برگزاری ۷ نشست تخصصی قصه گویی در ۷ منطقه استان مرکزی

۷ نشست تخصصی قصه گویی در ۷ منطقه استان مرکزی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، مهدوی رابط بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه گویی و کارشناس مسول فرهنگی استان مرکزی در اولین نشست تخصصی ویژه کارکنان قصه گویی در ساوه گفت: به منظور کیفیت بخشی به قصه گویی‌ها ۷ نشست تخصصی در ۷ منطقه استان مرکزی برگزارخواهد شد.

مهدوی افزود: نشست تخصصی قصه گویی ویژه مربیان فرهنگی، هنری، ادبی و همکاران خدمات قصه گو در استان مرکزی به همت انجمن قصه گویی استان مرکزی برگزار می‌شود.

او در این نشست که با حضور مربیان شرکت کننده در جشنواره قصه گویی از مراکز شماره ۱ و ۲ ساوه، یل آباد، طراز ناهید و زاویه برگزار شد به تبیین اصول و فنون قصه گویی، آشنایی مربیان با شیوه نامه و اهداف جشنواره قصه گویی امسال پرداخت.

برگزاری ۷ نشست تخصصی قصه گویی در ۷ منطقه استان مرکزی

قنبری مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی هم گفت: هدف از تشکیل انجمن‌های قصه گویی را ترویج فرهنگ قصه گویی و تربیت قصه گویان برای انتقال تجربه و مفاهیم آموزشی به دیگران است و این کانون سالهاست که تلاش می‌کند سنت قدیمی زیبای قصه گویی را زنده نگه دارد.

قنبری با بیان اینکه دنیای امروز دنیای بی قصه است و دیروز‌ها، مردم زندگی را از قصه‌ها می‌آموختند و آرزو‌ها و رویاهایشان را در قصه‌ها برآورده می‌کردندافزود: قصه‌ها زندگی انسان را عوض می‌کنند و به زندگی معنا می‌دهند

او اضافه کرد: در گذشته مردم حتی دین و آیین شان را هم از زبان قصه‌ها می‌دیدند و می‌شنیدند قصه پیامران و امامان، تعزیه از شیوه‌های اجرای قصه بود، مردم چنان با تعزیه یکی می‌شدند که انگار آن جا کربلا و آن لحظه عاشوراست.

اولین نشست تخصصی ویژه کارکنان قصه گو در ساوه با حضور مربیان شرکت کننده در جشنواره قصه گویی از مراکز شماره ۱ و ۲ ساوه، یل آباد، طراز ناهید و زاویه برگزار شد و مربیان به قصه گویی پرداختند و قصه گویی آن‌ها توسط سایر مربیان ارزیابی شد.

انتهای پیام / ج

۷ نشست تخصصی قصه گویی در ۷ منطقه استان مرکزی برگزار می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.