تاکید ترامپ بر پیروی سران گروه ۷ از الگوی اقتصاد آمریکایی!

رئیس‌جمهور آمریکا در جریان دیدار‌های خود با سران کشور‌های گروه هفت متحدان را به پیروی از الگوی آمریکا جهت حل و فصل مشکلات اقتصادی دنیا تشویق خواهد کرد.

تاکید ترامپ بر پیروی سران گروه ۷ از الگوی اقتصاد آمریکایی!به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان دیدار‌های خود با سران کشور‌های گروه هفت در فرانسه به تمجید از سیاست‌های اقتصادی دولت خودش پرداخته و متحدان را به پیروی از الگوی آمریکا جهت حل و فصل مشکلات اقتصادی دنیا تشویق خواهد کرد.

بر این اساس، ترامپ از شنبه تا دوشنبه در نشست گروه ۷ شرکت خواهد کرد. مقام‌های ارشد دولت آمریکا به شرط عدم افشای نام به رویترز گفته‌اند او قرار است با رهبران کشور‌های انگلیس، فرانسه، آلمان، ژاپن، هند و کانادا دیدار کند.

خبرگزاری رویترز گفتگو‌های ترامپ با نمایندگان این کشور‌ها را «پیچیده» توصیف کرده، زیرا سیاست‌های تجارتی ترامپ باعث اختلاف بسیاری از اعضای گروه ۷ با دولت آمریکا شده است. علاوه بر مسائل تجاری، احتمال می‌رود سران کشور‌ها با ترامپ در خصوص تمایل او برای ورود مجدد روسیه به گروه ۷ هم اختلاف نظر داشته باشند.

ترامپ چند روز پیش گفته بود از پیوستن مجدد روسیه به گروه ۷ و تبدیل آن به گروه ۸ حمایت می‌کند. روسیه در سال ۲۰۱۴ از نشست ۸ کشور صنعتی کنار گذاشته شد و از آن زمان تاکنون نشست مزبور در قالب G-۷ برگزار می‌شود. این نخستین بار نیست که ترامپ از بازگشت روسیه به جمع این کشور‌ها حمایت می‌کند. او سال گذشته هم در آستانه برگزاری نشست گروه-۷ خواستار بازگشت روسیه به جمع این کشور‌ها شد.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار