واشنگتن به دنبال دسترسی به بزرگترین مخرن آب شیرین در آمریکای لاتین

خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی نوشت آمریکا با ساخت پایگاه نظامی در مرز آرژانتین، برزیل و پاراگوئه به دنبال سلطه بر منابع طبیعی آمریکای لاتین است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، خبرگزاری اسپوتنیک در گزارشی اعلام کرد آمریکا در حال افزایش فعالیت‌های نظامی خود در آمریکای لاتین است و در همین راستا، طبق آخرین گزارشها، این کشور در حال ساخت پایگاهی در مرز آرژانتین، برزیل و پاراگوئه به منظور بدست آوردن کنترل منابع طبیعی این منطقه است.

«ویلسون فریرا آلدونیت» سیاستمدار اروگوئه‌ای در این خصوص گفت: ارتش آمریکا هم اکنون اینجاست و ساخت پایگاه در حال انجام است.

اسپوتنیک در ادامه گزارش خود نوشت: واشنگتن اعلام کرده هدف از ساخت این پایگاه، مبارزه با قاچاق مواد مخدر و دیگر پدیده‌های جنایی است که در این منطقه فراوان است؛ اما «ارنستو لوپز» رئیس مؤسسه بحران‌های ملی در «دانشگاه ملی لانوس» اعلام کرد این استدلالی است که برای پوشاندن هدف واقعی بیان شده است.

ارنستو لوپز همچنین گفت: حضور ایالات متحده (در آمریکای لاتین) نه تنها کوچکترین تأثیر مثبتی بر سطح جنایت و امنیت این منطقه ندارد، بلکه بجای آن، دارای عواقب منفی است.

مدیر مؤسسه بحران‌های ملی در دانشگاه ملی لانوس همچنین اعلام کرد در زمان تصدی سمت سفیری در گواتمالا، او قادر بود شواهد محکمی را بدست آورد که مصونیت مجرمانی را که در قاچاق سلاح، مواد مخدر و پولشویی دست داشتند، ثابت می‌کرد. این در حالی است که واشنگتن مدعی بود در حال مبارزه با این جرایم است.

در ادامه این به نقل از این پژوهشگر آمده است: با وجود این پس زمینه، بدیهی است افزایش حضور واشنگتن در آمریکای لاتین دارای اهداف دیگری است. هدف اصلی کنترل منابع طبیعی فراوانی است که این منطقه در اختیار دارد.

ارنستو لوپز همچنین گفت: در اینجا (مرز سه گانه برزیل، آرژانتین و پاراگوئه) یکی از بزرگترین منابع آب شیرین جهان نهفته، منبعی که امروز مورد توجه واقع شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار