مدیر عامل انجمن ملی فعالان عفاف و حجاب در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تولیدکنندگان داخلی در جبهه تهاجم فرهنگی، تنها هستند/ تصمیم گیری در دست مردودی‌های حوزه پوشاک است/ یارانه و ارز دولتی به تولید کننده تعلق نمی‌گیرد

سلیمانی گفت: امروز ما تولید کنندگان بدون اسلحه و مهمات در مقابل ارتش تا به دندان مسلح تهاجم فرهنگی تنها هستیم.


اسدالله سلیمانی عضو هیئت مدیره و مدیر عامل انجمن ملی فعالان تخصصی عفاف و حجاب در گفت‌ و گو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، نبود یارانه اختصاصی برای پارچه چادر و مانتوهایی  با پوشش مناسب و عفیف را علت اصلی حضور لباس های نامتعارف در بازار داخلی دانست و اظهار کرد: برای پوشش‌های مناسب فقط مشکل تولید و توزیع نداریم بلکه پای تهاجم فرهنگی در میان است و این بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود:شبکه‌های خارجی، فضای مجازی داخلی،معاندان و سلبریتی‌ها امروز از این نوع کالا‌ها حمایت می‌کنند ضمن اینکه به علت مصرف اندک پارچه، تولید آن ارزان است و سکوی فروش فراوان؛ اما به پوشش‌های عفیفانه، کدام حمایت، کدام تبلیغ، کدام سکوی فروش و کدام نقدینگی تعلق می‌گیرد؟ در صورتی که مقام معظم رهبری بارها سفارش و تاکید کردند تولید کنندگان، رزمندگان عرصه اقتصادی هستند ولی متولیان امر، این سربازان را در مقابل دشمن خلع سلاح کردند امروز ما تولید کنندگان بدون اسلحه و مهمات در مقابل ارتش تا به دندان مسلح تهاجم فرهنگی تنها هستیم و پشت جبهه امنی هم نداریم.

تولیدکنندگان داخلی در جبهه تهاجم فرهنگی، تنها هستند/ تصمیم گیری و تصمیم سازی در دست مردودی‌های حوزه پوشاک است

متقاضیان پوشش های نامناسب نوجوان و جوانان هستند

این فعال حوزه حجاب و عفاف و عضو انجمن ملی فعالان تخصصی عفاف و حجاب اظهار کرد: متاسفانه متقاضیان و مخاطبان پوشش های نامتعارف، نوجوانان و جوانان هستند؛ در صورتی که تولید پوشش های عفیفانه خواست صد در صدی عموم مردم است اما حمایت نمی شود؛ در نمونه بارز آن، کارگروه مواد اولیه وزارت صمت  ۱۹ نوبت پارچه توزیع کرده است ولی پارچه چادری و پارچه مناسب برای لباس های اسلامی در این قالب نیست، نامه هم داده ایم، مصاحبه هم کرده ایم اما نتیجه ای نداشت. بزرگترین برند‌ها عضو انجمن هستند اما مشکل ما مواد اولیه، سکوی فروش، نقدینگی و رسانه و قانون است. امروز همه مسئولان از چادر به عنوان کالای فرهنگی یاد می‌کنند ولی هنوز تبدیل به قانون نشده که اگر این کار عملی می شد بسیاری از مشکلات حل می شد.

امروز مانتوهای عفیفانه بسیار گران است

سلیمانی تاکید کرد: امروز تولید مانتو‌های عفیفانه به دلایل مختلف بسیار گران است چرا که در درجه اول پارچه مصرفی بالا ،در درجه دوم نبود حمایت رسانه و نقدینگی و سکوی فروش و نبود مواد اولیه ارزان است. بهتر است بگویم اگر ما در حال تهاجم فرهنگی هستیم و لباس یکی از مهمترین شاخصه این تهاجم است دولت باید تولید کنندگان را به انواع سلاح پیشرفته مجهز کند و پشتیبانی لازم را هم از پشت جبهه داشته باشد در این هنگام است که می‌توان امیدوار بود که در این حوزه موفق شویم البته دولت باید در پوشش‌های عفیفانه مزیت ایجاد کند تا تولید کنندگان و طراحان به این سمت حرکت کنند.

تولیدکنندگان داخلی در جبهه تهاجم فرهنگی، تنها هستند/ تصمیم گیری و تصمیم سازی در دست مردودی‌های حوزه پوشاک است

یکی از مشکلات حوزه پوشاک، حضور افراد غیر مرتبط است

عضو هیئت مدیره و مدیر عامل انجمن ملی فعالان تخصصی عفاف و حجاب مطرح کرد:یکی از مشکلات حوزه پوشاک وارد شدن افراد غیر مرتبط است. امروز ده‌ها جلسه در خصوص تولید چادر و مانتو برگزار می‌شود، ولی تولید کننده حضور ندارد از این رو طبیعی است که کار‌ها جلو نمی‌رود امروزه تصمیم گیری و تصمیم سازی در دست مردودی‌های حوزه پوشاک قرار گرفته است افرادی چهل سال سکان صنعت پوشاک دستشان بوده و خروجی آن تعطیلی واحد‌های تولیدی، ورود انواع پوشاک خارجی و اکنون هم با فرار رو به جلو قصد دارند تقصیر‌ها را گردن افراد دیگری بیندازند.

فقط ۱۰درصد پارچه چادری در داخل تولید می‌شود

سلیمانی تصریح کرد:ظاهرا اطلاعات نادرست به وزیر داده اند، چون ایشان در یک گزارش رادیویی که بنده هم شرکت داشتم گفتند پارچه چادری در داخل تولید می‌شود این در حالی است که فقط ۱۰ درصد پارچه چادری در داخل تولید می‌شود و آن هم به دست تولید کننده مستقیم نمی‌رسد، چون کارخانه مقرر کرده کمتر از ۱۵۰ هزار متر نمی‌فروشد و طبیعی است که هیچ تولید کننده ای قادر نیست این مقدار سفارش دهد و مجبور است از بازار و دست دوم تهیه کند.

وی افزود: متاسفانه یارانه و ارز دولتی به تولید کنندگان تعلق نمی‌گیرد در حالی که این یارانه تاثیر مستقیم بر قیمت و سود آن دارد که به نفع معیشت مصرف کنندگان است در حقیقت اگر تولید کننده گران بخرد، گران هم می‌فروشد بعضی تصور می‌کنند انجمن، سنگ خودش را به سینه می‌زند، اینطور نیست اگر امروز یارانه به محصولات حجاب بدهند فقط سود آن را خانم‌های محجبه خواهند برد ضمن اینکه در کار ما هم رونق ایجاد می‌شود.

تولیدکنندگان داخلی در جبهه تهاجم فرهنگی، تنها هستند/ تصمیم گیری در دست مردودی‌های حوزه پوشاک است/ یارانه و ارز دولتی به تولید کنندگان تعلق نمی‌گیرد

عضو هیئت مدیره و مدیر عامل انجمن ملی فعالان تخصصی عفاف و حجاب گفت: یک طراح دانشگاهی که کلی زحمت کشیده  و امروز وارد عرصه شده است چقدر امنیت شغلی دارد اگر یک طرح خوب ارائه دهد حق زحمت او را چه کسی پرداخت می‌کند شما یک بودجه در نظر بگیرید برای طراحان و طراح‌های آن‌ها را بخرید و در اختیار تولید قرار بدهید، ببنید چه انگیزه‌ ای ایجاد خواهد شد امروز طراح زحمت می‌کشد اما فقط در قالب جشنواره طرحش دیده یا کپی می‌شود که سودی برای آن‌ها ندارد. معلوم است که اتفاقی رخ نخواهد داد متاسفانه در برخی مواقع شاهد بودیم که به دلیل گرانی چادر و استقبال کم متقاضیان، تولیدکنندگان چادر تغییر شغل داده اند و به سمت تولید لباس‌های نامتعارف گرایش پیدا کرده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار