در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

راه‌اندازی موسسه نفت و گاز در دانشگاه امیر کبیر با همکاری وزارت نفت

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: با وزارت نفت در حال رایزنی برای تاسیس موسسه نفت و گاز هستیم.

احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اقدامات این دانشگاه در حوزه انرژی اظهار کرد: حوزه انرژی یکی از مباحثی است که دانشگاه صنعتی امیرکبیر به طور جدی به آن می‌پردازد؛ در این دانشگاه پژوهشکده انرژی بزرگی وجود دارد که از چند مرکز تحقیقات تشکیل شده و به طور جدی به فعالیت در حوزه انرژی می‌پردازد.

او ادامه داد: در کنار این مرکز تحقیقات شرکت‌های دانش‌بنیان بسیاری وجود دارند که به حوزه انرژی می‌پردازند و بخش خصوصی را به دانشگاه متصل می‌کنند؛ برخی از این شرکت‌های دانش بنیان دستاورد‌های مناسبی داشته‌اند و برخی از آن‌ها با چند دانشگاه معتبر خارجی در حوزه انرژی همکاری می‌کنند.

///
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: منابع عظیمی از نفت و گاز در کشور ما وجود دارد که شاید یکی از مهمترین سرمایه‌های آن باشد همچنین پتانسیل بالایی برای استفاده از منابع تجدیدپذیر و انرژی خورشیدی در سطح کشور شاهد هستیم که کم‌تر به آن پرداخته می‌شود؛ با توجه به موارد ذکر شده پرداختن به موضوع انرژی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.


بیشتر بخوانید: هر آنچه نیاز است از بازارکار، آینده شغلی و درآمد مهندس صنایع بدانید


ایجاد پژوهشکده‌های انرژی در دانشگاه امیرکبیر

معتمدی با تأکید بر اهمیت پرداختن به حوزه انرژی در کشور تصریح کرد: از چند سال پیش حوزه انرژی به یکی از محورهای اصلی کار ما در دانشگاه صنعتی امیر کبیر تبدیل شد و دانشگاه در تلاش بود تا با ایجاد پژوهشکده‌ها، دانشکده نفت و غیره همراه پژوهشگران و محققان این حوزه باشد.

او ادامه داد: مدتی می‌شود که این دانشگاه با همراهی وزارت نفت اقدام به ساخت دانشکده نفت کرده است؛ هزینه ساخت این دانشکده را وزارت نفت تقبل کرده تا  به پیشرفت در این علم کمک شود؛ اکنون هم  با این وزارتخانه در حال رایزنی برای احداث موسسه نفت و گاز هستیم.

///
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تصریح کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در پردیس‌های و دانشکده‌های خود به طور جدی موضوع انرژی را دنبال می‌کند و مجموع این اقدامات باعث شده است تا دانشگاه صنعتی امیرکبیر به یکی از قطب‌های حوزه انرژی تبدیل شود.

معتمدی گفت: پرداختن به حوزه انرژی در این دانشگاه سابقه‌ای دیرینه دارد و بسیاری از بخش‌های این دانشگاه  در این حوزه فعالیت می‌کنند، حتی دانشکده فیزیک و دانشکده مکانیک به بررسی تخصصی در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر می‌پردازد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار