شعله ور شدن مجدد آتش در جنگل های ارسباران ، شایعه یا واقعیت ؟

مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی به شایعات منتشر شده مبنی بر شعله ور شدن مجدد آتش در جنگل‌های ارسباران، واکنش نشان داد.

شعله ور شدن مجدد آتش در جنگل های ارسباران ، شایعه یا واقیعیت ؟به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محمد باقر هنربر مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی در واکنش به شایعات منتشر شده مبنی بر شعله ور شدن مجدد آتش در جنگل‌های ارسباران ، گفت: چنین موضوعی صحت ندارد، همه چیز در مناطق ارسباران تحت کنترل نیرو‌ها بوده و مردم نگران نباشند.

او با بیان این‌که طبق آخرین اطلاعات دریافت شده مورد خاصی از منطقه گزارش نشده است، گفت: تاکنون پاک سازی و لکه گیری در منطقه‌ی ارسباران به طور کامل انجام شده است.


بیشتر بخوانید : آتش جنگل‌های ارسباران بالاخره خاموش شد/ هلی کوپترها مشغول هلی برد و لکه‌گیری هستند 


هنربر ادامه داد : نیرو‌ها همچنان در منطقه حضور دارند و مناطقی که قبلا دچار آتش سوزی شده بودند، دوباره لکه گیری و پاکسازی می‌شوند تا از شعله ور شدن ذغال‌های برجای مانده به دلیل گرم شدن هوا و وزش باد در منطقه، جلوگیری شود.

او با اشاره به حضور رئیس ستاد مدیریت بحران کشور در جنگل‌های ارسباران، گفت: آقای نجار نیز همچنان برای بررسی موضوع از نزدیک در منطقه حضور دارد، بالگرد‌ها نیز در منطقه برای وقوع هرگونه حوادث احتمالی مستقر هستند.

هنربر با بیان این‌که محدوده‌ای که آتش سوزی در آن رخ داده، ۳۰۰ هکتار بوده است، گفت: بعد از اتمام پاکسازی میزان خسارت وارده به جنگل‌های ارسباران به طور دقیق اعلام می‌شود.

او با بیان این‌که ۷۰ درصد مناطق آتش سوزی شده در ارسباران عمدتاً مرتع بوده است، گفت: با رشادت و ایثارگری‌های نیرو‌ها تا حدودی از سرایت آتش به جنگل‌ها جلوگیری شد، معتقدم باید یک تور رسانه‌ای برای بازدید از وضعیت به این منطقه اعزام شود.

 مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان شرقی تصریح کرد: در این حادثه با مدیریت فرماندارخدا آفرین و تلاش نیرو‌های ارتش، سپاه، هلا احمر، مرزبانی، محیط زیست و ۱۰۰ نفر از کارگران مس سونگون از سرایت آتش به جنگل تا حدودی زیاد جلوگیری شد.

منبع : ایسنا

انتهای پیام /ت

میزان خسارت وارده به جنگل ها بعد از اتمام پاکسازی اعلام میشود

برچسب ها: آتش سوزی ، حادثه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.