عطوان: نیرو‌های مردمی عراق به خطری برای اسرائیل تبدیل شده‌اند

سردبیر روزنامه رای الیوم با اشاره به حملات هوایی به پایگاه‌های نیرو‌های مردمی عراق، این نیرو‌ها را خطری برای رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالباری عطوان، سردبیر روزنامه اینترنتی رای الیوم، در مصاحبه با تلویزیون المیادین، با اعلام اینکه حملات هوایی به پایگاه‌های نیروهای مردمی عراق، بیانگر وحشت صهیونیست‌ها از آنان است، این نیرو‌ها را خطری برای رژیم صهیونیستی و موجودیت آن دانست.

او درباره ادامه حملات هوایی به پایگاه‌های نیروهای مردمی عراق گفت: به نظر من، ۴ حمله هوایی اسرائیل با پهپاد و موشک علیه نیروهای مردمی در کمتر از یک ماه گذشته، ثابت می‌کند که بسیج مردمی به خطری برای اسرائیل و موجودیت این رژیم تبدیل شده است. بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در سفر به اوکراین، با صراحت در این باره سخن گفت.

 سردبیر رای الیوم افزود:  ابومهدی المهندس، جانشین فرمانده نیروهای مردمی عراق، با صراحت تاکید کرد ۴ فروند پهپاد اسرائیلی از جمهوری آذربایجان و زیر پوشش نیرو‌های آمریکایی به عراق منتقل شدند تا به پایگاه‌های نیروهای مردمی حمله کنند.به اعتقاد من، این اقدام زیباترین هدیه‌ای است که اسرائیل به نیروهای مردمی تقدیم کرد؛ زیرا ثابت کرد دکترین رزمی نیروهای مردمی، فراتر از مرز‌های عراق است و این نیرو‌ها نه فقط بخشی از محور مقاومت، بلکه بخشی از جبهه نبرد با اسرائیل است. یعنی نیروهای مردمی مانند حماس، جهاد اسلامی، حزب‌الله لبنان و انصارالله یمن شده‌اند. این تحول‏ بسیار مهم است و همه معادلات را تغییر می‌دهد. زمانی که آمریکا در سال ۲۰۰۳ عراق را اشغال کرد می‌خواست این کشور را از آرمان فلسطین دور کند. 

عطوان در ادامه این مصاحبه اضافه کرد: دکترین رزمی بسیج مردمی عراق، اسرائیل را دشمن محسوب می‌کند که نکته بسیار مهمی است. انصارالله توانست ۲ فروند پهپاد آمریکایی را بر فراز یمن سرنگون کند که بیانگر هماهنگی گسترده بین بازو‌های ”محور نبرد“ در منطقه است. ابومهدی المهندس آمریکا را متهم کرد که مسئول این حملات هوایی است.

او گفت: آمریکا احساس می‌کند عراق از دست آن خارج شده است. بیش از ۶ هزار سرباز آمریکایی در عراق حضور دارند که به گروگان نیروهای مردمی تبدیل شده‌اند. بسیج مردمی با پهپادی که بر فراز پایگاه این نیرو‌ها پرواز می‌کرد، مقابله کرد و به اعتقاد من، دفعه بعدی، این هواپیما را سرنگون خواهد کرد. بسیج مردمی در عراق مانند انصارالله در یمن نیاز ندارد که تجهیزات مورد نیاز خود را از دریا‌ها و کوه‌ها قاچاق کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار