توسعه گردشگری در شادگان در گرو ایجاد زیرساخت ها/طرح ایجاد اسکله گردشگری در روستای صلیحاویه اجرا می‌شود

معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: در صورتی صنعت گردشگری در شادگان توسعه می‌یابد که زیرساخت‌ها در آن ایجاد شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فاضل عبیات معاون عمرانی استاندار خوزستان در بازدید از مناطق گردشگری شادگان گفت: شهرستان شادگان با توجه به موقعیت جغرافیایی و اقلیمی خود دارای شرایط متفاوتی نسبت به سایر نقاط استان خوزستان است و این شرایط به نوبه خود می‌تواند وضعیت متفاوتی را در زمینه جذب توریسم در این استان فراهم کند.

او بیان کرد: مطالعات احداث زیر ساخت‌های گردشگری در روستای صلیحاویه و بندر شادگان از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام شده و بزودی طرح ایجاد اسکله گردشگری در این روستا وارد فاز اجرایی می‌شود.

عبیات اذعان داشت: دریاچه‌ای با ظرفیت مناسب گردشگری در روستای صلیحاویه وجود دارد که با ایجاد زیرساخت‌های حداقلی به طور یقین مورد استفاده گردشگران قرار خواهد گرفت و این اقدام رونق منطقه را در پی خواهد داشت.

معاون عمرانی استاندار خوزستان در ادامه افزود: با مشارکت مردم و رستا‌های اطراف این اتفاق خواهد افتاد و این امر میزان اشتغالزایی و همچنین رونق منطقه را با رشد چشمگیری مواجه می‌کند.

این مقام مسئول در خصوص روستای صراخیه بیان داشت: این روستا و روستا‌های مجاور با قرار گرفتن مقابل تالاب ظرفیت مناسبی برای گردشگری دارند و مطالعات لازم در این خصوص انجام شده است.

فاضل عبیات تصریح کرد: در این روستا نمایشگاه محیط زیست همراه با تاسیسات مناسبی قرار دارد که می‌تواند از این ظرفیت برای جذب گردشگر بهره گرفت.

او اظهار داشت: با هماهنگی بین سازمان‌های محیط زیست و میراث فرهنگی اقدام به ایجاد شبکه آبرسانی و برق رسانی در جزایر مجاور تالاب بین المللی شادگان خواهد شد تا از برکات این طبیعت بیشتر استفاده شود.

عبیات گفت: شادگان به لحاظ اشتغال نرخ قابل توجه‌ای ندارد که می‌توان میزان اشتغال را با همت مسئولان محلی و استانی با استفاده از گردشگری افزایش داد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان بیان کرد: تقویت زیرساخت‌های گردشگری شادگان یک ضرورت است و باید در راستای توسعه گردشگری این شهرستان تلاشی مضاعف صورت گیرد.

او ادامه داد: تالاب شادگان از بزرگترین تالاب‌های کشور با داشتن ظرفیت گردشگری می‌تواند به فرصتی در راستای رونق صنعت پردرآمد گردشگری و افزایش درآمد مردم این شهرستان تبدیل شود.

انتهای پیام/گ

ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در شادگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.