آموزش زبان ترکی در برخی مدارس آذربایجان شرقی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از تدریس آموزش زبان ترکی در برخی مدارس آذربایجان شرقی به‌ صورت پایلوت خبر داد .

آموزش زبان ترکی در برخی مدارس آذربایجان شرقیبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، جعفر پاشایی مدیرکل آموزش و پرورش استان در حاشیه جلسه شورای آموزش و پرورش ،گفت: همزمان با بازگشایی مدارس در مهر ماه سال ۹۸، آموزش زبان ترکی در برخی مدارس آذربایجان شرقی به‌ صورت پایلوت تدریس می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان درباره جزئیات بیشتر این خبر افزود: قصد داریم در سال تحصیلی جدید در کنار برنامه‌های آموزشی، برنامه ویژه مدارس را که وزیر آموزش پرورش به استانداران استان‌ها ابلاغ کرده در مقاطع چهارم ابتدایی و نهم دوره اول متوسطه اول اجرا کنیم.

پاشایی ادامه داد : براساس دستور وزیر، محتوا وساعات آموزش این برنامه‌ها در اختیار مدارس هر استان بوده تا اقدامات لازم را در این باره انجام دهند.

او گفت : ما در استان تصمیم گرفتیم از این ساعات آموزشی استفاده کرده و آموزش زبان ترکی_آذری را به صورت پایلوت اجرا کنیم. در این جلسه قرار شد کمیته راهبری پس از تحقیق درباره زمان، مدرس و نحوه آموزش، ظرف یک ماه آینده این طرح را در صحن شورای آموزش و پرورش بررسی کند تا مراحل نهایی آن تکمیل وسپس اجرایی شود.

به گفته او طرح آموزش زبان ترکی _آذری فعلا هفته‌ای دو ساعت و در مجموع ۶۰ ساعت، طی سال تحصیلی جدید در برخی مدارس استان به صورت پایلوت اجرا می‌شود.

منبع : ایلنا

انتهای پیام /ت

طرح آموزش زبان ترکی _آذری فعلا هفته‌ای دو ساعت اجرا می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۸:۳۸ ۰۹ شهريور ۱۳۹۸
بسیار عالی و به جا
Sweden
ناشناس
۲۱:۲۷ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
باشه از فردا ما هم دوست داریم زبان محلی خودمون رو یاد بگیریم...
Iran (Islamic Republic of)
یک ایرانی
۰۱:۳۲ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
متاسفیم