در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد،؛

افت ۵۰۰ تومانی نرخ مرغ در بازار/قیمت مرغ به ۱۴ هزار تومان رسید

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده ۹ هزار و ۶۰۰ تا ۹ هزار و ۷۰۰ و مرغ گرم در خرده فروشی‌ها ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار تومان است.

 

عظیم حجت عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: امروز نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار و ۶۰۰ تا ۹ هزار و ۷۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه قیمت کنونی مرغ زنده نسبت به اواخر هفته گذشته ۳۰۰ تومان و مرغ گرم ۵۰۰ تومان کاهش یافته است، افزود: با توجه به کاهش تنش‌های گرمایی و وزن گیری بهتر لاشه و افزایش تولید نسبت به ۲ هفته اخیر، قیمت مرغ در بازار سیر نزولی داشته است.

حجت قیمت مرغ در بازار را پیش بینی کرد و گفت: با توجه به آنکه میزان جوجه ریزی صورت گرفته در واحد‌های مرغداری جوابگوی نیاز بازار است، از این رو پیش بینی می‌شود که تا پایان شهریور قیمت مرغ زنده در دامنه ۹ هزار و ۵۰۰ تا ۱۰ هزار و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها از ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار تومان در نوسان باشد.

این مقام مسئول درباره تاثیر بازار محرم بر قیمت مرغ افزود: با آغاز ایام محرم، تقاضا هئیت‌های مذهبی و تکایا برای خرید مرغ افزایش می‌یابد که با وجود تعطیلی مراسم عروسی و مهمانی ها، قیمت مرغ نوسان چندانی ندارد.

وی با بیان اینکه قیمت جوجه یکروزه در هفته‌های اخیر افت چشمگیری داشته است، گفت: طی هفته‌های اخیر، میزان جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری به دلیل فشار مسئولان بر اجرای نرخ مصوب کاهش یافته بود که همین امر بر افت قیمت جوجه یکروزه در بازار دامن زد، اما با مدیریت قیمت مرغ در بسیاری از استان‌ها و لحاظ کردن نرخ متعادل برای فروش، روند جوجه ریزی در شهریور نسبت به مرداد مطلوب‌تر شده که این امر بر تعدیل قیمت جوجه یکروزه تاثیر گذار است.


بیشتر بخوانید: کاهش قیمت مرغ در روزهای آتی/ نیازی به واردات مرغ نداریم


عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با اشاره به اینکه نیازی به واردات مرغ نداریم، بیان کرد: در شرایط فعلی که تامین ارز با مشکلات خاصی روبروست، از این رو واردات ضربه مهلکی به تولید وارد می‌کند.

به گفته حجت، با رفع تنش‌هایی گرمایی و وزن گیری بهتر لاشه، کمبودی در عرضه مرغ نداریم که بخواهیم بخشی از نیاز کشور را از طریق واردات تامین کنیم.

این مقام مسئول در پایان درباره آخرین وضعیت بازار نهاده‌های دامی تصریح کرد: قیمت کنونی کنجاله سویا و ذرت در بازار آزاد تفاوتی با نرخ مصوب خود در بازار ندارد.

انتهای پیام/

قیمت مرغ در ایام محرم نوسانی ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Ireland
ناشناس
۲۱:۴۳ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
توشهر ما ۱۴۷۰۰ زدن قیمت رو
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۸:۱۹ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
ما خریدیم 18000 تومن
Iran (Islamic Republic of)
دهه هشتادی
۱۹:۱۸ ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
کجا خریدی داداش منصور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار