حضور گروه دختران نینجا در آسایشگاه فیاض بخش مشهد

دختران نینجای ایرانی دیشب مهمان آسایشگاه فیاض بخش مشهد بودند.

یوسف کامیار مدیر عامل آسایشگاه فیاض بخش مشهد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با بیان اینکه دختران نینجای ایرانی دیشب مهمان آسایشگاه فیاض بخش مشهد بودند، گفت: هر ساله تعداد زیادی از چهره‌های معروف هنری، ورزشکاران و قهرمان کشور به دیدار با افراد تحت پوشش آسایشگاه می‌آیند که سبب دلگرمی و افزایش روحیه آنان می‌شود.

او ادامه داد: آسایشگاه معلولین فیاض بخش از حدود ۵۰ سال پیش به صورت خود جوش و مردمی فعالیت خود را آغاز کرد و از اوایل انقلاب تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور قرار گرفت و مجدد از سال ۱۳۸۰ به صورت مردمی اداره شد.

مدیر عامل آسایشگاه فیاض بخش مشهد گفت: آسایشگاه فیاض بخش میزبان سنین مختلف از شیرخوارگی تا کهن سالی است که این افراد همگی معلول جسمی حرکتی هستند و تعدادی نیز علاوه بر آن دارای معلولیت ذهنی، بینایی و شنوایی هستند که نگهداری و مراقبت از آنان کاری سخت و دشوار و صد البته شیرین است.

کامیار افزود: ماهیانه مبالغی بالغ بر ۳ میلیارد تومان صرف هزینه‌های آسایشگاه خواهد شد که از این مبالغ ۲۰ درصد آن را سازمان بهزیستی و ۸۰ درصد آن توسط کمک‌های مردمی تامین می‌شود.

او ادامه داد: در این آسایشگاه جنسیت معنایی ندارد و پذیرای هر دو جنس مرد و زن هستیم و به نوعی آسایشگاه خانوادگی است که در کشور نمونه‌ای مشابه آن وجود ندارد.

مدیر عامل آسایشگاه فیاض بخش مشهد گفت: بازارچه خیریه و فرهنگی در محیط آسایشگاه هر از گاهی برپا می‌شود که در حال حاضر دهمین بازارچه در حال انجام است که آثار افراد تحت پوشش و نیز برند‌هایی که توسط خیرین تهیه و  به فروش می‌رسد و مبالغ بدست آمده صرف آسایشگاه و هزینه‌های آن می‌شود.

کامیار افزود: در حال حاضر به دلیل مشکلات اقتصادی مردم، کمک‌های آنان کاهش یافته و این مورد سبب ایجاد پاره‌ای مشکلات اقتصادی در تهیه آرامش آسایشگاه شده است.

انتهای پیام//ر. س
 

کاهش کمک‌های مردمی به آسایشگاه فیاض بخش مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.