سفر رایزنان اقتصادی ۴ قاره به استان مرکزی

رایزنان اقتصادی ۴ قاره از چند واحد صنعتی زرندیه دیدن کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،رایزنان اقتصادی ۵ کشور آسیایی، اروپایی، آفریقایی و آمریکایی به منظور دیدن از صنایع زرندیه و ساوه وارد زرندیه شدند.

این رایزنان اقتصادی که از سفارت خانه‌های روسیه، آلمان، بلژیک، آفریقای جنوبی و ونزوئلا مستقر در تهران هستند بعد از ظهر امروز ازیکی ازواحد‌های تولیدانواع قفل‌های ساختمانی درشهرک صنعتی مامونیه دیدارو سپس ازواحد صنعتی کشاوزری شهرخشکرود بازدیدخواهندکرد.

ایزنان اقتصادی  سفارت خانه‌های ۵ کشور روسیه، آلمان، بلژیک، آفریقای جنوبی و ونزوئلا مستقر در تهران پس از زرندیه به ساوه رفتند و از صنایع ساوه هم دیدن کردند .

منصوری نماینده مردم شهر‌های ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی دراین خصوص گفت: امروز به در خواست اتاق بازرگانی میزبان رابزنان اقتصادی و سفرای خارجی در شهر‌های ساوه و زرندیه هستیم که امیدواریم که حضور این سفرا و رایزنان اقتصادی باعث ارتباط تجاری و تبادل اقتصادی بین تولیدگران ما و کشور‌های همسایه و همجوار و حتی کشور‌های دور دست شود.

منصوری با اشاره به بی اثر بودن تحریم‌ها افزود: محصولات با بهترین کیفیت تولید میشود که علاوه بر تامین بازار ایران توانایی کسب یک بازار صادرات بزرگ و مناسبی در سطح جهانی را دارد.

نظام الدین زاهدی سفیر کشورجمهوری تاجیکستان در جمهوری اسلامی ایران در رابطه با این سفر به استان مرکزی  با اشاره به افزایش سطح روابط اقتصادی ایران و تاجیکسان گفت:بازدید از دستاورد‌ها و توانمندی‌های اقتصادی این شهرستان در حوزه صنعتی و کشاورزی از مهمترین اهداف این سفر است که نشان از توان بالای جمهوری اسلامی ایران دارد.

  نظام الدین زاهدی به دستاورد‌های مطلوب ایران در حوزه اقتصادی اشاره کرد و افزود: با وجود تحریم‌های ظالمانه‌ای که بر ضد جمهوری اسلامی ایران اعمال شده است، اما شاهد دستاورد‌های خوب ایران در حوزه اقتصادی به ویژه صنعت و کشاورزی بودیم.

او به الگو برداری از جمهوری اسلامی ایران در توانمندی‌های اقتصادی اشاره کرد و افزود: دستاورد‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه اقتصادی آموختنی است و بستر تقویت مناسبات اقتصادی و روابط تجاری بین دو کشور فراهم شده است.

سفیر تاجیکستان گفت: به جمهوری تاجیکستان اعلام شده است که زمینه بسیار خوبی برای تقویت همکاری بین شهرک‌های صنعتی و مجتمع‌های کشاورزی بین دو کشور است و مناسبت‌های اقتصادی مشترک زیادی بین دو کشور به ویژه در حوزه انرژی، راه سازی، اقتصادی و ... وجود دارد و مزیت‌های اقتصادی و کشاورزی نیز بسترساز خوب برای همکاری‌های آینده خواهد بود.

 ویکا خومالو سفیر کشور آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران نیز گفت: این شهرستان از ظرفیت بالایی در حوزه اقتصادی و تجاری برخوردار است و وجود این مزیت‌های اقتصادی انگیزه کشور آفریقای جنوبی را برای همکاری با ایران دوچندان می‌کند و فضای جدید تجاری سازی از سوی جمهوری اسلامی ایران را در قاره آفریقا خلق می‌کند.

 ویکا خومالو در ادامه به مزیت کشاورزی شهرستان زرندیه اشاره کرد و افزود: اراضی این منطقه استعداد بالایی در حوزه کشاورزی دارند و فرصت‌های بسیاری برای توسعه این بال توسعه اقتصادی در زرندیه است.

او افزود: احداث مجتمع کشت و صنعت فدک نشانگر یک ظرفیت بالای اقتصادی است و شبیه این مجتمع‌های کشاورزی در قاره آفریقا نیز وجود دارد و یکی از وجوه مشترک دو کشور فعالیت در حوزه کشاورزی، دامداری، تولید کود و انواع تولیدات کشاورزی است.

سفیر آفریقای جنوبی به وجود فناوری‌های بسیاری در حوزه‌های اقتصادی در ساوه و زرندیه اشاره کرد و افزود: در جریان این بازدید فناور‌های بسیاری در حوزه اقتصادی مشاهده شد که تقویت فناوری‌های دو جانبه بین آفریقا و ایران منجر به توسعه تحقیق، پژوهش و توسعه دو کشور خواهد شد.

خومالو در ادامه تصریح کرد: پس از برگشت از استان مرکزی تلاش خواهیم کرد نشست‌های تخصصی با نهاد‌های تحقیق و توسعه سفارت آفریقای جنوبی در جمهوری اسلامی ایران برگزار و راهکار‌های تقویت هم افزایی بین کمپانی‌های این دو کشور را اتخاذ خواهیم کرد.

این رایزنان اقتصادی قرار است فردا هم به اراک سفر کنند و از صنایع اراک هم دیدن کنند.

سفر رایزنان اقتصادی ۴ قاره به استان مرکزی

انتهای پیام / ج 

رایزنان اقتصادی ۴ قاره از چند واحد صنعتی زرندیه  و ساوه دیدن کردند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.