در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

والدین چگونه استعداد نویسندگی را در کودکان پرورش بدهند؟/معایب نوشتن در فضای مجازی

راضیه تجار نویسنده کشورمان گفت: استاد و فرد خبره نویسندگی در صفحات مجازی نظارت ندارد تا فرد به ضعف و قوت‌های خود پی ببرد.

راضیه تجار نویسنده کشورمان در گفت وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره طی کردن مراحلی برای تبدیل شدن به یک نویسنده خوب گفت: شرط اول در نویسندگی، پرورش استعداد و ذوق فرد است؛ پدر و مادر باید روحیه فرزندان خود را تقویت کنند.

وی با بیان اینکه فرد باید در سنین بزرگسالی برای نویسنده شدن، مطالعات خوب و آثار برتر را در اولویت قرار دهد، گفت: هنر‌های مختلف مانند شنیدن موسیقی با محتوا، دیدن فیلم و نمایشگاه‌های مناسب، ثبت نام کلاس‌های داستان نویسی تحت نظر مربیان شاخص، راهنمای خوبی از شناخت شغل نویسندگی است.

تجار با اشاره به منتشرشدن نوشته عده‌ای در صفحات مجازی اظهار داشت: بعضی از کار‌ها با بازخورد خوب باعث جذب مخاطب و بالارفتن انگیزه فرد می‌شود اما در صفحات مجازی نظر استاد فنی لازم است تا فرد به ضعف و قوت‌های خود پی ببرد.

وی افزود: افرادی که مشتاق هنر نویسندگی هستند، می توانند با گذراندن کلاس‌های نویسندگی به راحتی مهارت خود را در نوشتن افزایش دهند.

نویسنده کشورمان در خصوص تدریس رشته نویسندگی در دانشگاه‌ها گفت: گلایه بیشتر نویسندگان از تدریس نشدن رشته نویسندگی است. البته قبولی در رشته نویسندگی و شاعری به معنای موفق بودنشان نیست بلکه علاقه و استعداد ملاک موفقیت در رشته نویسندگی است.

وی با اشاره به مشکلات شغل نویسندگی اظهار داشت: تمام افراد نمی‌توانند به تنهایی از شغل نویسندگی امرار معاش کنند چرا که حق التالیف نویسندگان در مقایسه با نمایش نامه نویسی به شدت کم است.

تجار گفت: مسئولان رسانه‌ها همانطور که توجه ویژه‌ای به هنرپیشه‌ها دارند باید از نویسندگان هم به دلیل تفکر والا و آثار ارزشمندشان برای مخاطب تقدیر کنند.

انتهای پیام/

گلایه یک نویسنده از بی توجهی به نویسندگان

برچسب ها: ادبیات ، نویسنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.