ستاری در جلسه توسعه اقتصاد دانش بنیان تولید استان مرکزی،

صنایع بزرگ باید به این نتیجه برسند که نوآور باشند

جلسه توسعه اقتصاد دانش بنیان و رونق تولید استان مرکزی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد.

جلسه توسعه اقتصاد دانش بنیان و رونق تولید استان مرکزی با حضور ستاریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، جلسه توسعه اقتصاد دانش بنیان و رونق تولید استان مرکزی با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد.

سورنا ستاری معاون علمی فناوری رئیس جمهور در این جلسه گفت: همدلی اقتصاد را گسترش و رشد میدهد و صنایع بزرگ باید به این نتیجه برسند که نوآور باشند وگرنه وضعشان همین گونه خواهد بود.

ستاری افزود: شرکت‌های سنتی در مقابل چندتا جوان می‌بازند، چون هیچ شانسی ندارد، پس باید روش شان را عوض کنند و من این همدلی را برای حمایت از جوان‌ها در استان مرکزی می‌بینم.

اقتصاد با پول دولت به جایی نمی‌رسد

او اضافه کرد: اقتصاد با پول دولت به جایی نمی‌رسد و خروجی پژوهش‌های اینگونه هم مثل اقتصادی است که با پول دولت نوآوری شود وصنعتی که با پول دولتی کار کند سقف پرش و آرزوهایش کوتاه است و باید برای فروش محصول شان از مردم پول بگیرند.

معاون علمی فناوری رئیس جمهور ادامه داد: در تهران بخش خصوصی پارک علم و فناوری را تاسیس می‌کند و بخش خصوصی است که در پژوهش‌ها سرمایه‌گذاری می‌کند.

او تصریح کرد: یک شیشه عطر خارجی را ۱۰۰ دلار می‌خرید و به این فکر نمی‌کنید چند بشکه نفت برای آن داده شده است؛ استان مرکزی پتانسیل‌های بسیار خوبی دارد اگر می‌خواهیدفرزندانتان از استان خارج نشوند باید به هم کمک کنیم.

ستاری اظهار کرد: دانشگاه‌ها باید به سمت فناوری‌های نو حرکت کنند و بخشی از درآمدشان را از فروش استارت آپ‌ها به دست آورند.

کریمی نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: توسعه و پیشرفت هر کشوری به توسعه علم است و اگر این نباشد آن جامعه به جایی نمی‌رسد.

کریمی افزود: ماده ۶۴ قانون، حرکت براساس نقشه راه واقتصاد دانش بنیان است.

در این نشست همچنین چندتن از میهمانان به ارائه آمار در زمینه کسب و کار در حوزه‌ گیاهان دارویی، گردشگری و صنعت پرداختند و تقاضای حمایت داشتند و درخواست داشتند راه‌های تبدیل شرکت‌ها به شرکت‌های دانش بنیان و نوآور آسان‌تر شود.

در پایان مراسم هم تفاهم نامه‌ای بین معاون اقتصادی استان مرکزی و مدیرکل توسعه زیست بوم فناوری معاونت علمی فناوری رئیس جمهور در زمینه ایجاد کارخانه نو آور در استان مرکزی در ماشین سازی اراک به عنوان نماد توسعه یافتگی در عصر جدید امضا شد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.