اختراعی که کمبود آب در کره خاکی را حل می‌کند

محققان موفق به ثبت اختراعی شدند که تولید آب از هوا بدون استفاده از انرژی خارجی را آسان‌تر می‌کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، سیمون دای، استادیار مهندسی مکانیک در دانشکده مهندسی و علوم کامپیوتر دانشگاه تگزاس در دالاس موفق به ساخت و توسعه سطح اولیه‌ای شده‌اند که می‌تواند قطرات آب را از مه و رطوبت هوا جذب و ذخیره کند.

سطحی که آن‌ها طراحی کرده اند، "سطح خشن لغزنده" یا SRS نامیده می‌شود و شامل استفاده از از پلیمر مایعی است که آب را جذب می‌کند و به سرعت آن را از طریق ریزگرد‌ها به مخازن هدایت می‌کند. این فناوری توسط محققان ثبت اختراع شده است. این یک فناوری بالقوه است که می‌تواند در هر نقطه از کره زمین تا زمانی که هوای مرطوب وجود داشته باشد، مورد استفاده قرار گیرد و امید است که بتواند به رفع مشکل کمبود آب در مناطق خشک کمک کند.
 
اختراعی که کمبود آب در هر جای کره خاکی را حل می‌کند
 
این فناوری جدید همچنین دارای مکانیزم خود تمیز کننده‌ای است که باعث حذف آلودگی‌ها و تأمین آب آشامیدنی ایمن می‌شود. هدف نهایی این محققان برداشت آب از هوا و به ویژه هوای مرطوب به طور مستقیم برای اهداف کشاورزی، باغبانی و آشامیدنی بدون استفاده از انرژی خارجی است.
بیشتر بخوانید: ربات‌هایی که جایگزین پرستار سالمندان می‌شوند
این تیم جایزه Investigator Young که یکی از معتبرترین افتخارات اعطا شده توسط ارتش به محققان برجسته‌ای است که مشاغل مستقل خود را آغاز می‌کنند، را دریافت کردند. محققان امیدوارند که این اختراع بتواند علاوه بر توانایی برداشت و تصفیه آب در مزرعه، به طراحی سطوح خود تمیزکننده در برابر آلودگی منجر شود.
 
انتهای پیام/

حذف آلودگی‌ها و تأمین آب آشامیدنی با فناوری جدید

برچسب ها: فناوری ، اخبار علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
مهراب
۲۲:۴۱ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
مرگ بر امریکا
آخرین اخبار