ایندیپندنت: سران گروه هفت از دستیابی به توافق با ترامپ ناامید شده‎‌اند

ایندیپندنت نوشت: سران گروه هفت در حالی در فرانسه گردهم آمده‌اند که باور دارند رسیدن به توافق با رئیس‌جمهور آمریکا بی‌معناست.

سران گروه هفت از دستیابی به توافق با ترامپ نامید شده‎‌اندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، سران کشور‌های گروه هفت در نشست سال ۲۰۱۷ تلاش کردند تا نظر دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را جلب کنند، اما او پس از این نشست با بی اعتنایی به سران این گروه از توافق آب و هوایی پاریس خارج شد.

یک سال بعد در نشست گروه هفت در کانادا پس از توافق نظر همه اعضای این گروه، رئیس جمهور آمریکا به طور ناگهانی و در اقدامی عجیب حاضر به امضای بیانیه مشترک نشد و جنگ تجاری خود با اعضای گروه هفت را با توهین‌های فردی تشدید کرد.

و تابستان گذشته در حالی که اعضای ناتو، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، در بروکسل گرد هم آمدند برگزارکنندگان آن تلاش کردند تا از وقوع مورد مشابه نشست گروه هفت در کانادا جلوگیری کنند و تا آخرین لحظه از ارائه توافق نهایی نشست به ترامپ خودداری کردند.

در نتیجه امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه که این هفته میزبان سران گروه هفت و دونالد ترامپ است این ایده را که نشست امسال می‌تواند منجر به اتحاد و اجماعی میان اعضای آن بر سر موضوعات بین المللی شود کنار گذاشته است. مکرون هفته گذشته به اختلاف نظر‌های خود با رئیس جمهور آمریکا اشاره و تائید کرد که احتمالا نشست امسال گروه هفت بدون بیانیه پایانی مشترک به پایان برسد.

سران گروه هفت در حالی در فرانسه گرد هم آمده اند که شاهد نشانه‌های رکود اقتصاد جهانی و آشفتگی‌های سیاسی در نقاط مختلف جهان هستند. ترامپ روز شنبه با چماق بزرگ تعرفه‌ وارد فرانسه شد. این همان چیزی است که چالشی بزرگ را پیش روی شرکای تجاری آمریکا قرار می‌دهد.

ایندیپندنت به نقل از یک کارشناس مسائل بین الملل از دانشگاه جورج تاون با اشاره به نشست سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ گروه هفت و نشست سال گذشته ناتو نوشت: ترامپ به طور اساسی آن‌ها را عصبانی کرده است. فکر می‌کنم مکرون امیدوار است تا بدون آنکه خونی بر زمین ریخته شود از بیاریتز (محل نشست) خارج شود. به گفته این تحلیلگر «تنها در صورتی این نشست به خیر و خوشی به پایان می‌رسد که از آن انتظار خاصی نداشته و منتظر توافق نامه پایانی اعضا نباشیم.»

سران این کشور‌ها در حالی در نشست گروه هفت امسال حاضر شده اند که شاهد آسیب اقتصاد جهانی هستند که متاثر از جنگ تجاری چندجانبه ترامپ است. استفاده رئیس جمهور آمریکا از سیاست تعرفه تجاری به عنوان ابزاری علیه متحدان و دشمنان بر روابط واشنگتن و متحدانش تاثیر گذاشته است.

آمریکا دور تازه‌ای از تعرفه‌های تجاری را علیه چین وضع کرده و به جنگ تجاری میان دو کشور شدت بخشیده است. همچنین رویکرد تحقیرگرایانه ترامپ نسبت به سازمان‌های بین المللی از جمله سازمان ملل، سازمان تجارت جهانی و ناتو هر گونه انتظار همکاری از سوی او را تضعیف می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Aa
۱۳:۱۱ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
این عکس اقتدار امریکا است ترامپ نشسته و بقیه ایستاده برای التماس و تمنا ......
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۶:۵۲ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
ایران درحال حاضر قدرتمند است و این قدرت را از مردم بدست آورده پس اگر بخواهد این روند خوب پیش رود باید اقتصاد ضعیف رو درست کنه قدر مردم رو بدونید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۴ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
ما آنقدر مصیبت داریم که غصه دیگرانی مثل اروپائی ها یا ترامپ را نحوریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
چقدر اروپایی ها خودشون رو کوچک و حقیر نشون میدن که جلو بی احترامی ترامپ که حاضر نیست بلند بشه و صحبت کنه دارند حرف میزن سربلند باد ایران
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۱۵ ۰۳ شهريور ۱۳۹۸
دقیقاببینیدحقارت تاچه حد!!!!!!!!!!
آخرین اخبار