ضرب الاجل یک ماهه استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای تغییرات در بازار مرغ

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۵۵ واحد مرغداری کهگیلویه و بویراحمد راکد است.

ضرب الاجل یک ماهه استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای تغییرات در بازار مرغبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،  حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست ستاد تنظیم بازار استان، افزود: تولید و تامین نیاز بازار مرغ استان با وضعیت مطلوب فاصله دارد.

او با بیان اینکه باید از وضعیت موجود به سمت وضعیت مطلوب حرکت کنیم، اظهارکرد: باید به سمت تامین کامل نیاز بازار گام برداریم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمدبیان کرد: از این تاریخ، یک ماه برای ایجاد تغییرات در بازار مرغ در نظر گرفته شده و اگر تغییری نشود، من تغییرات را شروع می‌کنم.

کلانتری تصریح کرد: باید نیاز مردم را تامین کنیم و این مهم با یک نرخ عادلانه و منصفانه برطرف می‌شود.

او به طرح چندین راهکار برای ایجاد تغییر در بازار مرغ پرداخت و ادامه داد: بازسازی و وارد مدار سازی واحد‌های فرسوده، تکمیل و افزایش ظرفیت واحد‌های فعال و فعال سازی ۵۵ واحد راکد مورد تاکید است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه ما مدافع تامین سود عادلانه تولید کننده‌ها هستیم، بیان کرد: ما از تولید منصفانه حمایت می‌کنیم، اما با واحد‌هایی که به فکر منافع شخصی هستند، مشکل داریم.

کلانتری عنوان کرد: این انصاف نیست که یک مرغ اندازه گوسفند شده و بعد به بازار عرضه شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواستار برنامه ریزی اصولی برای تامین مصرف سرانه مرغ شد.

او در ادامه با بیان اینکه باید تعیین تکلیف میدان تره بار در مرکز استان با حضور متولیان ظرف ۱۵ روز انجام شود، تصریح کرد: کنترل و تامین مناسب نیاز بازار ضروری است.

کلانتری با اشاره به نزدیکی به سال جدید تحصیلی، ساماندهی اصولی وتامین نیاز‌ها در این بخش را از دیگر اقدامات دانست.

او به برگزاری نمایشگاه‌های پاییزه اشاره و اظهارکرد: توجه به برند‌های داخلی و مدیریت مناسب در این بخش لازم است.

جعفر گوهرگانی، معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: میزان تولید گوشت مرغ استان جوابگوی نیاز‌ها نیست.

او افزود: ظرفیت واحد‌های مرغ داری جوابگوی سرانه مصرف استان نیست و باید برنامه ریزی برای پوشش نیاز‌ها عملیاتی شود.

گوهرگانی با بیان اینکه با هدف رفع نیاز‌ها اقداماتی عملیاتی شده است، عنوان کرد: مجوز لازم در این بخش داده شده و پیگیری تخصیص تسهیلات این بخش ضروری است.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمدبیان کرد: مقرر شد که رئیس جهاد کشاورزی با همراهی اتحادیه مرغداران نشستی با معاونت وزارت جهاد کشاورزی داشته باشند و مجوزی خاص برای ارائه تسهیلات از صندوق توسعه ملی دریافت کنند.

گوهرگانی خواستار پیگیری این موضوع تا پایان شهریو ماه امسال شد.

او با بیان اینکه وضعیت ظرفیت مرغداری‌ها جوابگوی استان نیست، بیان کرد: اتحادیه مرغداران باید این نقیصه را جبران کند.

گوهرگانی با تاکید بر برنامه ریزی برای جوجه ریزی ها، عنوان کرد: باید اقدام عملی در این بخش شکل بگیرد.

جبار کیانی پور، رئیس اتاق بازرگانی یاسوج نیز گفت: تسهیلات سرمایه در گردش به کنترل مشکلات حوزه مرغ کمک می‌کند.

او افزود: باید حمایت از تولید مرغ جدی‌تر از گذشته شکل بگیرد.

کیانی پور با بیان اینکه ارائه تسهیلات تاثیر مناسبی بر قیمت تمام شده مرغ دارد، عنوان کرد: نرخ نهاده‌های دامی میز متاثر از ارز ۴۲۰۰ بوده و در این بخش نیز باید توجه مناسبی شود.

او خواستار حمایت برای رفع مشکلات این بخش شد.

کیانی پور همچنین به حوزه تولید آب معدنی استان اشاره و بیان کرد: ظرفیت‌های بسیار بالایی در این بخش وجود دارد. نگاه حمایتی و رفع موانع تولید در استان گام موثری برای تحقق اهداف است.

براتعلی صالحی، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد از جریمه ۶ مرغداری در این استان خبر داد و گفت: با توجه به تخلفات انجام گرفته و بازرسی ها، ۲۴ مغازه و ۶ مرغداری مشمول جریمه شدند.

او با بیان اینکه میزان تولید و نیاز حوزه گوشت مرغ با همدیگر همخوانی ندارد، ابراز داشت: روزانه ۴۷ هزار کیلوگرم نیاز استان به گوشت مرغ است که فعالیت تمام ظرفیت ۹۰ واحد فعال این استان تولید ۲۹ تنی را رقم می‌زند.

صالحی خاطرنشان کرد: بر این اساس با کمبود ۱۸ تنی بر اساس تولید استان روبه رو هستیم.

او  مرغداری‌های استان را ۱۴۹ واحد دانست و بیان کرد: ۹۰ مرغداری در استان فعال و ۵۵ واحد غیر فعال است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از عوامل گرانی قیمت مرغ را عدم تعادل تولید و نیاز دانست و تصریح کرد: مرغ در حال حاضر با قیمتی بین ۱۵ هزار و ۲۰۰ تومان تا ۱۵ هزار و ۷۰۰ تومان به فروش می‌رسد.

انتهای پیام/غ

گلایه از نبود گوشت مرغ در بازار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.