه بادیدگاه سیاسی وچه غیرسیاسی میداندومیفهمدکه درشرایط کنونی آموزش وپرورش، تنهافردی که واقف به کلیه مشکلات آموزش وپرورش است وراه حل برون رفت ازمشکلات راخوب بلدست واین رادرسوابق مدیریتی خودش بخوبی نشان داده است جناب دکترسیدجوادحسینی است وبس. ودیدگاه سیاسی فرشیدی وزیراسبق که می‌توان گفت ضعیفترین وزیرآموزش وپرورش درطول دوران 40ساله انقلاب اسلامی بوده است ودیدگاه سیاسی ومغرضانه داردتاثیری درانتخاب دکترسیدجوادحسینی نخواهد داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
فقط حاجی بابایی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مانی
۲۲:۲۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
ایشون(آقای حاج بابایی)در رابطه با بیمه ، معیشت وحقوق فرهنگیان،می تونه مفید باشه،ایشون خیلی راحت و باصراحت،و،بدون تعارف،مشکلات ،رو مطرح می کنه،و،فردی هستش،که،می دونه ،چه کاری باید انجام بده،به هرحال سرد،و،گرم،چشیده،مسائل آموزشی،و،پرورشی،هستن.
Iran (Islamic Republic of)
اسدالله خمینی
۲۲:۱۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
دوستان قطعا مشکل فرهنگیان با انتخاب وزیر هرچند خوب و مناسب و شایسته حل نمیشود مشکل بودجه است من سی سال سابقه مدیریت و معلمی دارم از سال ۸۱تاکنون مبلغ۱۶میلیون معوقه حقالزحمه و حق حکم فوق لیسانس هییت علمی دارم نداده اند این مبلغ اگر ۷سال پیش میدادند الان وضعم بهتر بود پس مشکل بی بودجه ای و عدم اهمیت به معلمین که پیامبران جامعه هستند میباشد تاکنون هیچ وزیری نتوانسته مطالبات را بگیرد چون نمیدهند معلمی در زمان شهید رجایی اهمیت داشت ولا غیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
فقط حاج بابایی و دگر هیچ
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مانی
۲۲:۱۲ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
ان شاءالله آقای حاج بابایی،انتخاب بشه،چرا که ایشان هم کار بلده،هم،پیگیر،امور،وزارتِ آموزش وپرورش خواهد بود،از قوانین آگاهه،می تونه دراین مراحل حساس به دولت جناب آقای روحانی،خیلی کمک کنه...چراکه ایشون(آقای حاج بابایی)از تاریک و،روشنِ،وزارت خونه خبر داره،او فردی دلسوز،و،پُرانرژی،در این زمینه هستش...
Iran (Islamic Republic of)
شیرویه
۲۱:۵۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
اگر جناب دکتر حسینی با تحصیلات آکادمیک مربوط ومختص آموزش وپرورش نتواند کاری بکند پس کی لایق وزارت است!!!وزیر فقط جناب دکتر حسینی!!عشق منی دکتر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
لطفا بگید دکتراشو از کجا گرفته؟
Iran (Islamic Republic of)
مولایی
۲۱:۴۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
از وزیر مرد که خیری ندیدیم یه بار هم شده وزیر زن انتخاب کنیم شاید ان شاا..‌ بهتر شد.
Iran (Islamic Republic of)
علی اکبر رامشینی
۲۱:۲۲ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
بنده شناخت کافی از جناب آقای حسینی دارم و معتقدم ایشان شایستگی پست وزارتخانه را دارند وجزئ بهترین وزیران کابینه هستند
Sweden
حامد
۲۰:۴۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
سی و سه ساله تو آموزش و پرورشم تو این مدت بیشترین تغییر در کابینه ها مربوط به آموزش و پرورش بوده ....هیچ سالی حق التدریس معلمین به موقع پرداخت نشده ... الانم هفت هشت ماه حق التدریس را پرداخت نکردند ..... متاسفانه آموزش و پرورش همیشه محل چالش و امتیاز گیری گروه های سیاسی بوده و دغدغه اصلی مسئولین نبوده و نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
فقط حاجی بابایی و بس
Iran (Islamic Republic of)
ن. قاسمی
۲۰:۴۱ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
بهترین وزیری که آموزش و پرورش به خودش دیده فقط حاجی بابایی ... چرا میگید کاری نکرده ؟؟؟تعطیلی پنج شنبه ها که یک دنیا می ارزه .. انتصاب دفترداران به عنوان معاون اجرایی ... تنها وزیری که نمیگذاشت مقرری ماه اول افزایش حقوق کسر بشه ...و خیلی عملکردهای دیگر ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۱ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
وزیر فقط حاجی بابایی
Iran (Islamic Republic of)
دکتر
۲۰:۳۰ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
فکر کنم حاج بابایی یک ربات گذاشته تبلیغش کنه شاید اثر گذار باشد اما ایشان وزیر احمدی نژاد است وانتخابش کاملا منتفی است اموزش وپرورش هم به علت وسعت عملکرد ونداشتن درامد وکمبود بودجه از جذب نیروی جوان واندیشمند ونخبه ناتوان است ونیروهای موجود بازنشسته میشوند در مدارس غیرانتفاعی مشغول میشوند بعلت فرسودگی خلاق وبا نشاط نیستند در مدارس دولتی ومناطق محروم که دیگر هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
حاجی بابایی فقط داره حرف قشنگ میزنه در دوره خودش چی کار کرد بابا یه انتخاب اشتباه رو نباید دوباره تکرار کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
بیمه طلایی.رتبه بندی .تعطیلی پنج شنبه ها .افزودن رتبه
United States of America
ایران
۱۹:۵۲ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
وزیر باید فرهنگی بوده و از کلاس درس به وزارت برسد تا هم کتاب درسی را بشناسد و هم فرهنگ و هنر ملی و هم دانش آموزان و فرهنگیان و نیازهای جامعه رابداند .
Iran (Islamic Republic of)
عادل
۱۸:۵۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
ای کاش یه اقتصاد دان وزیر اموزش وپروش بشه یا یه بوکسور
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۸:۲۰ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
حاج بابایی بهترین وزیر بود
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۷:۵۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
واقعا متاسفم .بلایی که بجان اموزش و پرورش انداختند بخشنامه ای است که میگه "معلم درس نخون مدرکت اعمال نمیشه." من بین گزینه ها هیچ کدوم رو ندیدم که دست روی این بخشنامه ضد فرهنگی گذاشته باشه و بگه این بخشنامه رو حذف می کنم. بخشنامه ای که عملا اموزش پرورش رو به ۵۰ سال پیش برگردوند.هیچکدم از گزینه ها حتی حواسشون به این قضیه نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
وزیر بود فقط حاجی بابایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
حاج بابایی وقتی وزیر بود با نفت ۱۴۰ دلاری که دولت داشت هیچ کاری نکرد فقط میگفت من معلما رو دوست دارم.الان هم که قرار بود احکام حقوقی سال ۹۸ رو اصلاح کنه .فقط شعار میده که بگه من خیلی خوبم.همین رتبه بندی رو هم نتونست اجرا کنه.بازم فانی از اون بهتر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
قدر شناس که نباشید هر هکس میشه وزیر
از حاجی بابایی بهتر هیچ وزیری برای اموزش و پرورش کار نکرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
وقتی حاج بابایی از ا پ رفت هیچ معلم بلاتکلیفی وجود نداشت اما الان هزاران هزار معلم حق التدریس و..‌ وجود دارد وقتی رای لیستی میدین چطوری حاج بابایی رتبه بندی و ... اجرا کنه پس اون ۳۰ نفر لیست تهران چکاره هستن فانی آپ را به فنا برد اصلا این دولت به اپ اعتقاد ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
فانی میگفت ازمعلمان باید تست گرفت هیچ وقت از معلمان حمایت نمیکرد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۱۲ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
درطول مدت وزارت حاج بابایی چه گلی به سر معلمان و دانش آموزان زد که عده قلیلی نام وی را ذکر میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
این چند ماه حسینی فقط شعار داده کدوم حرفشو عملی کرد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
بابا وزیر باشه یا نه فرقی نمی کنه چند ساله قانون تعیین تکلیف مربیان پیش دبستانی رو نتونستند اجرایی کنند فقط هر چند وقت از شبکه خبر اعلام میشه مربیان پیش دبستانی استخدام می شوند.
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۶:۴۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
آقای حسینی در شرایط کنونی بهترین گزینه است قول افزایش در مهر ماه رو به کرات داده انشالله عملی شود
Iran (Islamic Republic of)
محیا
۰۱:۳۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
قول میده چون هنوز وزیر نشده مهم عملکرده نه وعده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
یاد ضرب المثل معروف افتادم که میگه بزک نمیر بهار میاد
Netherlands
حاجی بابایی
۱۶:۴۲ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
خوبه درک مشکلات مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۰ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
وزیر فقط حاجی بابایی است و بس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
حاج بابایی تنها وزیری که به دلیل اشراف بر قوانین ونظام حقوقی در همه مجالس ونشست ها در برابر قانونگذاران شعار گرا وتملق گو و بی مهر به آموزش وپرورش ومعلمان ا یستاد و دفاع کرد واو مرد عمل بود نه شعار وودنبال پست وژست وزیری نبود.ناجی آموزش و پرورش فقط حاج بابایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
چرااینقدرسنگ حاج بابایی رابه سینه می زنید؟؟!! مگردردوران وی چه چیزی تغییر کرد ؟؟!! فقط حرف ؟؟!! واوضاع آموزش وپرورش ازهمان زمان به هم ریخت ؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۶ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
برات متاسفن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
خب این اصلاحات که اومد چرا تو این ۷ سال نثل اقتصاد که حل کردند حل نکردند
مقایسه یک قلم بیمه طلایی حاج بابایی با الان گویای همه چیز هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
نظام آموزش وپرورش ماراکه زیربنای ساخت کشوراست رانابودکردید ؟!!! بابخشنامه های بی خاصییتی که فقط پاگیر معلمان بوده وفرصت انجام وظیفه ی واقعی معلم راکه آموزش وتربیت کودکان ونوجوانان وجوانان کشور است ، راازبین بردید؟؟!! وامروزه که اکثر معلمان دلسوز مابازنشسته شدند؟! به جای آنها معلمانی آمدند که روحیه کار وآوزش وتربیت واقعی رانداشته ودرپی وقت کشی درکلاس وخوش وبش با دانش آموز وراحت طلبی خود بوده روزگاررابرای بازنشسته شدن می گذراند؟؟!!!! نتیجه ی چنین فرایندی؟!!! تربیت نسلی بیسواد وهردم میری است؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
علی داوران
۱۶:۰۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
سلام به همه ی کارگزاران عرضه ی فرهنگی به نظر بنده با توجه به نظرات و اقداماتی که تاکنون از جناب دکتر حسینی دیده ایم ایشان فرد مناسبی برای هدایت آموزش و پرورش هستند دیگران فقط حرف زده اند ولی ایشان خیلی کار کرده اند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
وزارت خانه عریض طویل هیچ کسی نمیتونه بادست خالی مدیریت کنه مگه حمایت همه جانبه قوا باتوجه به کسری بودجه و عدم اجرای سند تحول بنیادین رتبه بندی..‌
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۵:۴۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
در مقطع کنونی اگر کسی جزآقای حسینی معرفی شود یعنی هیچ
Iran (Islamic Republic of)
فتحعلی
۱۵:۴۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
سلام.وزیر باید درآموزش وپرورش ما معلمان را ازهمه مشکلات اقتصادی ورفاهی ومعیشتی و...نجات بدهد.الان مطالبات حق التدریس ۹۷ ما راهنوز پرداخت ننمودند.برنامه ریزی استراتژیک داشته باشه.مدافع سرسخت حقوق معلمان ودانش آموزان باشه.بیمه تکمیلی معلمان واعمال مدرک تحصیلی فرهنگیان رابا تمام توان انجام بده.وزیرخیلی فعال وکارامدی باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
سلام.بهترین وزیر امروزه فقط سید جواد حسینی وسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
چرا حق التدریس نیرو های رسمی در سال۹۷ و۹۸ و تابستان ۹۵ پرداخت نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
محیا
۰۱:۳۴ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
مگه پاداش بازنشستگان دادن ک نوبت به پرداخت حق التدریس باشه۰طبق معمول کسری بودجه و نداشتن اعتبار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
به نطر من که سی و یک سال سابقه ی دبیری و مدیریت در انواع پست ها و مقاطع تحصیلی بودم و مدرک فوق لیسانس مدیریت اموزش و پرورش دارم همین اقای حسینی سرپرست فعلی بهترین گزینه میباشد زیرا در همین مدت کوتاه کارهای ارزنده ای انجام داده است ان شا الله خدا یاری کند ما فرهنگیان به حق مسلم خود عدالت اموزشی برسیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
چه کارارزنده ای انجام داده اند؟
Russian Federation
سنایی
۱۵:۰۲ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
فقط حاجی بابایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
سلام وزیر کاری و فهیم و خوشتیپ و ناجی فقط حاجی بابایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
بودن یا نبود وزیر فرقی ندارد
Iran (Islamic Republic of)
رصا اصفهان
۱۴:۳۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
بر عکس نظر آقای فرشیدی موصع گیری سیاسی و مدیریتی حسینی نشان می دهد ایشان گزینه مناسبی برای آموزش و پرورش است و احتمال می رود بتواند بخشی از مشکلات آموزش و پرورش را حل کند،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۰ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
وزیر فقط حاج بابایی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
سلام واقعا ، فقط حاج بابایی
Iran (Islamic Republic of)
قمی
۱۳:۵۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
متاسفانه بی برنامه ترین وزارتخانه برای فرهنگیان عزیز وهم برای دانش آموزان وزارت آموزش وپرورش است.هنوز اضافه کاریمون عقب افتاده است ونداده اند.
Iran (Islamic Republic of)
دوکوهه
۱۳:۵۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
با سلام و خدا قوت..... از رئیس جمهور ودلسوزان نظام عاجزانه خواهشمندیم وزیری را معرفی بفرمایید که مومن و معتقد، انقلابی، دلسوز باشد و فقط و فقط و فقط رضای خدا رو در نظر بگیرد. به خدا ما در برابر خدا و تربیت فرزندان این کشور مسئولیم مسئولیم .......
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا اکبری
۱۳:۴۶ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
ما فرهنگیان سیدجوادحسینی را بعنوان وزیرقبول داریم تنها ایشان است که میتوانداموزش وپرورش را جمع وجورکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
من هم فرهنگی ام حسینی را قبول نداریم
Netherlands
ستاره
۱۳:۳۶ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
باسلام خسته نباشید وزارت برای سیدجوادحسینی بهترین گزینه ست لطفا اقای رییس جمهوراقای سیدحسینی برای وزارت انتخاب نمایید باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۲ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
حسینی نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
حسینی به درد آموزش و پرورش نمی خورند
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۱۳:۲۷ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
پس قول و قرار های رتبه بندی چی میشود؟ قرار بود تا اول مهر تو حکم معلما اعمال شده و دریافت کنن معلمان عزیز. پس همه این همه حرف در مورد رتبه بندی فقط برای سر گرم کردن معلما ها بوده. تا وزیر جدید انتخاب بشه تا چم و خم کار دستش بیاد میشه ماه آدز و رتبه بندی یعنی فقط در حد یه حرف خواهد موند. بیچاره معلما با این حقوق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
اصلا بودجه ای برای رتبه بندی در نظر نگرفتن اگه قرار بود انجام بدن اول سال یه بودجه مشخص میکردن
Iran (Islamic Republic of)
جلال
۱۳:۱۴ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
مدارس اموزش پرورش خیلی ب مردم ظلم میکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
آموزش وپرورش با تعیین وزیردرست نخواهد شد این وزارتخانه نیاز به توجه دولت دارد وخرج کردن برای وزارتخانه هزینه تلقی نشود وسرمایه گذاری به حساب بیاید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
.کاملا درسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
جدی‌ترین گزینه وزارت آموزش و پرورش کیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
مگه این چند سال خروجی هم داشته آبدارچی اداره بذار جواب میده، وزارت خانه ای ک معلم بازنشسته شده داره 1600 می گیره، این معلم تو این جامعه باید چکار کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
تنها وزیر موفق آموزش و پرورش که دلسوزانه کار کرد و به فکر قشر معلمان بود فقط دکتر حاجی بابایی بود .آموزش و پروش دیگه وزیر خوب نداشت و هیچ کدام نتوانستند خواسته های فرهنگیان و دانش آموزان را بر آورده کنند.
Iran (Islamic Republic of)
محمدعلی
۱۵:۲۶ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
حاجی بابایی اصلا. ابدا. خدا نکنه فقط حرف میزنه .