ربات انسان‌نمای Fyodor ، همراه جدید دانشمندان در سفرهای فضایی

روسیه موشک جدید سایوز را به همراه ربات فضانورد انسان‌نما Fyodor، به فضا خواهد فرستاد.

ربات انسان‌نمای Fyodor ، همراه جدید دانشمندان در سفرهای فضاییبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان فضایی روسیه ربات فضانورد جدید خود را که از لحاظ ساختار بدن شباهت زیادی به انسان دارد هم‌زمان با موشک فضاپیمای Soyuz جدید آزمایش می‌کند. ربات جدید انسا‌ن‌نمای روس Fyodor نام دارد و در صورت موفقیت در تمامی آزمایش‌ها برای کمک به فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی ارسال می‌شود.


بیشتر بخوانید: شناخت بهتر جهان هستی با بهره‌گیری از توانایی‌های پیشرفته ابررایانه‌ها


دانشمندان روس در حال آماده‌سازی موشک سایوز برای ارسال گروه جدید فضانوردان به ایستگاه بین المللی فضایی هستند ولی این ماموریت با گذشته تفاوتی بزرگ دارد زیرا سازمان فضایی روسیه قصد دارد ربات فضانورد Fyodor به همراه فضانوردان حاضر در فضاپیما به سمت ایستگاه بین‌‌المللی ارسال کند. پروژه ربات فضانورد انسان‌نما سال‌ها است توسط دانشمندان روس در دستور کار قرار دارد و به نظر می‌رسد پس از مدت‌ها تلاش، دانشمندان سرانجام موفق به طراحی و تولید رباتی پرکاربرد و پیشرفته شدند. 

ربات انسان‌نمای Fyodor ، همراه جدید دانشمندان در سفرهای فضایی

آزمایش همزمان موشک فضاپیمای Soyuz و ربات انسان‌نما روسیه

ربات Fyodor وزنی تقریبا معادل 657 کیلوگرم داشته و به تجهیزاتی نظیر سیستم کنترل دیجیتال و موتورهای قدرتمند برای حرکت و پرواز در فضا مجهز است. دانشمندان معتقدند این ربات با انجام ماموریت‌های خطرناک در فضا تا حد زیادی می‌تواند ایمنی فضانوردان را ارتقا دهد. احتمالا اولین ماموریت ربات Fyodor  در اواخر اسفند 1398 انجام می‌شود. 

ربات انسان‌نمای Fyodor ، همراه جدید دانشمندان در سفرهای فضایی

ربات فضانورد هوشمند روسیه در تمام مدت سفر به مدار زمین  و پس از رسیدن با ایستگاه بین‌المللی فضایی تحت نظر است و در نخستین ماموریت خود تنها دو هفته در ایستگاه مانده و پس از آن دوباره راهی زمین می‌شود تا تاثیرات جو خارج از کره زمین روی آن بررسی گردد. ربات فضانورد قادر است به خوبی با فضانوردان ارتباط برقرار و دستورات آن‌ها را اجرایی کند. 

انتهای پیام/

روسیه نخستین ربات فضانورد انسان‌نما را به فضا اریال می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.