گزارش/

بهره برداری از ۱۰۵۴ کیلومتر خطوط ریلی از سال ۹۲ تاکنون

از سال ۹۲ تا به امروز ۱۰۵۴ کیلومتر خطوط اصلی ریلی در کشور به بهره برداری رسیده است.

بهره برداری از ۱۰۵۴ کیلومتر خطوط ریلی از سال ۹۲ تاکنونبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه ریلی به عنوان مهم‌ترین حوزه حمل ونقل نقش بسیار موثری در توسعه و پیشرفت این بخش دارد همچنین مقام معظم رهبری همواره بر توسعه شبکه ریلی کشور تاکید داشته اند در همین رابطه از ابتدای سال ۹۲ تا به امروز ۱۰۵۴ کیلومتر خطوط ریلی در کشور ساخته و به بهره برداری رسیده است.

مهم‌ترین این پروژه‌ها خط راه آهن قزوین_ رشت، خط راه آهن غرب کشور، راه آهن میانه-بستان آباد، راه آهن ملایر- فیروزان است.

راه آهن قزوین- رشت به طول ۱۴۲ کیلومتر در روز‌های پایانی سال گذشته با حضور رئیس جمهور و وزیر راه وشهرسازی به بهره برداری رسید.

راه‌آهن قزوین – رشت بخشی از کریدور شمال – جنوب است و راه‌آهن رشت – آستارا، به عنوان بخشی از کریدور شمال به جنوب است که همزمان با افتتاح راه آهن قزوین رشت تحویل پیمانکار شد.


بیشتر بخوانیدامسال ۵۹ کیلومتر خطوط فرعی شبکه ریلی احداث می‌شود


بر اساس این گزارش راه آهن غرب کشور به طول ۱۱۰ کیلومتر موجب اتصال کرمانشاه به شبکه ریلی کشور می‌شود این خط‌آهن سبب تسهیل ارتباطات و افزایش ترانزیت کالا و مسافر می‌شود و با اتصال به خط ریلی کشور عراق موجب تسهیل سفر زائران عتبات عالیات خواهد شد.

راه آهن میانه به بستان آباد به طول ۱۰۵ کیلومتر از دیگر پروژه‌های مهم ریلی کشور به شمار می‌رود و تا کنون ۱۳۲ کیلومتر مسیر میانه به بستان‌آباد آماده شده که به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

در ادامه این طرح ریلی ۴۴ کیلومتر دیگر نیز تا مسیر تبریز ادامه خواهد داشت که سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

پروژه مهم دیگر راه آهن ملایر به فیروزان به طول ۱۰۱کیلومتر است که بخش عمده‌ای از آن در خرداد ماه سال ۹۶ به بهره برداری رسید.

پروژه ایستگاه راه آهن فیروزان و راه آهن ملایر به فیروزان به طول ۷۱ کیلومتر افتتاح شد و در اختیار شرکت راه آهن برای آماده سازی و بهره برداری نهایی قرار گرفت.

راه آهن ملایر به فیروزان قطعه‌ای از راه آهن غرب کشور است که از شهر‌های اراک، ملایر، نهاوند به کرمانشاه و خسروی اتصال می‌یابد.

گفتنی است گسترش صنعت ریل زنجیره ای، تاثیر مثبتی در حوزه‌هایی مانند اشتغال و کاهش مصرف انرژی دارد در نتیجه دولت باید در این بخش اقدامات بیشتری انجام دهد.

انتهای پیام/

ضرورت گسترش صنعت ریل زنجیره ای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار