استاندار خوزستان:

۹ درصد ارزش افزوده قرارداد‌های نفتی به خوزستان اختصاص یابد

استاندار خوزستان گفت: باید ۹ درصد ارزش افزوده قرارداد‌های نفتی به خوزستان اختصاص یابد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی به برنامه وزارت نفت برای توسعه ۳۲ مخزن نفتی در کشور اشاره کرد و گفت: انتظار می‌رود تا ۹ درصد ارزش افزوده مربوط به قرارداد‌های توسعه ۳۲ مخزن نفتی که شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با شرکت‌های بزرگ منعقد می‌کند به استان خوزستان اختصاص یابد.

او با اشاره به اینکه بسیاری از درآمد‌های مالیاتی که در تهران وصول می‌شوند، بیان داشت: شرکت‌های آن‌ها در خوزستان و دیگر استان‌ها فعالیت می‌کنند و فقط دفاتر آن‌ها در تهران است.

شریعتی تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود ۵۵ درصد از درآمد‌های مالیاتی کشور در تهران وصول می‌شود به دلیل آن است که شرکت‌های فراوانی در سراسر کشور وجود دارد که دفاتر آن‌ها در تهران مستقر هستند و از این رو این درآمد‌های مالیاتی از آن‌ها در تهران اخذ می‌گردد.

استاندار خوزستان به آغاز یک پروژه در راستای توسعه ۲۸ مخزن نفتی در کشور توسط وزارت نفت افزود: درحال حاضر این پروژه به ۳۲ مخزن نفتی ارتقا پیدا کرده که ارزش این پروژه ۶.۲ میلیارد دلار است و از این میزان ۴.۲ میلیارد دلار آن در خوزستان رقم خواهد خورد.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان اظهار داشت: این قرارداد را شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با شرکت‌های بزرگ منعقد خواهد کرد. در این زمینه انتظار داریم تا ۹ درصد ارزش افزوده این قرارداد‌ها به استان خوزستان اختصاص پیدا کند و نباید این ارزش افزوده در دیگر استان‌ها اخذ شود و به آن‌ها اختصاص پیدا کند.

غلامرضا شریعتی بیان کرد: با توجه به اینکه کارفرما در استان خوزستان است و محل کار نیز در خوزستان است انتظار داریم تا ۹ درصد ارزش افزوده مربوط به قرارداد‌های توسعه ۳۲ مخزن نفتی به استان خوزستان اختصاص پیدا کند. ارزش پروژه بسیار بالا است و در مدت محدودی نیز اجرایی خواهد شد و از این رو می‌تواند برای استان بسیار موثر باشد.

او گفت: سازمان امور مالیاتی به دلیل عافیت طلبی خود، بخشنامه ۱۰۰ درصد بخشودگی جرایم مالیاتی را بسیار کم اجرایی کرده اند. این اختیار از سوی دولت به آن‌ها واگذار شده، اما آن‌ها به خوبی این بخشنامه را اجرایی نکرده اند.

انتهای پیام/گ

لزوم اختصاص ارزش افزوده قراردادهای نفتی به خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.