والیبال قهرمانی نوجوانان جهان؛

جدال مدعیان در شب سرنوشت ساز/ نوجوانان ایران به مصاف ایتالیا می‌روند

تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان امروز در آخرین دیدار مرحله گروهی به مصاف ایتالیا می‌رود.

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان امشب در آخرین دیدارش در دور گروهی رقابت‌های قهرمانی جهان به مصاف تیم قدرتمند ایتالیا می‌رود. شاگردان وکیلی در ۳ روز گذشته با ۳ هم گروهی دیگرشان یعنی تیم‌های بلغارستان، جمهوری چک و کلمبیا بازی کردند که حاصل آن ۲ پیروزی برابر بلغار‌ها و کلمبیایی‌ها و یک شکست برابر جمهوری چک بوده است.  

سرو قامتان نوجوان ایران در صورتی که در بازی امشب برنده باشند در دیدار حذفی با حریف آسان تری رو به رو می‌شوند. آن‌ها با این حال کار سختی دارند و باید در همین دور نخست یکی از مدعیان قهرمانی را شکست دهند. تیم ملی والیبال نوجوانان ایتالیا یکی از تیم‌های خوب جهان محسوب می‌شود. آن‌ها برای نخستین بار در سال ۱۹۹۷ به عنوان نایب قهرمانی جهان رسیدند و پس از آن و تا سال ۲۰۱۱ به عنوان دیگری دست نیافتند، آن‌ها در همان سال ۲۰۱۱ به قهرمانی جهان و پس از آن هم در سال ۲۰۱۵ به مدال برنز جهان رسیدند.  

تیم ملی والیبال ایران - ایتالیا / آخرین جدال سرو قامتان در دور گروهی

لاجوردی پوشان روی کاغذ عنوان‌های کمتری نسبت به تیم ملی کشورمان در این رده دارند، اما آن‌ها همواره بازیکنان خوبی داشته اند و چند بازیکن هم در رده‌های بالاتر از جمله رده جوانان و بزرگسالان داشتند، آن‌ها هواره تیمی خطرناک و برای حریفانشان خطر ساز بودند، تیم ملی جوانان ایتالیا پیش از آغاز این رقابت‌ها هم با ایران بازی دوستانه‌ای انجام داد و با نتیجه ۳ - ۱ به پیروزی رسید.  


بیشتر بخوانید: وکیلی: کلمبیا در ابتدا کار غافلگیرمان کرد/ جدول گروه ما پیچیده است


شاگردان وکیلی در طرف مقابل،شرایط متفاوتی دارند، آن‌ها قهرمان دوره گذشته جهان هستند و تعدادی از بازیکنانشان چندی پیش با تیم جوانان به عنوان قهرمانی جهان رسیدند و در فینال جوانان ایتالیا را شکست دادند. اولین حضور تیم ملی نوجوانان ایران به مسابقات قهرمانی جهان در سال ۱۹۸۹  باز می‌گردد که در آن دیدارها ملی پوشان ایرانی در نهایت به عنوان چهارمی رسیدند. سرو قامتان ایرانی پس از آن مدت‌ها در این رقابت‌ها غایب و یا ناکام  بودند و سرانجام  در سال ۲۰۰۱ در مسابقاتی که به میزبانی مصر برگزار شد فینالیست شدند و به مدال نقره دست یافتند.  این عنوان شروع جدیدی برای تیم ملی والیبال نوجوانان ایران بود، ملی پوشان نوجوان پس از آن  و در سال‌های ۲۰۰۳ و ۲۰۰۶ به مدال برنز و عنوان پنجمی رقابت‌های قهرمانی جهان دست یافتند و سرانجام در سال ۲۰۰۷ برای نخستین مرتبه قهرمان جهان شد. این پایان کار نبود و ایرانی‌ها در سال‌های ۲۰۰۹، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳  به ترتیب در جایگاه‌های نایب قهرمانی، چهارمی و دهمی قرار گرفتند و در سال ۲۰۱۷ توانستند با وکیلی برای دومین مرتبه به عنوان قهرمانی برسند.  

تیم ملی والیبال ایران - ایتالیا / آخرین جدال سرو قامتان در دور گروهی


بیشتر بخوانید: تیم ملی نوجوانان والیبال ایران ۳ - کلمبیا یک/ دومین پیروزی شاگردان وکیلی در رقابت‌های قهرمانی جهان


تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان در مجموع در رقابت‌های جهانی ۲ مدال طلا، ۲ مدال نقره و یک مدال برنز دارد. آن‌ها همچنین در رقابت‌های قهرمانی آسیا هم ۷ مدال طلا و یک نقره دارند و همین نشان دهنده این مسئله است که تیم ایران یکی از بهترین‌ها و از مدعیان قهرمانی در هر رقابتی است.

دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و ایتالیا که امشب ساعت ۲۰ به میزبانی تونس برگزار می‌شود، بدون شک یکی از جذاب‌ترین دیدار‌های این رقابت‌ها خواهد بود.  


بیشتر بخوانید:ایران ۰ - جمهوری چک ۳ / شکست سنگین و عجیب شاگردان وکیلی در گام دوم رقابت‌های قهرمانی جهان


انتهای پیام/ 

پیش بازی دیدار ایران و ایتالیا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار