استاندار همدان خبر داد:

تهیه سند اطلاع رسانی استان / همدان شاهراه ریلی غرب کشور

استاندار همدان از تهیه سند اطلاع رسانی استان خبر داد.

تهیه سند اطلاع رسانی استان همدان / سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد تومانی استان همدان به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، شاهرخی استاندار همدان  امروز به مناسبت هفته دولت در جمع خبرنگاران گفت:در این سند رابطه دستگاه های اجرایی با رسانه ها و مردم تعیین شده است.

او افزود: استان همدان نخستین استانی است که این سند را تهیه کرده است.

شاهرخی گفت:در استان سند راهبردی سه ساله استان را تهیه کردیم و بر اساس آن سند حرکت می‌کنیم.

استاندار همدان گفت:در ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها بر اساس این سند دستگاه‌ها باید عمل کنند و بر اساس اخری آمار امسال بیش از ۸ هزار نفر در استان اشتغال ایجاد شده است.

او در ادامه  با بیان اینکه امسال در هفته دولت ۷۰۵ طرح عمرانی،اقتصادی و خدماتی استان افتتاح و یا کلنگ زنی می شود افزود : این طرح ها با هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسیده اند .

شاهرخی با بیان اینکه این طرح ها با هدف تامین منافع مردم اجرا شده اند، گفت:  با بهره برداری از آنها برای هزار و ۲۳۳ نفر شغل ایجاد شده است.

سرمایه گذاری ۵ هزار میلیارد تومانی در استان همدان 

استاندار همدان از پیش بینی سرمایه گذاری سالانه ۵ هزار میلیارد تومانی در این استان خبر داد.

شاهرخی، گفت: برای افزایش سرمایه گذاری، ارتقاء واحد‌های موجود، بازآفرینی واحد‌های تعطیل شده ، ایجاد زیر ساخت‌ها و سرمایه گذاری جدید را در دستور کار قرار دادیم.

استاندار همدان از تامین سالانه یک هزار میلیارد تومان در استان برای کارآفرینی و ایجاد سرمایه گذاری خبر داد و گفت: سالانه ۴ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی و پرداخت تسهیلات را در استان خواهیم داشت.

او با اشاره به وجود بیش از ۳۰ نوع ذخایر مواد معدنی در استان خبر داد و گفت: هم اکنون هزار و۵۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش معادن استان داریم.

شاهرخی با اشاره به اینکه ما نباید به شرایط موجود اکتفا کنیم، افزود:ما جزو استان‌های اول کشور در مشارکت بخش اقتصادی هستیم.

استاندار همدان گفت: نرخ اشتغال در استان و مشارکت مردمی در استان امروز به ۴۴ درصد رسیده است.

شاهرخی ، نرخ بیکاری امسال در استان همدان را به طور میانگین ۸/۲ در صد اعلام کرد و افزود : حدود ۵۴ هزار نفر در استان بیکار و جو یای کار هستند.

او در ادامه افزود:   برای اشتغال ۶۰ هزار نفر در استان برنامه ریزی انجام شده است .

استاندار همدان با بیان اینکه  هدف دشمن کاهش رفاه، معیشت مردم و جلوگیری از اشتغالزایی در کشور است، گفت: ما توانسته ایم  ظرفیتتولید در کشور را افزایش دهیم .

همدان شاهراه ریلی غرب کشور

استاندار همدان با بیان اینکه  پیگیر اضافه کردن باربری برای راه آهن ملایر و ایجاد ایستگاه درون شهری راه آهن همدان هستیم گفت: استان به شاهراه ریلی غرب کشور تبدیل خواهدشد.

شاهرخی اظهارداشت:  توسعه پرواز‌های فرودگاه بین المللی همدان و تجهیز این فرودگاه در دستور کار جدی قرار دارد.

استاندار همدان از ساخت شهرک علمی و فناوری نوین در ۴ استان کشور خبر داد و افزود:  زمین برای این شهرک در استان تملک شده است و ساخت آن بزودی آغاز می‌شود.

 شاهرخی از راه اندازی منطقه ویژه جهان آباد خبر داد و گفت: هزار هکتار زمین با همه زیرساخت‌ها، برای جذب سرمایه گذاران در نظر گرفته شده است.

او از راه اندازی مرکز تخصصی سرطان در استان تا سال آینده خبر داد افزود: ما باید استان را به عنوان مرکز پزشکی کشور و گردشگری سلامت معرفی کنیم.

استاندار همدان  با بیان اینکه در استان ۷۵۶ پزشک عمومی، ۴۳ فوق تخصص  داریم،گفت:، در آینده نزدیک دانشگاه بوعلی سینا به دانشگاه‌های نسل سوم نزدیک می‌شود.

استاندار همدان طرح تحول سلامت را طرحی برای رفاه بیماران و افزایش خدمات پزشکی در کشور دانست و گفت: استان همدان ظرفیت‌های زیادی در حوزه پزشکی طب سنتی دارد.

او از سرعت یافتن طرح آبرسانی از سد تالوار به همدان خبر داد و گفت: استان همدان بیشترین نظارت را در برداشت آب از منابع آبی استان دارد و بیشترین چا‌های غیر مجاز شناسایی و پلمب شده است.

انتهای پیام/ا

سرمایه گذاری۵ هزار میلیاردی در استان همدان

 

 



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.