بیش از سه هزار و ۵۰۰ کشاورز با شیوه های کشت نوین آشنا می شوند

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از برگزاری ۳۰ برنامه «روز مزرعه» برای آشنایی کشاورزان استان با شیوه‌های کشاورزی نوین از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

بیش از سه هزار و ۵۰۰ کشاورز با شیوه های نوین آشنا می شوندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  کوروش مهرابی مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تا پایان سال زراعی در مهر ماه برای برگزاری ۱۳ برنامه دیگر روز مزرعه با حضور بیش از سه هزار و ۵۰۰ نفر از کشاورزان کرمانشاه برنامه‌ریزی شده است.

او ادامه داد: قرار است تا پایان سال زراعی امسال برنامه‌های روز مزرعه برای مزارع چغندر قند پاییزه، نخود دیم، زعفران، معرفی گوسفند نژاد سنجابی، پرورش زنبور عسل، گاوداری مدرن، مزارع پرورش ماهی سردابی و گرمابی و... در سطح استان برگزار شود.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی کرمانشاه اضافه کرد: در سال زارعی گذشته تنها ۱۳ برنامه روز مزرعه برای کشاورزان استان برگزار شده بود.

مهرابی با اشاره به اهمیت برگزاری ویژه برنامه‌های روز مزرعه در راستای آشنا کردن کشاورزان با شیوه‌های نوین کشاورزی ابراز امیدواری کرد: برگزاری این نوع برنامه‌ها بتواند در سمت و سو گرفتن کشاورزی استان به سوی کشاورزی مدرن اثرگذار باشد.

مهرابی در ادامه اشاره‌ای هم به در دست توسعه بودن باغات در استان کرمانشاه داشت و افزود: در تلاشیم تا باغداران را با باغداری مدرن آشنا کرده و از این طریق شاهد افزایش سطح باغات استان باشیم.

او با اشاره به ظرفیت‌های کرمانشاه در حوزه توسعه باغات، ادامه داد: با توسعه باغات مدرن شاهد تحول در میزان تولیدات باغی استان خواهیم بود.

انتهای  پیام/ز

 

برگزاری ۳۰ برنامه روز مزرعه در کرمانشاه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.