خودرو Opel Corsa-e، اولین اتومبیل الکتریکی مسابقات رالی +تصاویر

شرکت اوپل با رونمایی از جدیدترین مدل Opel Corsa-e با ویژگی‌های خاص، اولین خودرو برقی مسابقات رالی در جهان را معرفی کرد.

خودروی Opel Corsa-e، اولین اتومبیل برقی رالیبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، ویژگی‌‌ها و توانایی‌های خاص خودروی برقی Opel Corsa-e سبب شده تا این خودرو به عنوان اولین اتومبیل برقی مخصوص رالی در جهان شناخته شود. شرکت اوپل اولین با در نمایشگاه خودروی شهر فرانکفورت از این اتومبیل رونمایی خواهد کرد.


بیشتر بخوانید:  تولید نسل بعدی اوپل آسترا در سال ۲۰۲۱


بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت اوپل، اتومبیل Opel Corsa-e به عنوان اولین خودروی تمام الکتریکی رالی جهان در مسابقات اتومبیل‌رانی ADAC 2020 شرکت می‌کند. مدیران اپل خودروی الکتریکی جدید این شرکت را جایگزینی برای اتومبیل Adam R2 که تا پیش از این خودروی رالی اوپل در مسابقات مختلف بود، می‌دانند. 

خودروی Opel Corsa-e، اولین اتومبیل برقی رالی +تصاویر

خودروی Opel Corsa-e، اولین اتومبیل برقی رالی +تصاویر

خودروهای الکتریکی وارد موسابقات رالی می‌شوند

انرژی لازم برای حرکت خودروی Opel Corsa-e از طریق یک باتری ۵۰ کیلووات‌ساعتی تامین می‌شود. موتور این خودرو توانایی تولید قدرتی معادل ۱۳۴ اسب‌بخار و گشتاوری معادل ۲۶۰ نیوتن‌متر را دارد. توانایی‌های خودروی الکتریکی اوپل بسیار بیشتر از حداقل فاکتور‌های لازم برای یک اتومبیل برای ورود به مسابقات ADAC است.

خودروی Opel Corsa-e، اولین اتومبیل برقی رالی +تصاویر

خودروی Opel Corsa-e، اولین اتومبیل برقی رالی +تصاویر

در مسابقات اتومبیل‌رانی ADAC شرکت‌های خودروسازی مختلف از ۱۸ کشور جهان با جدیدترین و قدرتمندترین اتومبیل‌های خود شرکت می‌کنند. اولین خودروی تمام الکتریکی رالی جهان تنها در ۸.۱ ثانیه از لحظه شروع حرکت به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. نسبت دادن عنوان اولین خودروی برقی رالی به اتومبیل Opel Corsa-e به معنای عدم مناسب بودن آن برای استفاده‌های روزمره و خارج از مسابقات رالی نیست بلکه این خودرو، وسیله نقلیه بسیار کارآمد و سرگرم کننده برای رانندگی‌های روزانه است.

خودروی Opel Corsa-e، اولین اتومبیل برقی رالی +تصاویر

اوپل تولید انبود این خودرو را در تابستان ۲۰۲۰ آغاز می‌کند و در آن زمان شهروندان شهر‌های مختلف آلمان و سایر کشور‌های اروپایی می‌توانند برای خرید این خودرو اقدام کنند. علاقه‌مندان به این خودرو می‌توانند با پرداخت ۵۰ هزار یورو اقدام به خرید آن کنند.

انتهای پیام/

اوپل اولین خودروی الکتریکی رالی در جهان را معرفی کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.