پرآب بودن رودخانه‌ها عامل اصلی استفاده کم از آب سد غلامان

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی گفت: پرآب بودن رودخانه‌ها دلیل اصلی استفاده کم از آب سد غلامان در امسال بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، واسطه معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان  گفت: آب ذخیره شده در پشت سد غلامان برای مصرف کشاورزی است.

او افزود: اما با توجه به اینکه امسال  وضعیت رودخانه‌های شهرستان راز و جرگلان مطلوب بوده است ، بیشترین استفاده از آب رودخانه‌ها می‌شود و کمتر آب سد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

واسطه ادامه داد:پارسال که با خشکسالی شدید مواجه بودیم و رودخانه‌ها نیز از شرایط خوبی برخوردار نبودند آب این سد در اختیار کشاورزان قرار گرفت و مردم حدود ۵۰ هزار متر مکعب از آب ذخیره شده از این سد برای امر کشاورزی استفاده کردند.

او با اشاره به اینکه این سد دارای دو تشکل آب بران است، گفت: یکی از این تشکل‌ها (تشکل سوخسوهاشم) آب مورد درخواست خود را تحویل گرفته است .

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای خراسان ظرفیت سد غلامان ۱۳ میلیون متر مکعب است که در حال حاضر حدود هشت میلیون متر مکعب آب را درون خود جای داده است.

انتهای پیام/ه

منبع : ایسنا

پرآب بودن رودخانه‌ها عامل اصلی استفاده کم از آب سد غلامان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.